Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@19:28:09 GMT

صنایع دستی از زیرساخت های گردشگری است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۷۱۹۹

صنایع دستی از زیرساخت های گردشگری است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رازجویان دوشنبه شب در آئین افتتاح نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی با بیان اینکه تحت پوشش قرار دادن بیمه ای تولیدکنندگان صنایع دستی مطالبه ای جدی است افزود: حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی برای تولید آسان، اختصاص تسهیلات کم بهره و همچنین تحت پوشش قراردادن بیمه ای می تواند از گام های اجرایی موثر در این حوزه باشدو

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مکان های مناسب برای عرضه محصولات می تواند از مطالبات و گام های موثر برای فعالان این حوزه باشد که به نوعی می تواند برای تولید کنندگان این بخش هم حاشیه امنیت شغلی مناسبی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی موجب توسعه صنایع دستی، اشتغال و اعتلای سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری می شود.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: صنایع دستی یکی از مقوله هایی است که به جهت مبتنی بودن بر آئین فرهنگ و تاریخ باید توجه ویژه ای به آن شود لذا هر چقد بتوانیم به صنایع دستی توجه کنیم درواقع فرهنگ غنی و تاریخ کهن  را شناساندیم و در معرض عموم قرار داریم .

رازجویان یادآور شد: صنایع دستی به عنوان یکی از مولفه های گردشگری و میراث فرهنگی نقش مهمی در رونق صنعت توریسم دارد به طوریکه در سالی که به عنوان رونق تولید توسط مقام معظم رهبری نام گذاری شده است می تواند به عنوان یکی از مولفه های خروج از اقتصاد نفتی نقش مهمی در رونق اقتصاد گردشگری و توریسم ایفا کند.

وی گفت: همه آحاد جامعه می توانند در حوزه صنایع دستی که یکی از زیرساخت های توریسم گردشگری است، فعالیت کرده و تولید کننده باشند لذا به درستی سازمان صنایع دستی میراث فرهنگی گردشگری بصورت توامان شکل گرفته است.

وی اظهار کرئ: صنایع دستی برگرفته از فرهنگ و تاریخ هر شهر و استانی است و برای توسعه صنایع دستی در  مازندران باید نسبت به حفظ فرهنگ تاریخ این دیار کوشا بود تا بتوانیم صنایع دستی را رونق بخشیم و برگزاری نمایشگاه هایی که با فروش محصولات توام است می تواند منجر به زنده نگه داشتن صنایع دستی شود.

کد خبر 4697256

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مازندران صنایع دستی قزوین بوشهر روز خبرنگار شیراز شهرکرد گرگان ایلام خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان عید غدیر خم سانحه تصادف یاسوج اشتغال مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  افراسیاب گراوند با اعلام این مطلب اظهار کرد: این جشنواره روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس افزود: اجرای موسیقی زنده آشیقی، اجرای گروه‌های هنری، اجرای بازی‌های بومی‌محلی، تفریحی و همگانی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، سوارکاری، قایق‌رانی، پخت و توزیع غذای محلی، راه‌اندازی غرفه‌های کشاورزی و دامی و پرواز پاراگلایدر از  برنامه‌های جشنواره هستند.

او گفت: این جشنواره به همت شهرداری سلماس و با مشارکت اداراتی مانند ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ‌... برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی