Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@02:00:29 GMT

عوامل اکتسابی و ارثی ایجاد لخته های وریدی خون 

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۷۵۷۷

عوامل اکتسابی و ارثی ایجاد لخته های وریدی خون 

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک شریف کاشانی، در بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد، انعقاد پذیری بالا در خون افراد است که این مسئله می‌تواند اکتسابی یا ارثی باشد.

وی افزود: افراد مبتلا به سرطان یا کسانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند یا داروی خاصی مصرف می‌کنند، زمینه اکتسابی انعقاد پذیری بالای خون دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از افراد نیز نوعی فاکتور خونی در آنها ممکن است کم یا زیاد باشد که خطر انعقادپذیری بالا را در خون آنها به صورت ارثی افزایش می‌دهند.

رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری، ادامه داد: این موضوع که چه کسانی نیاز به تست انعقاد پذیری بالای خون دارند و چه زمانی باید این موضوع را در خون آنها بررسی کرد از مسائلی است که در بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

شریف کاشانی گفت: کسانی که خطر انعقاد پذیری بالای خون دارند احتمال ایجاد لخته های وریدی در آنها وجود دارد و می تواند سبب انسداد وریدی یا آمبولی در جای دیگر بدن و یا مرگ در فرد شود.

وی بیان داشت: خانواده‌هایی که سابقه لخته پذیر بودن خون دارند باید نسبت به این مسئله حساسیت بیشتری داشته باشند و در اسرع وقت در صورت نیاز به پزشک مراجعه کند البته پیشگیری اصلی از لخته شدن به عهده تیم معالج است و همزمان بیماران و خانواده آنها باید دستورالعمل هایی که پزشکان ارائه می دهد را جدی بگیرند و دارو درمانی و یا حرکت نکردن هنگام درمان از جمله این موارد است.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در گذشته پزشکان تصور می کردند که بیماری های افزایش انعقادپذیری خون در افراد بسیار نادر است، خاطرنشان کرد البته با پیشرفت علم و گسترش روش‌های تشخیصی مشخص شد که این مسئله چندان هم نادر نیست و باید توجهات لازم در این زمینه انجام شود.

وی بیان داشت داشت: جدیدترین مباحث در زمینه انعقاد پذیری بالای خون یا لخته های وریدی خون در بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق بررسی می‌شود تا در افرادی که نیاز به این مسئله دارند در اسرع وقت برایشان اقدام درمانی انجام داد البته هر کس با هر کبودی کوچک در بدن خود نیاز به انجام تست‌های میلیونی ندارد و تنها تحت نظر پزشک افرادی که لازم باشد برایشان تست‌های لازم صورت می‌گیرد.

بیست و یکمین کنگره تازه های قلب و عروق ۲۹ مرداد تا ۱ شهریور ۹۸ در سالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.

کد خبر 4697280

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمارستان مسیح دانشوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیماری های قلبی و عروقی وزارت بهداشت جامعه پزشکی حج 98 سازمان نظام پزشکی اپتومتری هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان غذا و دارو دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درمان ناباروری ریسک بیماری قلبی زوال عقل سازمان جهانی بهداشت علی فرجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: براساس مصوبات شورای اسلامی شهر، شاهد ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید خواهیم بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مجید نژادحسین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای ششم تاکنون، پیوسته پیگیر نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی بوده‌ایم، اظهارداشت: برهمین اساس، مجوز انعقاد قرارداد خرید 450 دستگاه اتوبوس را به شهرداری دادیم.

وی گفت: این موضوع در قالب 3 قرارداد توسط شهرداری مشهد دنبال می‌شود که قرارداد اول، منعقد شده و در مرحله آزمایش فنی و تحویل 100 دستگاه اتوبوس و مقدمه‌سازی برای ورود آنها هستیم.

نژادحسین با بیان اینکه قرارداد دیگر، مربوط به خرید 130 دستگاه میدل‌باس بود، افزود: 30 دستگاه از این میدل‌باس‌ها تحویل شده ولی 100 دستگاه باقی‌مانده بخاطر تحریم‌ها و نقص‌های فنی و ... امکان تحویل به شهرداری را نداشت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: برهمین اساس، مقرر شد معادل این یکصد دستگاه میدل‌باس، 59 دستگاه اتوبوس شهری خریداری و تحویل شهرداری مشهد شود.

نژادحسین با بیان اینکه در گام نخست، 10 دستگاه اتوبوس از این 59 دستگاه در اسفندماه سال گذشته تحویل و وارد چرخه خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی شد، گفت: مابقی این اتوبوس‌ها نیز ماهانه بین 10 تا 15 دستگاه تحویل شهرداری می‌شود؛ نقطه عطف این اتوبوس‌ها، تحویل یک دستگاه‌ اتوبوس برقی به صورت آزمایشی در اردیبهشت‌ماه است.

وی افزود: اولویت بکارگیری این اتوبوس‌ها در مسیرهایی است که سرفاصله زمانی آنها بیش‌ از حد بوده و باید این سرفاصله کاهش یابد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد اظهارکرد: یکی دیگر از قراردادها نیز مربوط به خرید 250 دستگاه اتوبوس بوده که 200 اتوبوس، 12 متری و 50 دستگاه نیز 18 متری دو کابین است.

نژادحسین گفت: توافقات کلی روی این قرارداد صورت گرفته و امیدواریم تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه شاهد انعقاد آن باشیم؛ روند ورود این ناوگان، از چند ماه پس از انعقاد قرارداد آغاز می‌شود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • طعم و بوی نامطبوع آب همدان تا چند روز آینده برطرف می‌شود
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • نسخه‌ای کامل برای خلاص شدن از آلرژی بهاری
  • چاقی و رژیم غذایی پرچرب پیری مغز را تسریع می کند
  • ۱۷ آوریل، روز جهانی هموفیلی