Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@03:36:44 GMT

ساخت سه بندر تفریحی و گردشگری تا ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۷۰۶۱

ساخت سه بندر تفریحی و گردشگری تا ۱۴۰۰

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان سازمان بنادر و دریانوردی از ساخت و راه اندازی سه بندر تفریحی و گردشگری در کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش ایسنا، بنادر تفریحی و گردشگری یکی از مهم‌ترین و بهترین بسترها برای جذب گردشگر در دنیاست که یکی از مهم‌ترین نمونه‌های آن در بندر بارسلون در اسپانیا بوده که رونق اقتصادی و رفاه را برای مردم این شهر و حتی کشور اسپانیا فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چیزی که در ایران نداریم و به گفته محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی- در ایران به آن توجهی نشده و با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های موجود باید به بنادر تفریحی و گردشگری توجه بیشتری شود تا رونق در صنعت دریایی ایجاد شود.

محمد علی حسن زاده محمدی - معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی - در این باره به ایسنا گفت که سه نقطه در کشور برای ایجاد بنادر تفریحی گردشگری مشخص شده و هم اکنون در حال انعقاد قرارداد با بخش خصوصی هستیم و به زودی فرآیند ساخت آن‌ها آغاز می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به فرآیند ساخت حدود دو ساله بنادر تفریحی و گردشگری کوچک راه اندازی سه بندر مذکور تا سال ۱۴۰۰ به طول خواهد انجامید، افزود: یکی از بنادر ای که موقعیت جغرافیایی آن مشخص شده و در حال مذاکره با بخش خصوصی هستیم عرصه ۱۵ هکتاری در فریدون کنار است که قرارداد آن آماده شده و منتظریم تا بخش خصوصی که داوطلب ساخت و بهره برداری از این بندر شده طرح توجیهی خود را بیاورد که پس از تایید این طرح، قرارداد ساخت و راه اندازی آن امضا خواهد شد.

حسن زاده محمدی ادامه داد: منطقه مارینا در بندر انزلی نیز که بخشی از اسکله و زمین‌های استحصال شده اطراف آن را در نظر گرفتیم به همراه بندر نخل ناخدا در بندرعباس دو نقطه دیگر هستند که برای ساخت و راه اندازی بنادر تفریحی و گردشگری مشخص شده‌ و آن‌ها نیز در مرحله ارائه طرح توجیهی متقاضیان سرمایه‌گذاری و بررسی و تایید نهایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی هستند.

موج‌شکن‌های جنوب پتانسیل گردشگری و تفریحی دارند

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه طرح توجیهی که متقاضیان ارائه می دهند باید بتواند هدف گردشگری ساحلی و دریایی را پوشش دهد و معمولاً ساخت و سازها چنین پروژه هایی برای بنادر کوچک حدود دو سال طول می‌کشد، گفت: به غیر از سه بندر مشخص شده در ۴۹ نقطه موج شکن مردمی داریم که در طول سواحل جنوبی وجود دارد و بسیاری از آن‌ها پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به بنادر کوچک تفریحی و گردشگری دارند.

حسن زاده محمدی با بیان اینکه پس از تایید طرح‌ها عرصه به سرمایه گذاران برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از آن‌ها واگذار می شود، تاکید کرد: واگذاری به معنای مالکیت عرصه نیست و مالک اصلی در این عرصه‌ها دولت بوده و بخش خصوصی تنها سرمایه گذار و بهره‌بردار از آن است و به هیچ وجه قرار نیست در این طرح، واگذاری به معنای تغییر مالکیت عرصه ها صورت گیرد.

شیلات موظف به همکاری برای توسعه بنادر تفریحی و گردشگری است

وی با بیان اینکه با توجه به استفاده صیادی از موج شکن‌های آب‌های جنوبی کشور، آن‌ها را به سازمان شیلات واگذار کردیم، تاکید کرد: اگر کسی درخواست سرمایه‌گذاری برای ایجاد بنادر گردشگری داشت، شیلات موظف به همکاری است. در حال حاضر بیش از ۵۰ درصدش به حوزه صیادی اختصاص داده شده است و البته اساس کار در آنجا اینگونه خواهد بود که بیش از ۵۰ درصد کاربرد صیادی و شیلاتی خواهد داشت. اما سازمان شیلات ضمن حفاظت و حمایت از اشتغال‌زایی در این مناطق باید بستر را برای راه‌اندازی و ساخت بنادر تفریحی و گردشگری ایجاد کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنادر بنادر تفریحی بنادر تفریحی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: در یک‌ماه سال جاری بالغ بر ۶۰ هزار تن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ درصد و نسبت به مدت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ افزون بر ۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی پیش‌بینی کرد؛ با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می‌رسد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بوده که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به ۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، ابراز کرد: سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

وی افزود: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی در حال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیرکل بنادر هرمزگان خاطرنشان‌کرد: طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

کد خبر 6085284

دیگر خبرها

  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر