Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی مرادی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهراب مرادی در محل درمانی هانوفر آمان زیر نظر متخصصین ایرانی در حال مداوا است و اعزام وی با حمایت کمیته ملی المپیک و شخص «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش انجام شده است. در یک هفته گذشته به صورت مستمر پیگیر روند درمانی قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو بودم و پزشک او از شرایط مرادی گزارش کاملی به فدراسیون ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در زمینه میزان احتمال بهبودی ملی پوش دسته ۹۶ کیلوگرم عنوان کرد: پزشک متخصص ایشان بسیار خوشبین هستند که مرادی به المپیک ۲۰۲۰ می‌رسد. البته برای سفر به ژاپن لازم است سهراب مرادی در گزینشی دوم سال ۹۸ شرکت کند زیرا بنا به اعلام کمیته بین‌المللی المپیک، وزنه برداران در طول ۱۸ ماه باید در ۶ گزینشی حضور پیدا کنند. مرادی گزینشی‌های ۶ ماه نخست را پشت سرگذاشته است و باید در گزینشی‌های شش ماه دوم نیز شرکت کند.

رییس فدراسیون ادامه داد: سهراب مرادی متفاوت از هیچ ورزشکاری نیست باید در گزینشی ها شرکت کند تا امتیاز لازم را به دست آورد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چرا «علی هاشمی» در ایلام به سر می‌برد عنوان کرد: هاشمی پیش از اردوهای تیم ملی در ایلام مصدوم شد و تا قبل از اعزام به اردو سطح دریا با مجوز کادر فنی و فدراسیون، در ایلام انفرادی کرد. البته این به معنای آن نیست که وی راه «کیانوش رستمی» در پیش گرفته است. با توجه به آسیب دیدگی انگشت شصت هاشمی کادر فنی اعلام کرد وی نیاز به شرکت در رکورد گیری ندارد و او هم اکنون نیز عضو تیم ملی وزنه برداری است. البته وزنه بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم تیم ملی مانند سایر قهرمانان در اردوی تیم ملی ازمایش دوپینگ داد.

مرادی در زمینه شرایط کیانوش رستمی گفت: تمرینات وی مانند چند سال گذشته تمرینات انفرادی دارد و در مسابقات قهرمانی جهان شرکت می کند و چند گزینشی دیگر دارد. بدون شک از لحاظ رکوردگیری و شرکت در گزینشی المپیک هیچ تفاوتی با دیگر ملی‌پوشان ایران ندارد و باید تمامی مراحل را سپری کند.

با اعلام مسوولان برگزاری المپیک ۲۰۲۰ ایران در این دوره تنها می تواند ۲ نماینده در بخش مردان داشته باشد. همچنین کشورمان می‌تواند ۲ نماینده وزنه‌بردار زن را به رقابت‌های توکیو ۲۰۲۰ اعزام کند. برای کسب سهمیه این تورنمنت لازم است وزنه‌برداران در ۶ مرحله گزینشی شرکت و امتیاز کسب کنند. در این ۶ مرحله وزنه‌بردار باید چهار مرحله وزنه بزند.

حافظ قشقایی، علی میری، محمد زارعی، کیانوش رستمی، رضا دهدار، ایوب موسوی، رضا بیرالوند، امیر حقوقی، علی هاشمی، کیا قدمی، محسن دادرس و علی داوودی ۱۲ ملی پوش رشته وزنه برداری هستند که  از سوی کادر فنی نام آنان برای اعزام به رقابت های جهانی وزنه برداری در لیست قرار گرفته است. از این میان ۱۰ نفر در ترکیب اصلی تیم هستند و دو نفر هم رزرو خواهند بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیانوش رستمی وزنه برداری فدراسیون وزنه برداری سهراب مرادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بنابر تصمیم هیأت اجرایی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری(IWF)، ایروان پایتخت ارمنستان و کاراکاس ونزوئلا، به ترتیب در سال ۲۰۲۷ و ۲۰۲۷ میزبان رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری خواهند بود.

ایروان سال ۲۰۲۳ مسابقات قهرمانی اروپا را با موفقیت برگزار کرد و کاراکاس نیز در سال جاری میلادی میزبان رقابت‌های پان‌امریکا بود. علاوه بر ۲ رویداد، میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۲۶ نیز به شهر بئونوس آیرس آرژانتین اعطا شد.

محمد جلود، رئیس IWF از انتخاب میزبان رویدادهای جهانی در قاره‌های مختلف دنیا استقبال کرد و انتخاب زودهنگام این دو شهر را موجب ثبات تقویم و برنامه‌ریزی بهتر برای برگزاری آن دانست.

با وجود این که سیستم کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ هنوز مشخص نشده است اما در هر صورت، مسابقات جهانی سال ۲۰۲۷، یکی از رویدادهای مهم کسب سهمیه خواهد بود.

کد خبر 6088490 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • دختران تنیس روی‌میز ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است نه رؤیا / مرادی: هدف مشترک داریم
  • با این سرمربی خیلی به حضور در المپیک خوش‌بینم
  • مرادی: هیچ گله‌ای از موسوی نداریم/ دبیر به زودی معرفی می‌شود
  • کادر فنی تیم ملی منتظر جلسه قلعه نویی با رییس فدراسیون
  • مدام به کسب سهمیه المپیک فکر می کنم/ تجربه ندارم اما ناامید نیستم