Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@06:28:46 GMT

نزاع هند و پاکستان بر سر آب؛ سلاح دوطرف در مناقشه کشمیر

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۶۶۳۱

نزاع هند و پاکستان بر سر آب؛ سلاح دوطرف در مناقشه کشمیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در شرایطی که روابط دو کشور همسایه هند و پاکستان بر سر تصمیم اخیر دهلی نو در لغو حق خودمختاری منطقه کشمیر به شدت تیره وتار شده است، مقامات پاکستان رهاسازی مقادیر غیرمنتظره ای آب به درون رودخانه مشترک «ستلج» توسط هند را تلاش مقامات دهلی نو برای اهانت و زیرپاگذاردن معاده دیرینه دو کشور بر سر آب می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل، مقامات دهلی نو این ادعای اسلام آباد را رد کرده و می گویند که طبق توافق دو کشور، در مورد رهاسازی مقادیر اضافی آب به پاکستان اطلاع داده بودند.

با این حال، رئیس سازمان توسعه آب و برق پاکستان به خبرگزاری رویترز گفت که هند از موقعیت خود به عنوان کشوری که در بالادست رودخانه قرار دارد، برای راه اندازی «نبرد نسل پنجم» استفاده می کند.  

در مقابل، وزیر منابع آب هند اواخر روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفت که طبق معاهده مزبور، اطلاع رسانی پیش از موعد تنها در موقعیتی داده می شود که «جاری شدن مقادیر قابل توجهی آب از لنگرگاهها و سیلاب» به طرف دیگر این معاهده لطمه بزند.

گفتنی است که طی روزهای گذشته تشدید تنش ها میان دهلی نو و اسلام‌آباد به اظهارات تهدیدآمیز طرفین علیه یکدیگر منجر شده است تا جایی که نخست وزیر پاکستان از آمادگی کامل نیروهای ارتش کشورش برای بروز جنگ احتمالی و درگیری در برابر نیروهای هند خبر داده بود.

کد خبر 4697216

منبع: مهر

کلیدواژه: هندوستان پاکستان کشمیر ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه عربستان سعودی ایران جنگ 2015 یمن عراق ترکیه کشمیر هندوستان دونالد ترامپ روسیه پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر زن فلسطینی برنده جایزه عکس سال شد

محمد سالم، خبرنگار و عکاس فلسطینی که برای خبرگزاری رویترز کار می‌کند، به دلیل ثبت تصویر زنی که جسد یک کودک را در آغوش کشیده، برنده جایزه معتبر عکس سال مطبوعات جهان شد.

به گزارش رویترز، این تصویر که در اکتبر سال ۲۰۲۳ در بیمارستان «ناصر» در جنوب غزه گرفته شده، یک زن فلسطینی را نشان می‌دهد که جسد خواهرزاده ۵ ساله‌اش را در آغوش گرفته است. این زن فلسطینی که «ایناس ابو معمار» نام دارد، در این تصویر در حال سوگواری دیده می‌شود.

عکاس هنگام انتشار عکس گفت: «احساس کردم این تصویر مفهوم گسترده‌تری از آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد را به نمایش می‌گذارد. در آن لحظه مردم سراسیمه بودند، از جایی به جای دیگر می‌دویدند و می‌خواستند از سرنوشت عزیزان خود با خبر شوند. اما این زن در حالی که جسد یک دختر کوچک را در آغوش گرفته بود و آن را رها نمی‌کرد، توجه من را جلب کرد».

ریکی راجرز، سردبیر حوزه تصاویر و ویدئو رویترز به نقل از «محمد سالم» گفت که دریافت جایزه برای چنین عکسی او را خوشحال نمی‌کند، بلکه او از دیده شدن عکس و فراهم شدن فرصتی برای انتشار بیشتر آن قدردانی می‌کند. راجرز ابراز امیدواری کرد با دریافت این جایزه، جهان از تاثیری که جنگ بر انسان‌ها و به ویژه بر کودکان می‌گذارد، آگاه‌تر شود.

بنیاد عکس‌های مطبوعاتی جهان یا «وُرلد پِرِس فتو» که مراسم عکس سال را برگزار می‌کند، اعلام کرد که شناخت خطرات پیش روی خبرنگارانی که درگیری‌ها را پوشش می‌دهند بسیار مهم است. گفته می‌شود از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون، ۹۹ روزنامه‌نگار و کارمند رسانه‌ای در حال پوشش دادن اخبار جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

گفتنی است، محمد سالم خود یک فلسطینی است که از سال ۲۰۰۳ برای رویترز کار می‌کند. او پیش‌تر در سال ۲۰۱۰ نیز برنده جایزه عکس سال از همین بنیاد شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تصویر زن فلسطینی برنده جایزه عکس سال شد
  • کشف بیش از ۱۲ هزار ایمپلنت قاچاق در تهران
  • دانشمندان: تصورات ما درباره غول‌های یخی اشتباه بود
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل
  • واشنگتن: ما به دنبال ممانعت از گسترش مناقشه در منطقه هستیم
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم