Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@03:45:17 GMT

ترامپ رهبران هند و پاکستان را به کاهش تنش فراخواند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۷۰۳۱

ترامپ رهبران هند و پاکستان را به کاهش تنش فراخواند

رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیران هندوستان و پاکستان به بررسی دورنمای روابط تجاری بهبود یافته با واشنگتن پرداخت و بر ضرورت کاهش تنش بر سر مساله کشمیر بین این دو همسایه اتمی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پستی توییتری نوشت: من با دو دوست خود یعنی نارندرا مودی و عمران خان، نخست وزیران هندوستان و پاکستان درباره مساله تجاری، شراکت استراتژیک و از همه مهمتر مساله کشمیر و کاهش تنش در این منطقه گفت‌وگو کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت سختی است اما گفت‌وگوی خوبی بود.

روابط بین اسلام آباد و دهلی نو بر سر مساله کشمیر و لغو خودمختاری این منطقه از سوی هندوستان بدتر از قبل شده است.

نارندرا مودی به ترامپ گفت که امیدوار است وزیر بازرگانی هندوستان و نماینده تجاری آمریکا بار دیگر دیدار کرده و بر مسائل تجاری دو جانبه گفت‌وگو داشته باشند.

واشنگتن نیز تایید کرد که ترامپ با مودی درباره تجارت گفت‌وگو داشتند.

کاخ سفید اعلام کرد: دو طرف به بررسی چگونگی ادامه تقویت روابط تجاری دو طرفه پرداختند و به دنبال این هستند که به زودی دیداری داشته باشند.

کاخ سفید همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد، ترامپ با عمران خان نیز گفت‌وگو داشته و بر ضرورت کاهش تنش و لفاظی‌ها با هندوستان بر سر مساله کشمیر تاکید کرده است. ترامپ بر ضرورت اجتناب از افزایش بحران در منطقه تاکید کرده و به دو طرف نیز آن را یادآور شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن به رهبران یهودی: تشدید تنش با ایران به‌نفع‌مان نیست

بلینکن در این دیدار نگفته است اسرائیل باید از پاسخ به ایران خودداری کند و تاکید کرد که این تصمیم اسرائیل است. اما پیام او این بود: «تا حد امکان هوشمند، استراتژیک و محدود باشید.»

دو منبع مطلع به آکسیوس گفته‌اند بلینکن روز دوشنبه در گفت‌وگو با «بنی گانتز»، وزیر کابینه جنگ اسرائیل نیز پیام مشابهی را در رابطه با واکنش احتمالی اسرائیل به حمله ایران، به وی منتقل کرد.

همچنین یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفته است ارزیابی ایالات متحده این است که ایران به هر حمله مهم و آشکار اسرائیل به خاک ایران با دور جدیدی از حملات موشکی و پهپادی پاسخ خواهد داد.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی به آکسیوس گفته است: فکر می‌کنیم اگر ایران دوباره صدها موشک و پهپاد پرتاب کند، تکرار موفقیت بزرگی که در روز شنبه با شکست‌دادن حمله داشتیم بسیارسخت خواهد بود و اسرائیلی‌ها این را می‌دانند.

دیگر خبرها

  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • واکنش های رهبران جهان به عملیات وعده_صادق
  • رقابت‌های بوکس بزرگداشت نلسون ماندلا، مبارز آفریقایی
  • چیزی فراتر از یک جنگ در جاده‌های ایران در حال وقوع است/ برای کاهش تورم این اقدام لازم است
  • شیخ قره‌داغی: کسی که در کنار دشمنان بأیستد با همانها محشور خواهد شد
  • بلینکن به رهبران یهودی: تشدید تنش با ایران به‌نفع‌مان نیست
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب
  • مستند «گربه‌های وحشی هندوستان» از شبکه تهران
  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد