Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-19@22:42:40 GMT

شیشه، صنعتی با مزیتهای صادراتی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۷۰۷۹

شیشه یکی از اقلام صادراتی کشورماست که با توجه به وجود مواد اولیه در کشور، تولید و صدور آن جنبه اقتصادی دارد.

یکی از ابعاد مثبت این صنعت به این دلیل است که در کنار تکنولوژی تولید، درعرصه تامین مواد اولیه نیزهیچگونه وابستگی به کشورهای دیگر وجود ندارد و این امر نقطه قوتی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وصف حتی در اوج تحریم ها و در شرایطی که فروش مواد اولیه به کارخانجات کشور دچاراختلال شود، هیچگونه خللی در روند تولید شیشه ایجاد نمی شود.
طبق آمار رسمی در سال 97 صادرات وزنی شیشه تخت 599 هزارتن به ارزش 129 میلیون دلار رسید که در مقایسه با صادرات سال 96 به ترتیب 5.4 و 4 درصد رشد داشت که عمدتاً به کشورهای خاور میانه، شرق آسیا و آسیای میانه و شرق اروپا صادر شده است .
صادرات وزنی ظروف شیشه 195 هزارتن به ارزش 181 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مقدار صادرات سال قبل از آن به ترتیب 25.8 و 19.8 درصد رشد نشان می دهد که عمدتاً به کشورهای خاور میانه، شرق آسیا و آسیای میانه و شرق اروپا صادر می شود.
بر این اساس ایران از نظر تولید شیشه تخت در منطقه (بدون احتساب ترکیه) مقام نخست، در آسیا سومین کشور تولید کننده و در جهان نهم می باشد.
ایران از نظر تولید ظروف شیشه در منطقه سوم، در آسیا دهم و در جهان جزء 20 تولید کننده برتر می باشد.
در حال حاضر فعالیت حدود 12 کارخانه شیشه فلوت در شهرهایی همچون یزد ، قزوین مراغه ، آذربایجان ، مشهد و ساوه 23 واحد تولید ظروف شیشه فرصت های قابل توجهی در حوزه اشتغال زایی ایجاد کرده است.

برای شیشه تعاریف مختلفی وجود دارد، شیشه جامدی است که ساختار بلوری ندارد و در برابر گرما و مذاب شدن فرمی مانند شیشه از خود نشان می‌دهد. می‌توان گفت که شیشه از مواد چون آلیاژ، گدازه‌های یونی، مایع‌های مولکولی و بسپارها و… به‌دست می‌آید.

شیشه‌های معمولی که در زندگی روزمره بکار می‌روند، عمدتا شامل سیـلیس ، کربنات کلسیم (یا آهک) و کربنات سدیم و زغال کک است ( گاهی از فلدسپار و دولومیت نیز استفاده می‌شود). معمولا این مواد را به صورت پودر یا دانه‌هایی به قطر 0?2 تا 2 سانتی‌متر ، مصرف می‌کنند. البته برای تهیه شیشه‌های مرغوب و کریستال ، از سیلیس تقریبا خالص (کوارتز) استفاده می‌شود. در شیشه‌های معمولی حدود ½ درصد آلومین و 0?08 درصد اکسید آهن نیز وجود دارد.

مراحل مختلف تهیه شیشه:

- تهیه مواد اولیه و تبدیل آنها به پودر با دانه‌بندی بین 0?1 تا 2 میلی‌متر
- توزین هر یک از مواد اولیه به نسبتهای مورد نظر و مخلوط کردن آنها همراه با 4 تا 5 درصد آب و انتقال مخلوط به کوره
- ذوب کردن مخلوط در کوره و تهیه خمیر شیشه
- بی‌رنگ کردن خمیر شیشه و خارج کردن گازها
- تبدیل به فرآورده‌های مورد نیاز بازار و صنایع
- نپختن شیشه ( قرار دادن شیشه داغ در کوره‌هایی که دمای کمی دارد، برای کاهش شکنندگی شیشه)
- فرآورده‌های مختلف شیشه‌ای

مصارف شیشه صرفا به حوزه ساختمان سازی خلاصه نمی شود و تولیدات متنوع و متعدد برای تامین نیاز شیشه قفسه ها ، ایستگاه های اتوبوس ، میزها و شیشه های ضد گلوله باعث تنوع و تکثر قابل توجه تولیدات در این حوزه شده است.
در حال حاضر ، صنایع شیشه‌سازی در کشور عمدتا در پنج شاخه اصلی ساختمان سازی، صنایع غذایی ، تهیه لوازم خانگی ، صنایع خودرو سازی ، صنایع دارو سازی و آزمایشگاه فعالیت دارند.

کاربرد شیشه تخت وظروف شیشه ای

عمده مصرف شیشه تخت در صنعت ساختمان و وسایل نقلیه کاربرد دارد، به طور معمول شیشه تخت پس از فرآوری(سکوریت شدن، لمینیت و چند لایه شدن) مورد استفاده قرار می گیرند.
ظروف شیشه به چند دسته ظروف از جمله ظروف آشپز خانه، ظروف مواد غذایی و ظروف مواد دارویی تقسیم بندی می شوند، که همانگونه از نام آنها مشخص می باشد ظروف آشپزخانه برای استفاده در لوازم خانگی، ظروف مواد غذایی از جمله بطر و جار جهت بسته بندی مواد غذایی مانند شیشه های نوشابه ، دلستر ، عسل و مربا و ظروف مواد دارویی جهت بسته بندی مواد دارویی از جمله شربت دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع شیشه ساختمانی

• شیشه تخت این نوع شیشه از همان شیشه‌ های معمولی هستند که از گذشته تا به حال مورد استفاده قرار می گیرند. شیشه تخت یا فلت در ضخامت‌ های 2 تا بیش از 20 میلیمتر تولید می شود که به طور معمول ضخامت‌ های 4 تا 8 میلیمتر آن کاربرد بیش تری دارند. بیش ترین کاربرد آن ها برای پوشش دهی پنجره‌ ها است
• . شیشه مشجر : این نوع شیشه سطحی به صورت ناهموار دارد که گاهی در مراحل تولید، از نقش و طرح‌ های زیبا بر روی سطح آن استفاده می‌ شود. موارد استفاده آن بیش تر برای فضاهایی است که قصد دارند از دید مستقیم افراد جلوگیری کنند.
• شیشه رفلکس : این نوع از شیشه قابلیت انعکاس تصاویر را دارد و سطح آن مانند آینه عمل می کند. بیش ترین کاربرد شیشه رفلکس در نماهای ساختمان است. باید گفت در هر سمت که نور بیش تر باشد، شما می توانید تصویر خود و محیط را در شیشه مشاهده کنید.
• شیشه دو جداره : شیشه‌ های دو جداره از جاگذاری دو شیشه با فاصله از یکدیگر ساخته می‌ شوند که با ایجاد فضای خالی در بین دو شیشه خلا بوجود می‌ آید. ایجاد این خلا می تواند شیشه را عایق مناسبی در برابر صوت و حرارت کند.
• شیشه سکوریت : این نوع شیشه به شیشه میرال یا نشکن هم معروف است. به دلیل این که به شیشه سکوریت در هنگام ساخت، حرارت بالا داده می شود، ایمنی آن افزایش می یابد و مقاومت فشاری آن بالا می‌ رود. در نتیجه شیشه به راحتی نمی‌ شکند.
• شیشه لمینت : این نوع شیشه از چند لایه شیشه تخت یا سکوریت تشکیل شده است. در بین لایه‌ های شیشه از نوعی طلق استفاده می‌ شود که باعث چسبندگی بین شیشه‌ ها می‌ گردد.

شیشه ساده یا تخت (شیشه فلوت)

شیشه فلوت شیشه ای است بدون موج و کاملا صاف است که بعد از بیرون آمدن شیشه از کوره برای صاف و مسطح شدن و ضخامت دار شدن آن، شیشه را در حوضچه مذاب قلع غوطه ور میکنند تا تبدیل به شیشه فلوت می شود. نام دیگر شیشه خام و سکوریت نشده شیشه فلوت می باشد که امروزه در صنعت ساختمانی کمترین کاربرد را دارد.
شیشه فلوت یا شیشه تخت، اولیه ترین حالت شیشه تولید شده می باشد. شیشه فلوت در ضخامت های مختلف از 2 میلی متر تا بیش از 20 میلی متر تولید و عرضه می شود اما به صورت متداول ضخامت های 4-8 میلی متر در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.
شیشه فلوت به دلیل روش تولید خاص خود، اغلب بدون موج و خمیدگی می باشد، به همین دلیل در ساختمان ها و بخصوص پنجره ها کاربرد فراوانی دارد. شیشه فلوت را می توان به صورت اولیه و یا به صورت فراوری شده و افزایش کارایی های جدید مورد استفاده قرار داد.

فرق شیشه فلوت و ساده

شیشه معمولی، شیشه فلوت و شیشه سکوریت هر سه تخت هستند، فرق شیشه فلوت و ساده شیشه فلوت سطح کامل صاف و مسطح دارد بدون حباب و خش که این تفاوت به دلیل تفاوت در فرایند تولید آن هست. فرق شیشه فلوت و ساده در موادی است که در تولید استفاده می‌شود.

رشد 10 درصدی تولید شیشه تخت در سال 97

طبق آمار دریافتی در سال 97 ، ظرفیت اسمی شیشه تخت یک میلیون و 752 هزار تن ؛ ظرفیت اسمی ظروف شیشه 759 هزارتن ، تولید شیشه تخت یک میلیون و 629 هزار تن که نسبت به تولید سال 1396 با تولید یک میلیون و 478 هزار تن 10 درصد رشد داشته است. علت رشد 10 درصدی ناشی از بهره برداری از طرح شرکت شیشه فلوت کاویان با ظرفیت 180 هزار تن بوده است.
همچنین تولید ظروف شیشه 669 هزارو 500 تن بوده است که نسبت به تولید سال 1396 با تولید 666 هزارتن 5/0 درصد رشد داشته است.

در همین مدت واردات وزنی شیشه تخت 5 هزارو 781 تن به ارزش 5 میلیون دلار و واردات وزنی ظروف شیشه 11 هزارو 623 تن به ارزش 25 میلیون دلارو واردات وزنی ظروف شیشه 11 هزار و 623 تن به ارزش 25 میلیون دلار بوده است.
میزان مصرف شیشه تخت (مجموع شیشه تخت خام و سایر شیشه های ایمنی) 850 هزارتن در سال گذشته گزارش شده است و میزان مصرف ظروف شیشه بین 400 الی 450 هزارتن بوده است .

این در حالی است که طی سه ماهه نخست سال 98 ظرفیت اسمی شیشه تخت یک میلیون و 752 هزار تن و ظرفیت اسمی ظروف شیشه 759 هزارتن بوده است و بر این اساس تولید شیشه تخت طی سه ماهه نخست سال جاری 405 هزارتن و تولید ظروف شیشه در همین مدت 170 هزارتن گزارش شده است.
همچنین ظرفیت اسمی تولید کریستال 9156 تن ، تولید عملی 7 هزار تن و تعداد واحد های تولید کننده در کشور 4 واحد گزارش شده است.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Emc برچسب ها: مزیت ، صادرات ، شیشه

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مزیت صادرات شیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور

آفتاب‌‌نیوز :

رضا رشیدپور پس از اینکه اوخر سال گذشته از حضور در تلویزیون انصراف داد، این روز‌ها سر از برنامه جدیدی درآورده؛ برنامه‌ای که به گفته خود این مجری گفت‌وگوهایش در سطح بین‌المللی است و قرار است احتمالا از یکی از پلتفرم‌های داخلی هم منتشر شود. برنامه‌ای که به گفته‌ی خودش برای دریافت مجوز آن با ۱۲ مدیر فرهنگی در ساترا مواجه شده است. با وجود اینکه این مجری اعلام کرده بود برنامه‌اش نوروز منتشر می‌شود، این اتفاق نیفتاد و به نظر می‌رسد رشیدپور در مذاکره با پلتفرم‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است.

برنامه «ساعت صفر» ۵۲ قسمت است که به صورت هفتگی و یک ساله قرار است پخش شود و فعلا توافق اولیه برای ۲۶ قسمت است. غلبه اصلی برنامه گفتگو است. این برنامه قرار است که ۲۶ قسمت ضبط و پخش شود و اگر همه شرایط فراهم باشد ۲۶ قسمت بعدی هم ساخته و پخش خواهد شد. به گفته‌ی این مجری غیر از مهمانانی از ایران و ترکیه که به آن پیشتر اشاره کرده و تصاویری هم منتشر شده بود، با چهره‌های مختلفی از جغرافیا‌های مختلف، مهمانان آمریکایی، آلمانی و ... دیدار خواهد داشت.

«ساعت صفر» و فضایی متفاوت از «دید در شب»، «عبور شیشه‌ای» و «شب شیشه‌ای»

پیشتر توضیحات مختصری درباره برنامه «ساعت صفر» منتشر شد، اما این مجری در توضیحاتی بیشتر در گفت‌وگویی با مجله ساترا (کُد) اعلام کرده است: ««ساعت صفر» یک برنامه گفتگو محور با فضای متفاوت از «دید در شب»، «عبور شیشه‌ای» و «شب شیشه‌ای» است. موضوع همان است، یعنی گفتگو، اما نوع گفتگو و نتایج آن با «دید در شب» متفاوت خواهد بود. نگاه این برنامه به حوزه بین‌الملل اختصاص دارد و اولین بار است که ما در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی قصد داریم مهمان‌هایی غیر از جغرافیای ایران داشته باشیم. تعدادی از گفتگو‌ها ضبط شده‌اند و تعدادی در حال ضبط شدن هستند و البته مهمانان ایرانی هم خواهیم داشت که مثل سابق از بین چهره‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری خواهند بود. تقریبا روال برنامه روز پخش خواهد بود، یعنی به این صورت نیست که تولید تمام شود و بعد از آن ما پخش را آغاز کنیم، به موازات این‌که برنامه از یکی از پلتفرم‌ها پخش می‌شود، ما تولید را هم با توجه به مختصات روز ادامه خواهیم داد و امیدوارم بتوانیم به آن اهدافی در ذهنمان است در عمل هم دست پیدا کنیم.»

ساده‌ترین نوع و سخت‌ترین نوع برنامه‌سازی گفتگو است

این مجری درباره‌ی اینکه آیا قرار است در برنامه «ساعت صفر» مهمانان داخلی هم داشته باشد؟ گفته است: «ساده‌ترین نوع برنامه‌سازی گفتگو و سخت‌ترین نوع آن هم گفتگو است. به همین دلیل آن قدر با چهره‌های داخل ایران گفتگو شده است که احساس می‌کنم بیننده از تماشای سلبریتی‌ها در برنامه‌های گفتگو محور خیلی خسته شده است و سعی می‌کند دیگر این برنامه‌ها را تماشا نکند. انتخاب مهمان از بین ایرانی‌ها بسیار سخت است، اما قول می‌دهم آن‌هایی که از بین چهره‌های ایرانی جلو دوربین می‌آیند خیلی متفاوت باشند و ویژگی خاصی داشته باشند که جذابیت برای گفتگو را حتما ایجاد کنند، اما مسلما سراغ سلبریتی‌های سینما و ... خیلی کمتر خواهیم رفت.»

رشیدپور که پیشتر برای دریافت مجوز برنامه «ساعت صفر» در ساترا حضور پیدا کرده بود، با ۱۲ مدیر فرهنگی مواجه شده که درباه‌ی آن اینچنین توضیح داده:

«ابتدا که وارد جلسه شدم فکر می‌کنم با حدود ۱۲ نفر از مدیران فرهنگی سرشناس کشور مواجه شدم. با بسیاری از آن‌ها در شبکه‌های تلویزیون سابقه همکاری داشتم. در تلویزیون نهایتا ما با یک مدیر گروه طرف بودیم، اما اینجا برایم فضای جالبی بود. وزنه و پتانسیل مدیریتی خیلی سنگین دور میز بودند و من هم تلاش کردم در حد سوادم به سوالاتی که می‌پرسند جواب دهم فضای جلسه بسیار بسیار مثبت بود. سوالاتی که دوستان داشتند بیشتر در حوزه تبیین شرایط گفتگو بود. لطف داشتند و از من تشکر کردند بابت این‌که در گفتگو یک قدم فراتر رفته‌ایم و کار را بین‌المللی می‌کنیم و قصد داریم نگاه آدم‌های محبوب خارج از ایران به ایران را منتشر کنیم.

او ادامه تولید برنامه «ساعت صفر» را منوط به همراهی ساترا و پلتفرم دانسته و با در نظر گرفتن همه مسائل اعلام کرده است که حداقل با ۵۰ نفر از افرادی که در یک فهرست ۱۵۰ نفره تهیه کرده، گفتگو می‌کند.

او درباره‌ی ساترا گفته است که تاکنون تحقیقا نظر همه اعضای شورای صدور مجوز تولید ساترا مثبت بوده است؛ به‌ویژه از بخش بین‌الملل که بسیار استقبال کرده‌اند.

رشیدپور درباه‌ی اینکه چرا برای پخش برنامه «ساعت صفر» سراغ شبکه نمایش خانگی آمده اینچنین می‌گوید: «ماجرای من به دقتی که شما می‌گویید نیست که من شبکه نمایش خانگی را انتخاب کرده باشم؛ بیشتر فکر می‌کنم شبکه نمایش خانگی من را انتخاب کرده است تا من آن را. حتما ترجیح می‌دهم برنامه‌ها در بیگ‌مدیا‌هایی که وسعت و گستردگی پخش دارند، نمایش داده شوند. طبیعتا برنامه‌های این‌چنینی باید در تلویزیون ساخته شوند. وظیفه تلویزیون است که در مورد فرهنگ، گردشگری و جاذبه‌های ایران برنامه بسازد نه بخش خصوصی و شبکه نمایش خانگی. بار‌ها این را گفته‌ام. زمانی که در تلویزیون هم برنامه داشتم توصیه می‌کردم برنامه‌ها را به این سمت ببریم. مسابقه بسازیم که چه؟ شاید حداقل ایده‌آل‌هایی که از کار فرهنگی در ذهن من وجود دارد در یک مسابقه محقق نمی‌شد. بحث «حالا خورشید» چیزی دیگری بود، اما واقعا دوست نداشتم که در یک برنامه سرگرم‌کننده حضور داشته باشم. به شدت به کاری که الان در حال تولید آن هستم علاقه‌مندم و برای انتشار آن هم راه دیگری جز شبکه نمایش خانگی ندارم.»

رشیدپور درباره‌ی فعالیت شبکه نمایش خانگی در ایران را در مقایسه با سایر کشور‌ها نیز اینچنین گفته است: «ناباورانه باید بگویم ما در حوزه تولید وی‌اودی بسیار با کیفیت‌تر، استانداردتر و قابل قبول‌تر از همه کشور‌های منطقه هستیم. به همین منظور چندی پیش در جلسه‌ای پیشنهاد دادم محصولات‌تان در حوزه وی‌اودی را در سطح منطقه بفروشید یا در کشور‌های دیگر نمایشگاه‌های مدیا برگزار و محصولات پلتفرم‌های ایرانی را ارائه کنید. در کشور‌های حوزه عرب‌زبان به شدت نیاز به تولید محتوا وجود دارد و تولید محتوای خودشان اصلا استاندارد نیست. حتی در تلویزیون‌های بزرگشان هم محتوای استاندارد کم دارند. البته ترکیه در این حوزه قوی است، اما حتی در این کشور هم می‌توانیم به خوبی برای محصولات ایرانی بازاریابی کنیم، زیرا بدون اغراق نه تنها ایران در حوزه برنامه‌سازی و تولید محتوا با ترکیه برابری می‌کند که حتی در خیلی از المان‌ها ما جلوتر از سایر کشور‌های منطقه هستیم.»

ماجرای انصراف از تلویزیون

رضا رشیدپور نخستین فعالیت‌های خود را با گزارشگری و اجرا در اوایل دهه ۷۰ آغاز کرد و از اواسط دهه هشتاد با اجرای برنامه‌هایی همچون «شب شیشه‌ای»، «عبور شیشه‌ای» و «مثلث شیشه‌ای» به اوج شهرت رسید. رشیدپور در سال ۱۳۸۵ با اجرای برنامه گفتگو محور «شب شیشه‌ای» در شبکه تهران، توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. در ادامه همین برنامه وی برنامه مشابهی با عنوان «عبور شیشه‌ای» را به اجرا درآورد تا این‌که از ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۷ برنامه دیگری تحت عنوان «مثلث شیشه‌ای» را از شبکه تهران آغاز کرد. این برنامه‌های چالشی، به سرعت رضا رشیدپور را به شهرت رساندند.

رشیدپور در همین سال وارد سینما شد و بعد از یک دوری پنج ساله از تلویزیون، دوباره در سال ۱۳۹۲ با کارگردانی برنامه طنز «عینک آفتابی» در شبکه نسیم، دوباره به صداوسیما بازگشت. از اوایل اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ رشیدپور مجددا به صورت رسمی وارد صداوسیما شد و اجرای برنامه «حالا خورشید» از شبکه سوم سیما را آغاز کرد که این برنامه نیز در اواخر سال ۱۳۹۷ به پایان رسید. در اسفندماه ۱۳۹۷ رضا رشیدپور در کنار احسان علیخانی، محمد دلاوری و رامبد جوان به عنوان مجریان برتر جام جم برگزیده شدند.

رضا رشیدپور قرار بود پس از مدت‌ها دوری از قاب تلویزیون با اجرای یک مسابقه به آنتن صداوسیما بازگردد، اما به دنبال حاشیه‌های پیش‌آمده پیرامون بازگشت او و محمدرضا گلزار به تلویزیون و انتقاد و خط و نشان کشیدن برخی مجریان فعال روی آنتن، رشیدپور با انتشار ویدئویی از اجرای این مسابقه انصراف داد. در پی این اتفاق، خط و نشان‌ها تمام شد، اما برنامه‌های گلزار و رشیدپور هم پخش نشدند. هرچند پس از مدتی محمدرضا گلزار با «پانتولیگ» به تلویزیون بازگشت، ولی از بازگشت رشیدپور همچنان خبری نبود.

این مجری باسابقه تلویزیون که اجرای برنامه‌های گفت‌وگومحور قابل توجهی همچون «شب شیشه‌ای» و «مثلث شیشه‌ای» را در ساختار هاردتاک برای تلویزیون برعهده داشت، پیش از انصراف از اجرای برنامه در تلویزیون، قرار بود اجرای سری جدید مسابقه «سیم آخر» در شبکه سه سیما را بر عهده بگیرد؛ یک مسابقه اطلاعات عمومی که پخش خود را از سال ۹۹ آغاز کرد و پس از سه فصل، در اسفند سال ۱۴۰۰ به پایان رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵۱۲ کیلویی شیشه در تایباد
  • کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد
  • کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد
  • معرفی توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران
  • توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران معرفی می‌شود
  • بازدید استاندار قزوین از ۲ واحد تولیدی
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • توقیف تریلی حامل سنگ با یک تن مخدر شیشه