Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@14:26:02 GMT

درخشش دانش آموزان همدانی در مسابقات قرآنی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۷۱۱۴

درخشش دانش آموزان همدانی در مسابقات قرآنی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به کسب رتبه برتر کشور توسط دانش آموزان همدانی، گفت: در این مسابقات در گروه با نیاز ویژه ذهنی و در رشته‎ صحیفه سجادیه، علی اصغر پورمرادی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

محمد پورداود افزود: ۲ تن از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه‎ استان توانستند در این مسابقات رتبه برتر کشور را به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به کسب رتبه برتر کشور توسط دانش آموزان همدانی، اظهار داشت: حسن تکرلی نیز در رشته احکام مقام دوم کشور را کسب کرد.

پورداود هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقای دانش دینی، آموزش عملی احکام و آموزه‌های هنری دانست و ادامه داد: این مسابقات ویژه دوره‌های متوسطه اول و دوم سراسر کشور با حضور گروه‌های آسیب دیده بینایی، شنوایی، جسمی- حرکتی، کم توان ذهنی و اُتیسم در رشته‌های قرائت، حفظ، تفسیر، اذان، احکام، مداحی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، هنر‌های آوایی، نمایشی، دستی – تجسمی و ادبی برگزار شد.

او با اشاره به کسب رتبه برتر کشور توسط دانش آموزان همدانی، بیان کرد: چهاردهمین دوره‎ مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه سراسر کشور با حضور بیش از ۱۴ هزار دانش آموز به میزبانی شهر تهران برگزار شد.

انتهای پیام/ د

کسب رتبه برتر کشور توسط دانش آموزان همدانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن مسابقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پیشرفته‌ترین چاپگر خط بریل در اصفهان توسط دانش‌بنیان‌ها

روشندل قرآنی گفت: جوانان ما از تحریم به‌عنوان یک فرصت استفاده کردند و  دستگاه چاپگر خط بریل را تولید کردند که یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین چاپگر بریل منطقه است و هم‌اکنون ۴۰ مرکز ویژه نابینایان در کشور از این چاپگر بریل ایرانی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمرتضی نیکزاد در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: نابینایی برای من موهبت الهی بود، زیرا این توفیق نصیب من شد که با مشورت علما و اساتید، مؤسسه قرآنی روشندلان را بیست سال پیش راه‌اندازی کنم.

وی افزود: این مؤسسه قرآنی به‌تدریج رشد کرد و فعالیت خود را در زمینه علوم قرآنی، برگزاری کلاس‌های قرآن، مسابقات و محفل قرآنی، چاپ و نشر قرآن و ادعیه توسعه داد.

روشندل قرآنی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از نابینایان سراسر کشور از خدمات مؤسسه قرآنی روشندلان استفاده می‌کنند، افزود: همچنین نابینایان مسلمان از کشورهای همجوار نیز، قرآن بریل، کتب دعا و زیاراتی که منتشر می‌کنیم، بهره مند می‌شوند.

نیکزاد با اشاره به اینکه نابینایان نیازمند مناسب‌سازی معابر و گذرگاه‌های شهری هستند، ادامه داد: نباید با نابینایان در جامعه برخورد احساسی کرد باید برخوردها بر اساس منطق باشد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون مؤسسه قرآنی روشندلان با کمک مردم و خیرین فعالیت خود را ادامه داده است، گفت: امیدواریم با کمک مسئولان، خیران و مردم در استان و کشور فعالیت این مؤسسه تداوم داشته باشد.

سازمان‌های فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی زمینه اشتغال نابینایان را فراهم کنند

نیکزاد از تولید چاپگر خط بریل به همت متخصصان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در اصفهان خبر داد و گفت: شرکت دانش‌بنیان به درخواست ما در مدت دو سال موفق به تولید این چاپگر شد، این در حالی است که تا قبل از دهه ۹۰، همه چاپگرهای خط بریل در کشور وارداتی بود.

وی ادامه داد: جوانان ما از تحریم به‌عنوان یک فرصت استفاده کردند و دستگاه چاپگر خط بریل را تولید کردند که یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین چاپگر بریل منطقه است و هم‌اکنون ۴۰ مرکز ویژه نابینایان در کشور از این چاپگر بریل ایرانی استفاده می‌کنند.

روشندل قرآنی با تاکید بر اینکه با تولید این چاپگر، وابستگی به کشورهای غربی نداریم، ادامه داد: امکانات و تجهیزات دستگاه چاپگر بریل ایرانی مطلوب‌تر از نمونه خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: با این چاپگر می‌توان تمام اشکال هندسی، نقشه‌های جغرافیایی را به شکل برجسته چاپ کنیم تا دانش آموزان نابینا از آنها استفاده کنند.

نیکزاد با اشاره به اینکه مراکز توانبخشی برای نابینایان، زمینه آموزش‌های تحرک و جهت‌یابی، مهارت‌های روزمره و بدنی و حرفه آموزی را فراهم کنند تا زمانی که جذب بازار کار می‌شوند، توانمندی داشته باشند، گفت: سازمان‌های مربوطه همچون فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی زمینه اشتغال نابینایان را فراهم کنند.

کد خبر 739835

دیگر خبرها

  • عملکرد شمس آذر در سال 1402؛ صعود به لیگ برتر و تداوم درخشش
  • تولید پیشرفته‌ترین چاپگر خط بریل در اصفهان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مروری بر کارنامه ورزش قم در تابستان ۱۴۰۲
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • رقابت دانش آموزان ۱۳ کشور در آرکاداغ: دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • دعوت ورزشکار همدانی به اردوی تیم ملی ترامپولین 
  • مسابقه قرآنی ویژه سواد آموزان کردستانی برگزار می‌شود