Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@06:45:50 GMT

واکنش پمپئو به آزادی نفتکش ایرانی: مایه تأسف است!

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۶۷۷۸

واکنش پمپئو به آزادی نفتکش ایرانی: مایه تأسف است!

«مایک پمپئو» روز دوشنبه در واکنش به رفع توقیف و آزادسازی نفتکش حامل نفت ایران موسوم به «گریس۱» از سوی مقامات جبل الطارق، در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز به صراحت گفت: «مایه تأسف است که به یک نفتکش ایرانی توقیف شده در جبل الطارق اجازه خروج از بندر داده شد!»

وی در ادامه مدعی شد که چنانچه ایران در کسب سود از این محموله نفتی موفق شود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران «پول بیشتر، ثروت بیشتر و منابع بیشتری برای تداوم بخشیدن به عملیات‌های تروریستی خود در اختیار خواهد داشت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، وزارت امور خارجه آمریکا موضع سرسختانه خود را در قبال هرگونه کمک از جانب دولت‌های خارجی به نفتکش ایرانی گریس ۱ به اطلاع دولت یونان رساند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت که هر گونه تلاش برای کمک رسانی به این کشتی که از «گریس ۱» به «آدریان دریا ۱» تغییر نام یافته و بنابر گزارش‌ها عازم یونان است، به مثابه «ارائه کمک مادی به یک سازمان تروریستی خارجی قید شده در فهرست آمریکا» است.

گفتنی است که شبکه الجزیره در گزارشی اعلام کرد که نفتکش گریس۱ (آدریان دریا) در حال حرکت به سمت یونان است. وبگاه «مرین ترافیک» نیز مقصد نفتکش ایرانی گریس ۱ را بندر «کالاماتا» در جنوب یونان ذکر کرده است.

لازم به ذکر است که آزادی نفتکش ایرانی گریس ۱ در جبل الطارق پس از آن صورت گرفت که برخی مقامات محلی این منطقه از مخالفت آمریکا با آزادسازی این نفتکش خبر داده بودند و یک مقام رسمی جبل الطارق نیز گفته بود که واشنگتن خواستار توقیف و مصادره نفتکش ایرانی گریس۱ به نفع آمریکاست، هرچند درنهایت مقامات جبل الطارق درخواست‌های آمریکا را رد کرده و دستور رفع توقیف و آزادی این نفتکش را صادر کردند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مایک پمپئو جبل الطارق نفتکش ایرانی مناقشه ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • وحشت ایالات‌متحده از شعار آزادی فلسطین در آمریکا
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!