Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@08:23:33 GMT

مأموران قلابی23 هزار یورو دزدیدند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۷۶۹۲

مأموران قلابی23 هزار یورو دزدیدند

اعضای یک باند سرقت مسلحانه که در پوشش مأمور پلیس از صرافی‌های پایتخت سرقت می‌کردند از سوی پلیس آگاهی دستگیر شدند.
به‌گزارش خبرنگار «ایران»، روز جمعه ۲۴ تیر وقوع یک سرقت مسلحانه از صرافی در خیابان جمهوری تهران به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد و بلافاصله تیم ویژه‌ای از مأموران کلانتری 109 بهارستان راهی محل سرقت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اظهارات مالباخته  

شاکی این پرونده به‌کارآگاهان گفت: حدود ساعت ۱۲ظهر دو مرد حدوداً ۳۰ ساله وارد مغازه صرافی‌ام واقع در خیابان جمهوری شدند و گفتند که قصد دارند ۱۳ هزار یورو ارز تهیه کنند.
بنابراین قرار شد تا به اتفاق به یکی از بانک‌های نزدیک صرافی برویم و پس از واریز وجه یوروها را به آنها بدهم اما دقایقی بعد از خروج از مغازه‌ام 3 مرد جوان با یک دستگاه خودروی سمند با نشان دادن سلاح و بی‌سیم مدعی شدند که پلیس هستند و باید ما را به جرم قاچاق ارز بازداشت کنند. این افراد من را با تهدید سوار خودرو کردند و پس از آن با طرح پرسش‌هایی بازجویی‌ام کردند و به من گفتند که باید قاچاقچیان ارز را به آنها معرفی کنم. آنها بعد از یکساعت 13هزار یورو و دو تلفن همراهم را گرفتند و در میدان جمهوری پیاده‌‌ام کردند.

---


 

شناسایی و دستگیری متهمان   کارآگاهان با بررسی‌های بیشتر دریافتند که روز قبل از این سرقت نیز حادثه‌ای مشابه این ماجرا با همین شگرد رخ داده و سارقان ۱۰ هزار یورو را از یک صرافی دیگر سرقت کرده بودند، بنابراین با جمع‌بندی هر دو پرونده، کارآگاهان متوجه شدند که با اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت مسلحانه مواجه هستند و دستگیری اعضای این باند سرقت در دستور کار کارآگاهان اداره یکم قرار گرفت.
با آغاز تحقیقات پلیسی کارآگاهان دوربین‌های مداربسته محل سرقت و مکان رها کردن شاکی را رصد کردند و با شناسایی هویت یکی از اعضای باند به‌نام «مهرداد» وی را در محدوده خیابان جوادیه و راه‌آهن شناسایی کردند. با انعکاس موضوع به بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در روز ۲۲ مردادماه طی یک عملیات پلیسی «مهرداد» در مخفیگاهش دستگیر شد و با صراحت به سرقت اعتراف کرد.
این متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: سرقت‌ها را با همکاری چهارنفر از همدستانش انجام داده است. کارآگاهان نیز در پی اعتراف مرد جوان، تمامی اعضای باند را در چندین عملیات جداگانه دستگیر کردند و در بررسی مخفیگاه یکی از سارقان تجهیزات پلیسی از جمله یک قبضه اسلحه کلت کمری، دو دستگاه بی‌سیم، یک رشته دستبند فلزی و تعداد ۱۶ فشنگ جنگی کشف شد.
سردار علیرضا لطفی - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اعلام این خبر گفت: «مهرداد» پس از اعتراف عنوان کرده که طراحی و آموزش سرقت‌ها برعهده «رامین» بوده است. این افراد با راهنمایی رامین از شهرهای غربی کشور با پرداخت مبلغ ۸ میلیون تومان تجهیزات پلیسی را تهیه کرده بودند و تاکنون 23 هزار یورو به همین شیوه سرقت کرده‌اند. کارآگاهان پس شنیدن اظهارات سارقان بلافاصله رامین را در مخفیگاهش در همان محدوده دستگیر و به اداره یکم منتقل کردند که در تحقیقات صورت گرفته وی نیز به جرم خود اعتراف کرد.
با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند سرقت مسلحانه و کشف وجوه سرقتی از حساب‌های بانکی و برگرداندن پول‌ها به شاکیان، همگی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی، کشف سایر جرایم احتمالی و بررسی سوابق کیفری در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!

 5 عضو سرقت خودرو در حالی با تیراندازی پلیس دستگیر شدند که قطعات خودروهای سرقتی را در یک منزل مسکونی ناپدید می کردند. 

به گزارش خراسان، در پی رها شدن لاشه های چندین خودروی سرقتی در خیابان های خلوت که قطعات آن ها سرقت شده بود،گروهی کارآزموده از افسران دایره تجسس کلانتری آبکوه،عملیات شناسایی و ردزنی سارقان را آغاز کردند.

آن ها که با دستور ویژه سرتیپ دوم ستاد احمد نگهبان(جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی ) وارد عملیات تخصصی شده بودند در اولین مرحله از اقدامات پلیسی ،محیط جغرافیایی رها شدن لاشه خودروها را زیر ذره بین تحقیقات بردند و به نتایجی دست یافتند که نشان می داد خودروها در محدوده بولوار خیبر اوراق می شوند.

بنابراین گشت های انتظامی شبانه تقویت شد و چندین گروه مشترک از بخش های تخصصی پلیس با هدایت سرهنگ جعفر عامری(رئیس کلانتری آبکوه) در حالی به گشت زنی های بامدادی پرداختند که بسیاری از شهروندان در خواب سحرگاهی به سر می بردند.

این عملیات ها ادامه داشت تا این که ساعت یک بامداد هجدهم فروردین،ناگهان سرنشینان یک دستگاه پراید در حالی وارد کمین نیروهای گشت شدند که تعدادی از قطعات خودروها درون پراید مذکور ،زیر نور چراغ خودروی پلیس قرار گرفت. 

استعلام شماره پلاک پراید نیز بیانگر آن بود که خودروی مشکوک دارای سابقه سرقت است. بنابراین بلافاصله عملیات دستگیری شروع شد اما راننده با مشاهده چراغ گردان خودروی پلیس پدال گاز را فشرد.

در همین حال نیروهای گشت سلاح ها را بیرون کشیدند و لاستیک های پراید را زیر رگبار گلوله گرفتند. ساعتی بعد 3سرنشین خودرو محاصره شدند و درحالی به چنگ قانون افتادند که لوازم وقطعات سرقتی زیادی به همراه مقادیری مواد مخدر صنعتی از داخل پراید کشف وضبط شد.با انتقال متهمان و قطعات سرقتی به کلانتری ،بازجویی های تخصصی از آنان زیر نظر سرگرد طیوری(رئیس تجسس کلانتری آبکوه)آغاز ومشخص شد اعضای این باند خودروها را از غرب مشهد سرقت می کنند و در بولوار خیبر ،به قطعات و لوازم قابل فروش آن دستبرد می زنند.

طولی نکشید که ماموران انتظامی مخفیگاه اعضای این باند را شناسایی کردند وبا کسب مجوزهای قضایی منزل مسکونی ویلایی را به محاصره درآوردند. در بازرسی از این مکان نیز تعداد قابل توجهی قطعات و لوازم سرقتی خودرو مانند رینگ و لاستیک،رگلاتور و کپسول گاز،ضبط وپخش ،دینام،استارت و... کشف شد.

این عملیات ضربتی با دستگیری 2 عضو دیگر باند هنگام اوراق کردن خودروها در حالی ادامه یافت که بررسی ها نشان داد قطعات خودروهای سرقتی پس از انتقال به حیاط مذکور،طوری توسط دزدان جادوگر ناپدید می شوند که تنها لاشه ای از آن باقی می ماند.

براساس این گزارش ،ادامه تحقیقات مشخص کرد اعضای این باند 5 نفره به صورت حرفه ای با بهره گیری از خودروهای پژو 206 و پراید هاچ بک ،خودروهای شهروندان را در غرب مشهد به سرقت می برند وآن ها را در حیاط منزل مسکونی اوراق می کنند. بررسی های بیشتر با هماهنگی قضایی برای شناسایی دیگر عوامل مرتبط با این باند سرقت وارد مرحله جدیدی شده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • ۲۱ مال‌خر توسط پلیس آگاهی خراسان شمالی بازداشت شد
  • انهدام باند سارقان کابل برق با ۱۲ فقره سرقت در شاهین شهر
  • انهدام باند سارقان منزل در زنجان
  • زباله‌گردها دختر تهرانی را دزدیدند
  • زباله‌گرد‌ها دختر تهرانی را دزدیدند
  • زباله‌گردها دختر تهرانی را دزدیدند | مرد رهگذر فرشته نجات دختر شد
  • سرقت از شهروندان در پوشش مسافرکش