Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@02:11:16 GMT

دامداران مقصر اصلی گرانی هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۷۲۸۹

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با افزایش یک هزار تا ۲ هزار تومانی نسبت به ایام بعد از عید قربان با نرخ ۹۶ تا ۹۷ هزار تومان به مغازه دار و ۱۰۵ تا ۱۰۶ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

اخبار اقتصادی_ وی ذبح فراوان دام در عید قربان و کاهش عرضه دام به بازار را دلیل اصلی نوسانات قیمت گوشت برشمرد و افزود: بسیاری از دامداران با انگیزه بازگشت حجاج در روز‌های آتی و ایام محرم از عرضه امتناع می‌کنند تا بتوانند دام خود را با نرخ‌های بهتری در بازار به فروش رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی با اشاره به اینکه دامداران مدعی هستند که با مازاد انباشت دام در واحد‌ها روبرو هستند، بیان کرد: با توجه به وضعیت مساعد بارندگی و مراتع، دامداران تصور می‌کردند که شرایط امسال همانند سال گذشته خواهد بود و هم اکنون که با رکودی بازار مواجه شده اند، می‌گویند چه کنیم.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه قیمت دام زنده در عید قربان حدود ۴۶ تا ۴۷ هزار تومان بود، گفت: این در حالی است که هم اکنون قیمت هر کیلو دام زنده به سبب کمبود عرضه به ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان افزایش یافته و همین مساله موجب شده تا قیمت گوشت قرمز در بازار با نوساناتی روبرو شود.

وی افزایش قیمت گوشت وارداتی را یکی دیگر از دلایل نوسان قیمت گوشت داخلی دانست و افزود: قیمت هر کیلو گوشت وارداتی از ۷۵ به ۸۰ هزار تومان افزایش یافته و از آن جا که قیمت ارز نوسانی نداشته است، معلوم نیست به چه علت قیمت گوشت وارداتی در بازار افزایش یافته است؟

ملکی ادامه داد: با وجود کاهش تقاضا در شهریور به سبب بازگشایی مدارس و افزایش هزینه خانوار و رکود حاکم بر بازار باید منتظر ماند و دید که قیمت گوشت در بازار به کدام سمت و سو می‌رود؟

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان قیمت دام در عید قربان را مناسب دانست و گفت: بعداز عید قربان، دام زنده به بازار عرضه نشد و همین مسئله بر نوسان قیمت دامن زد، از این رو قیمت گوشت در روز‌های آینده به عرضه و تقاضا بستگی دارد به طوریکه با ازدیاد عرضه، قیمت‌ها شکسته می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عید قربان گوشت گوسفندی عرضه دام اتحادیه گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید مرغ در بازار

مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی تهران از پایین بودن مقطعی قیمت مرغ خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در هر کیلو به ۵۴ هزار تومان کاهش یافته در حالی که پیش‌تر ۶۰ هزار تومان در هر کیلو بوده است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: کاهش قیمت مرغ زنده به کاهش قیمت گوشت مرغ و رسیدن آن به ۸۰ هزار تومان در هر کیلو انجامیده و این در حالیست که این قیمت‌ها به سود تولیدکننده نیست و می‌تواند در میان‌مدت به کاهش جوجه‌ریزی و افزایش قیمت مرغ در بازار بینجامد.

یوسف‌خانی ادامه داد: در حال حاضر مرغ با کیلویی ۸۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و البته فروشندگان مجاز هستند که قیمت آن را تا ۸۵ هزار تومان در هر کیلو بالا ببرند، اما از آنجا که این روز‌ها بازار مرغ با مازاد عرضه نسبت به تقاضا روبه‌رو شده این کالا در برخی فروشگاه‌ها با اندکی پایین‌تر از این قیمت نیز فروخته می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی خاطرنشان کرد: به طور معمول در نیمه دوم فروردین هر سال رکود شدیدی برای بازار مرغ حاکم می‌شود که البته موقت است و در ادامه سال با افزایش تقاضا قیمت بالا می‌رود تا تولیدکننده هم متضرر نشود.

وی اظهار کرد: تامین خوراک مرغ به خوبی صورت می‌گیرد و همین موضوع نیز عاملی است که به تقویت عرضه و کاهش قیمت کنونی انجامیده است.

دیگر خبرها

  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • قیمت گوشت مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • قیمت گوشت گوسفندی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • کمتر از ۳ درصد جمعیت دام زنده، کشتار شد