Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا مهقانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه مرکز رشد صُراح اولین مرکز رشد بانوان در کشور است، گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب یک ایده و بالابردن نتیجه کار تیمی نیاز به محیطی آرام و خلاق است. مرکز رشد صُراح برآن است که در کنار داشتن لوازم اداری، محیطی مناسب جهت رفع نیاز خاص هسته‌های خود ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اهداف مرکز رشد صُراح گفت: این مرکز با اهداف بسترسازی برای فعالیت بانوان نخبه کشور، شبکه‌سازی بانوان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های تهران، ارائه الگوی عملی فعالیت اجتماعی بانوان، ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی به افراد و گروه‌های مستعد و تربیت مشاور متخصص در حوزه‌های علوم انسانی تأسیس شده است.

مدیر عامل مرکز رشد بانوان صراح افزود: مقام معظم رهبری بر راه اندازی مجموعه زنان جوان تأکید فراوان داشتند و همین کلید واژه طرح تأسیس مرکز رشد بانوان صراح را رقم زد.

وی پژوهش و تحقیق در حوزه علوم انسانی را مهم تلقی کرد و گفت: مرکز رشد صُراح با ارائه خدمات و برنامه‌ریزی در جهت ارتقا مهارت‌های تخصصی و عمومی تلاش می‌کند تا ظرفیت بانوان نخبه را به سمت خلاقیت و ارائه راهکارهای نوین در عرصه کاربردی سازی علوم انسانی جهت دهی کند.

مهقانی اضافه کرد: زنان باید به توانایی‌های خود باور داشته باشند و با حضور در عرصه‌های تصمیم‌ساز سهم عمده‌ در تحول علوم انسانی بر عهده آنهاست.

مسئول اسبق واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه مرکز رشد صُراح از فروردین 97 آغاز به کار کرده است، گفت: این مرکز در مدت فعالیت خود به صورت تخصصی طرح شهید طیبه واعظی، تربیت اقتصادی، رویداد کودک، کسب و کار خانگی، پژوهش رسانه و آموزش کنشگری زنان را دنبال کرده است.

مهقانی به گسترش روابط مرکز رشد صراح تأکید کرد و گفت: در حال حاضر روابط پایدار و مستمر با بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برقرار کرده‌ایم و در پی گسترش روابط با تمامی اعضا و ادوار تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های اسلامی هستیم.

مدیر عامل مرکز رشد بانوان صراح ادامه داد: مرکز رشد صراح در حوزه تربیت جنسی کودکان تنها پژوهش‌های انجام شده در سطح کشور را رصد، بررسی و تحلیل کرده است. دوره‌های آموزش تربیت جنسی کودکان 1 تا 7 برای والدین برگزار می‌شود.

وی گفت: صراح از دانشجویان توانمند در حوزه تحصیلی و تجربه و دارای ایده در حد توان حمایت مم‌کند، این حمایت‌ها شامل مالی، در اختیار قرار دادن مکان و اجرایی کردن طرح‌ها می‌شود.

مهقانی درباره راه‌های ارتباط دانشجویان با مرکز رشد صراح گفت: دانشجویان دغدغه‌مند و دارای ایده از طروق سایت و کانال می‌توانند با این مرکز ارتباط‌گیری کنند.

مدیر عامل مرکز رشد بانوان صراح نبود خودباوری بانوان را چالش اصلی در مرکز رشد صراح بیان کرد و گفت: دانشجویان و فارغ التحصیلان تفاوت دغدغه با راهکار یا ایده را نمی‌دانند و به جای ایده معمولاً دغدغه را مطرح می‌کنند که با دغدغه نمی‌توان برنامه‌ریزی و حرکت کرد، همچنین در حوزه علوم انسانی فرهنگ‌سازی مناسب برای تخصیص بودجه انجام نشده و ما مشکلات بسیاری برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی داریم.

