Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام بخشی پور از راه‌اندازی کاروان شادی به مناسبت عید سعید غدیرخم در نقاط مختلف استان خبر داد.

حجت‌الاسلام «پرویز بخشی‌پور» در  گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های دهه ولایت در سطح بقاع متبرکه استان، گفت: به‌مناسبت ایام دهه ولایت و امامت جشن‌های «ولایت علوی، اكمال دین نبوی» در بقاع متبركه شاخص استان خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی با بیان اینكه در قالب این جشن‌ها برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی با صبغه شاد تدارک دیده شده، بیان داشت: اگر به دنبال ترویج ایمان و تقوا در سطح جامعه هستیم باید شعائر الهی از جمله پاسداشت غدیر را در جامعه نهادینه کنیم.

 

وی در خصوص شيوه برگزاری اين برنامه‌ها با بيان اينكه تمام امامزادگان آذين بندی شده است، گفت: جشن عید سعید غدیر همزمان با سراسر كشور از ساعت 10 صبح تا نماز ظهر و عصر با حضور چشمگير مردم، سادات و علما در 26 امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام بخشی‌پور از راه‌اندازی کاروان شادی به مناسبت عید سعید غدیرخم در نقاط مختلف استان خبر داد و افزود: در این راستا سازمان اوقاف با هدف ترویج فرهنگ علوی و ایجاد شادی و نشاط در سطح جامعه در سال جاری همزمان با عید سعید غدیر کاروان‌های شادی جشن ولایت علوی را از نقاط مشخص در شهرها و مراکز استانها به سمت بقاع متبرکه راه اندازی می‌کند.

 

وی اعلام کرد: کاروان‌های شادی در شهرستان زیرکوه از امامزاده داوود، در فردوس از امامزادگان فردوس، در قاین از امامزاده عبدالله بادامک و مسجد جامع قاین، در نهبندان از امامزاده سید الحسین(ع) دهک، در خضری از امامزاده اسماعیل خشکان، در طبس از امامزاده سید علی(ع)، در خوسف از امامزاده سید ابوالقاسم نصرآباد و در سربیشه از امامزاده بی بی نجمه خاتون به راه می‌افتد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی عنوان کرد: مولودی خوانی و جشن و سرور از برنامه‌های اصلی این کاروان است و این كاروان ها به صورت پياده به سوی امامزادگان حركت می‌كند كه سادات در جلوی كاروان حركت و پرچم شادی در دست آنان است و ضمن تجليل از سادات در طول مسير جشن و سرور برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام بخشی‌پور برگزاری جلسات ترويج وقف به خصوص وقف ولايی و علوی را از ديگر برنامه‌های دهه ولایت ذکر کرد و افزود: راه اندازی انجمن ياوران غدير با اين هدف كه وقف های جديد برای بحث غدير انجام شود از ديگر برنامه‌های ويژه عيد سعيد غدير خم است.

 

وی از عموم مردم ولایت‌مدار و متدین استان جهت حضور در این كاروان‌های شاد دعوت به عمل آورد و افزود: هر ساله از محل موقوفاتی که توسط خیران برای عید قربان و غدیر وقف شده برنامه‌هایی از جمله اطعام روز عید غدیر، برگزاری مراسم جشن و شادمانی، افطار روزه‌داران، صدقه به نیازمندان اجرا می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی از ثبت 82 موقوفه با نیت غدیر در خراسان‌‌جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد موقوفه 45 موقوفه در فردوس، 18 موقوفه در شهرستان طبس، 7 موقوفه در بشرویه، سه موقوفه در بیرجند، سه موقوفه در قاین، دو موقوفه در سرایان، دو موقوفه در سربیشه، یک موقوفه در خضری و یک موقوفه در خوسف با نیت غدیر به ثبت رسیده است.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: سومین جشنواره طنین مسجد جشنواره طنین مسجد عید غدیر غدیر جشنواره طنین کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان عید غدیر خم بیرجند جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد کاروان شادی غدیر مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امامزادگان و بقاع متبرکه جشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،خسرو شهبازی افزود: شورای انقلاب فرهنگی ۱۱ مناسبت جدید را برای درج در تقویم رسمی کشور تصویب کرده که ۷ مناسبت آن با هدف توسعه نشاط اجتماعی و احیای فرهنگ روستا مربوط به تولیدات کشاورزی است.
شهبازی تصریح کرد: ثبت ۷ روز محصول در ضمیمه تقویم رسمی کشور بنا بر جشن‌ها و آئین‌های شکرگزاری این محصولات کشاورزی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: ۳۱ فروردین روز گندم و نان، ۲۰ اردیبهشت روز گل محمدی و گلاب، ۳۱ مرداد روز عسل، ۲۵ شهریور روز خرما، ۵ آبان روز زعفران، ۷ آبان روز انار و ۴ آذر روز زیتون در ضمیمه تقویم رسمی کشور ثبت شده است.
شهبازی تاکید کرد: در روز ملی گندم و نان ضروری است از فعالان زنجیره تامین نان و زحمتکشان این صنعت استراتژیک از جمله کارخانجات آرد و نان و نانوایی‌های نمونه و گندمکاران پیشرو تقدیر به عمل آید.  
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: برگزاری گردهمایی مشترک گندم و نان با حضور و مشارکت مدیریت زراعت و ادارات غله، کارخانه جات آرد و صنف نانوایان استان، برگزاری روز مزرعه، برگزاری هفته انتقال یافته‌های علمی و تحقیقاتی در موضوع گندم، مصاحبه رادیویی و تلویزیونی و معرفی رقم‌های تحقیقاتی گندم جدید معرفی شده  و اجرای برنامه‌های مرتبط، با تولید گندم و نان بصورت پیوست رسانه‌ای از جمله برنامه‌های مصوب به مناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان است.
وی، برگزاری مسابقه‌های پیامکی ویژه همکاران، تولید پوستر موضوعی و بنر استانی حاوی این مناسبت ومعرفی و هماهنگی برای برگزاری همایش ارزش گندم و زکات از نگاه تعالیم قرآن توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در خرداد ماه و نشست تخصصی آموزه‌های اسلام با محوریت گندم و نان، حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص جهش تولید گندم را نیز از اهم برنامه‌هایی عنوان کرد که درآستانه این روز ملی در استان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • هفتمین نکوداشت روز شهرکرد با اجرای ۵۰ عنوان برنامه
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند
  • حمایت مردم خوی از سپاه پاسداران با برپایی کاروان خودرویی + تصاویر
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • اعلام برنامه‌های روز ملی گندم و نان در استان آذربایجان شرقی
  • چگونه نرم افزار باشگاه مشتریان برای کسب و کار راه اندازی کنیم؟
  • اعلام برنامه های روز ملی گندم و نان در آذربایجان شرقی
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در فارس