Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دکتر سید محمود الهام بخش دوشنبه شب در مراسم شب فرهنگی و ادبی ندوشن که در بوستان بزرگ این شهر برگزار شد، به نقش تاثیر گذاری سعدی در اخلاق و منش مردم اشاره کرد و تربیت اخلاقی بسیاری از خوانندگان آثار سعدی را متاثر از حکایات و نصایح این شاعر پندآموز دانست.

این استاد پیشکسوت دانشگاه یزد اظهار داشت: بسیاری از شعرا و نویسندگان نیز تحت تاثیر سعدی تعلیم و تکامل یافته‌اند از جمله نویسنده توانایی چون محمدعلی اسلامی ندوشن که خود می‌گوید، آشنایی با آثار سعدی مانند« شیر آغوز که موجب استحکام استخوان‌بندی نوزاد می‌شود باعث شد تا استحکام و روانی قلم پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یکی از فرهنگیان و پیشکسوتان ادبیات بخش ندوشن گفت: در دیوان سعدی کم‌تر جنبه‌ای از موضوع  حیات را می‌توانیم ببینیم که سعدی درباره آن سخن نگفته باشد.

عباس  جعفری افزود: او به تمام مسائل فکری روزگار خویش به شکل بسیار جذاب و دقیقی پرداخته است و این از جمله شگفتی‌هاست که فردی در قرن هفتم شخصیتی به این جامع الاطرافی داشته باشد و بسیار بی‌غلط سخن بگوید.

این مربی ادبیات ادامه داد: از طریق مطالعه آثار سعدی با فرهنگ و تمدن دیرینه ایران به خوبی می‌توان آشنا شد که به قول اسلامی ندوشن، سعدی به تمام حفره‌های فرهنگ ایران سرزده و آنها را شناخته و به زیبایی منعکس کرده است                                                                                                                                   

سلسله نشست‌های فرهنگی و ادبی با همکاری  شهرداری ندوشن و موسسه مردم نهاد اندیشه روشن با هدف آشنایی ،انس و الفت مردم با شعرا و آثار بزرگان ادب فارسی با عناوین شب حافظ و شب سعدی و..‌. برگزار می‌شود.

در این نشست‌ها با دعوت از استادان پیشکسوت ادبیات، شعر و غزل خوانی ، شرح و تفسیر آن زمینه آشنایی مردم با آثار بزرگان ادبی فراهم می‌شود.

در حاشیه برگزاری این مراسم مسابقه غزل خوانی نوجوانان نیز برگزار و  به افرادی  که بهترین اشعار حافظ و سعدی و... را از حفظ قرائت کردند، جوایزی اهدا شد.

اجرای موسیقی محلی بخش دیگری از شب های فرهنگی ندوشن بود.

شهر تاریخی ندوشن مرکز بخشی به همین نام از توابع شهرستان میبد حدود پنج هزار نفر جمعیت دارد .

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری  میبد در ۵۰کیلومتری شمال شهریزد قرار دارد. 

۶۱۹۸ / ۲۰۴۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اخلاق ادبیات شیر نوزاد مردم نهاد قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ارسال آثار به همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد شفیعیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی در ۶ محور و با هدف بررسی پایداری و کارآمدی خانواده از منظر علوم گوناگون برگزار شده است.

وی «همایش پایداری و کارآمدی خانواده» را مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی دانست و گفت: این همایش با مشارکت ۱۵ نهاد علمی و با دارا بودن درجه ISC در حال اجر می‌باشد و مجموعه مقالات رسیده به دبیرخانه همایش در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده اذعان داشت: «حکمرانی، پایداری و کارآمدی خانواده»، «فضیلت‌های اخلاقی، پایداری و کارآمدی خانواده»، «فقه و حقوق خانواده، پایداری و کارآمدی خانواده»، «باورها و رفتارهای دینی، پایداری و کارآمدی خانواده»، «پویایی‌های اجتماعی و فرهنگی، پایداری و کارآمدی خانواده» و «مشاوره و برنامه‌های غنی‌سازی ازدواج، پایداری و کارآمدی خانواده»، ۶ محور همایش پایداری و کارآمدی خانواده هستند.

وی در پایان گفت: پژوهشگران می‌توانند تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دو بخش مقالات و طرح‌های پژوهشی، برای ارسال چکیده مطالب خود اقدام و پس از انجام داوری اولیه، افراد می‌توانند تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۳، اصل مقالات و پژوهش‌های خود را از طریق پایگاه اینترنتی دبیرخانه همایش به نشانی www.khanevadeh.isca.ac.ir ارسال نمایند.

کد خبر 6078525

دیگر خبرها

  • چرا ترجمه‌ها در حوزه کودک و نوجوان بر تألیف پیشی گرفت؟
  • عملیات «وعده صادق» موجب همدلی بیشتر مردم ایران شد
  • چند فرزندی نقطه مقابل بحران تک‌ فرزندی
  • والدین کنترل‌گر و دردسر عظیم فرزندان
  • تمدید مهلت ارسال آثار به همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده
  • سالار‌های کوچک؛ دغدغه‌های بزرگ
  • سالارهای کوچک؛ دغدغه‌های بزرگ
  • جزییات بیشتر از سانحه رانندگی خانواده کین؛ وقتی پرستار بچه‌ها در نقش یک ناجی ظاهر می‌شود!
  • آشنایی با آداب و رسوم عروسی کردها
  • شخصیت خموشی‌طلب عطار نیشابوری به ابر پنهان وجودی او دامن می‌زند