انتهای پیام/

300 / 320 زهرا مهقانی مرکز رشد صراح خدمات آموزشی تربیت جنسی حوزه علوم انسانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: خدمات آموزشی تربیت جنسی حوزه علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: به‌رغم وجود بیش از ۹۰ هزار پزشک عمومی در کشور، درصد پر شدن ظرفیت دستیاری بعضی رشته‌های تخصصی در مرز بحران قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پزشکی، محمد رئیس‌زاده اظهار کرد: چنانچه فرصت حل چالش‌ها و مسائل مرتبط با وضعیت جامعه پزشکی کشور را از دست بدهیم، نظام سلامت کشور در بسیاری از حوزه‌های پزشکی و سلامت دچار بحران خواهد شد و در چنین شرایطی حل این بحران‌ها به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به نگران کننده بودن آمار ورودی دستیاری بعضی رشته‌های تخصصی مانند اطفال، بیهوشی و طب اورژانس افزود: مفهوم هر کدام از این آمارها این است که این خطر وجود دارد در آینده دچار چالش شویم و باید هر چه سریع‌تر چاره اندیشی کنیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی افزایش ظرفیت‌های پزشکی را ساده‌ترین و کم‌اثرترین روش چاره‌جویی در حوزه کمیت و کیفیت مسائل جامعه پزشکیاعلام و تصریح کرد: چاره مشکلات جامعه پزشکی فقط در افزایش ظرفیت‌ها نیست؛ بنابراین پیش از اینکه این کلان چالش‌ها به بحران لاینحل تبدیل شود، باید چاره‌ای اندیشید.

رئیس‌زاده با بیان اینکه طرح چنین مباحثی از سوی جامعه پزشکی از منظر حفظ سلامت مردم است، اظهار داشت: مسئولان مسائل و چالش‌های جامعه پزشکی را واکاوی کنند و مشکلات حوزه‌های مختلف از جمله دارو، علوم آزمایشگاه، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و همه رشته‌های علوم پزشکی را در یابند، ما هم در این مسیر مساعدت می‌کنیم، چراکه وظیفه ما بازگویی و هشدار به موقع مسائل و چالش‌ها است.

وی جامعه علوم آزمایشگاهی را چشم‌های بینا و تیزبین جامعه پزشکی در تشخیص انواع بیماری‌ها دانست و گفت: انجمن‌های فعال و هیئت مدیره‌های انجمن‌ها در این حوزه، از رصد تحولات آینده در حوزه علوم آزمایشگاهی غافل نشوند، در واقع نباید از نقش بیگ دیتاها، بیومارکرها، پرسیژن مدیسن، پرسنولایز، مدیسن هوش مصنوعی و نقشه ژنتیک هر فردی که به تشخیص زودرس بیماری‌ها کمک می‌کند، غافل شویم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه مجموعه این مباحث علوم آزمایشگاهی دنیا را دچار تغییرات جدی و بنیادین خواهد کرد، اضافه کرد: اگر ما از رصد این تحولات غافل بمانیم، جایگاه خوبی را در آینده علوم آزمایشگاهی نخواهیم داشت، بنابراین باید متناسب با نیاز کشور در این حوزه‌ها آینده‌نگری شود و در دانشگاه‌ها بحث کنند و نسبت به بحث و پیگیری این تغییر و تحولات در کنگره‌ها و کنفرانس‌ها مبادرت لازم به عمل آید.

رئیس زاده با اشاره به جایگاه حکیم اسماعیل جرجانی به عنوان یکی از مفاخر بزرگ کشور، حفظ و زنده نگه داشتن یاد مفاخر کشور را بسیار ارزشمند خواند و گفت: جامعه علوم آزمایشگاهی از اینکه خود را منتسب به طبیب همه اعصار و قرون می‌دانند باید بدان افتخار کنند و ادامه دهنده مسیر این مشاهیر بزرگ باشند، اعضای علوم آزمایشگاهی باید به میمنت این نامگذاری و شکرانه این رخداد بزرگ زندگی نامه این حکیم بزرگ ایرانی را که از افتخارات ما است، مطالعه کنند.

وی افزود: حکیم جرجانی اولین پزشک در دوران اسلام است که کتاب عظیم و مرجع ذخیره خوارزمشاهی را به عنوان جامع‌ترین متن پزشکی به زبان فارسی کتابت کرد، وی حق بزرگی به گردن ما ایرانیان و فارسی زبانان در سراسر دنیا دارد، این کتاب بعد از الحاوی و قانون ابن سینا، جامع‌ترین کتاب دوره خود بوده است.

کد خبر 746643

دیگر خبرها

  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌
  • آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
  • خطر خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی
  • برخی رشته های پزشکی در مرز بحران/ صندلی های خالی دستیاری
  • برخی رشته های پزشکی در مرز بحران/ توصیه به مسئولین کشور
  • علوم انسانی متهم است که سر سفره مردم نیست/ ضرورت گفت‌وگو با سایر علوم
  • علوم انسانی متهم است که سر سفره مردم نیست/ علوم انسانی باید با سایر علوم وارد گفتگو شود