Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@09:09:30 GMT

ولایت‌پذیری شرط مالک شدن است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۶۸۱۴

ولایت‌پذیری شرط مالک شدن است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در جشنوار مالک اشتر با تبریک عید غدیر به اهمیت این روز اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام قبل از حج، امام علی (ع) را به یمن فرستاد که همان سفر زمینه‌ساز مسلمان شدن اهل یمن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بعد از یمن امام علی (ع) به حج آمدند و واقعه غدیر رخ داد خاطرنشان کرد: ولایت همه آن حرف‌ها و تعالیمی است که در اسلام مطرح شده است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه همه مباحث در ذیل ولایت تعریف می‌شوند، زیرا اگر ولایت نباشد دینی نخواهد بود و احکامی در جامعه تببین نخواهد شد، ولی خدا را تعیین‌کننده مسیر درست دانست.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شخصیت منحصر به فرد مالک اشتر تصریح کرد: در سفر حضرت علی (ع) به یمن بود که مالک مسلمان شد و در رکاب حضرت حاضر شد.

شعبانی بیان کرد: اطراف حضرت علی (ع) انسان شجاع بسیار زیاد بود، اما آنچه باعث شده بود که امام علی (ع) از مالک اشتر تعریف کند تبعیت او از ولایت است.

او با بیان اینکه امام (ع) هیچ گاه از روی هوا و هوس از کسی تعریف نمی‌کند اظهار کرد: در یکی از روایات نقل شده که وقتی خبر شهادت مالک را به حضرت دادند بسیار ناراحت شدند و به قولی شکستند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با تقدیر از فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: این جلسه را باید جلسه مالک اشتر‌های اسلام بنامیم.

او ادامه داد: مالک اشتر نه تنها در مسائل نظامی که در مسائل مدیریتی هم توانایی بسیاری داشت و می‌دانست که اگر میدان جنگ عوض شود باید خود را با میدان جدید تطبیق دهد.

شعبانی با تاکید بر اینکه در این میدان همه کس نمی‌تواند موفق باشد بیان کرد: معیار مالک بودن این است که فرد شجاعت و قدرت داشته باشد و با بصیرت خود فتنه‌ها و دشمنان را تشخیص دهد.

او با بیان اینکه مالک محو در حضرت علی (ع) و اراده الهی بود و هیچگاه جلوتر از امام خود حرکت نکرد خاطرنشان کرد: حرف جریان غدیر نیز همین است و پیام‌آور همین نکته که هر کس هر کاری می‌خواهد انجام دهد حتی در رفتن به حج باید همراه و دنباله‌رو، ولی خدا باشد.

امام جمعه همدان تبلیغ غدیر را واجب دانست و گفت: این وظیفه تمام مسلمانان است که این روز بزرگ را برای فرزندان خود تبلیغ کنند چراکه عدم تبلیغ آن باعث انحراف افراد از مسیر می‌شود.

وی در پایان خطاب به حاضران در جمع یادآور شد: همه شما مالکان اشتر، ولی خود هستید و به یاد داشته باشد شرط مالک شدن ولایت‌پذیری و دنبال ولایت حرکت کردن است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ د 

ولایت پذیری رکن اساسی جامعه اسلامی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غدیرخم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام حسن مجتبی (ع) الگوی کامل صبر و مهربانی است

سحرگاه ۱۵ رمضان سال سوم هجرت در مدینه اولین ثمره زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، تجلی کرامت و بخشندگی پروردگار، حضرت حسن بن علی (ع) دیده به جهان گشود.
 
 لقب‌های ایشان سبط، سید، زکی، مجتبی است که از همه معروف‌تر «مجتبی» است، امام حسن مجتبی (ع) دومین امام شیعیان که به دلیل بخشندگی زیادی که به فقرا و مردم داشت به کریم اهل‌بیت (ع) نام‌گرفته است.
 
 کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) یکی از شخصیت‌های برجسته و صاحب‌نام است که تمامی فضیلت‌ها را در قامت یک انسان کامل می‌توان در ایشان مشاهده کرد.
 
 حجت اسلام و المسلمین احمد محمودی، کارشناس مذهبی با تبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: این امام بزرگوار در طول عمر با برکتشان چندین بار تمام اموال و دارایشان را میان نیازمندان تقسیم کردند و به سبب این بخشندگی و کرم به کریم اهل‌بیت (ع) لقب گرفتند.
 
 وی ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع) آن‌قدر بخشنده و کریم بودند که قبل از اینکه نیازمندی تقاضای کمک کند نیاز او را برطرف می‌کردند.
 
 این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اخلاق حسنه یکی از بارزترین خصوصیات امام حسن (ع) است، اظهار کرد: اخلاق حسنه و نیکوی این امام بزرگوار و بخشندگی آن حضرت می‌بایست الگوی رفتاری ما در جامعه قرار گیرد.
 
 محمودی یکی دیگر از صفات بارز امام حسن مجتبی (ع) را صبر و بردباری ایشان برشمرد و خاطرنشان کرد: آن امام بزرگوار حتی با دشمنان خود که اهانت و بی‌حرمتی نسبت به ایشان می‌کردند با صبر، آرامش و اخلاق کریمه برخورد می‌کردند.
 
 وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و تنگ شدن معیشت برخی از طبقات جامعه اظهار کرد: بخشندگی امام حسن مجتبی (ع) برای ما مسلمانان باید یک الگوی برجسته باشد و کسانی که توان مالی دارند به فقرا و نیازمندان جامعه خصوصاً در ایام ماه رمضان کمک و یاری کنند.
 
 این کارشناس امور دینی همچنین ادامه داد: ما باید سیره امام حسن مجتبی (ع) را سرلوحه خود در زندگی و اداره امور جامعه قرار دهیم و بهترین راه برای عمل به فرمایشات آن امام بزرگوار راه‌انداختن کار مردم است.
 
 محمودی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع)، در فضایل و کمالات اخلاقی، شخصیت برجسته و انسان کامل بودند، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در وصف این امام بزرگوار فرمودند «هر کس می‏خواهد آقای جوانان بهشت را ببیند، به امام حسن (ع) نگاه کند.»
 
 وی ادامه داد: امام حسن (ع) در اخلاق نیکو، بخشندگی، صبر و بردباری یک الگوی برجسته برای همه مسلمانان و خصوص نسل جوان هستند.
 
 این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) بعد از شهادت پدر بزرگوارشان حضرت علی (ع) در سال ۴۰ هجری به مدت ۱۰ سال امامت امت اسلامی را بر عهده داشت و با حسن خلق، صبر و بردباری توانست اهداف عالیه سیره نبوی را در جامعه جاری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم دسته‌روی شهادت امام علی (ع) در گرگان
  • حرمت ایام رمضان و شهادت امام علی (ع) در لرستان رعایت شود
  • چرا شب قدر از هزار ماه با ارزش‌تر است / چه کار کنیم حقیقت لَیلَةُ ٱلقَدرِ را درک کنیم؟
  • توزیع ۳هزار بسته معیشتی در آذربایجان غربی
  • برگزاری جشن ولادت امام حسن علیه السلام همراه با افطاری خاص
  • آیا در برزخ شفاعت وجود دارد؟
  • پیروی از ولایت همراه با عاقبت به خیری
  • بحث در مورد نداشتن عید نوروز به خاطر جنگ غزه/ علی مطهری: به خاطر ظلمی که به مردم غزه شده ما اصلا نباید عید می‌داشتیم/ هادی سروش: حرف آقای مطهری قابل قبول نیست؛ احترام به رسومات از سفارشات امیرالمومنین به مالک اشتر است
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی کامل صبر و مهربانی است
  • چرا به امام حسن(ع)، کریم اهل بیت گفته می‌شود؟