Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@04:55:58 GMT

کاهش قیمت جهانی نفت به زیر ۶۰ دلار

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۷۸۸۷

قیمت نفت روز سه شنبه کاهش داشت، اما با توجه به رشد شاخص ها در بازار بورس و امیدواری تجار به کاهش تنش تجاری بین آمریکا و چین افت قیمت ها محدود بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رویترز، قیمت نفت روز سه شنبه کاهش داشت، اما با توجه به رشد شاخص ها در بازار بورس و امیدواری تجار به کاهش تنش تجاری بین آمریکا و چین افت قیمت ها محدود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اقدامی که حکایت از کاهش سطح تنش بین واشنگتن و پکن دارد، آمریکا اعلام کرد که مجوزهایی را که به شرکت چینی هوآوی اجازه می دهد از شرکت های آمریکایی تجهیزات بخرد تمدید می کند.   بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 3 سنت معادل 0.05 درصد کاهش به 59 دلار و 71 سنت رسید. دیروز نفت برنت افت 1.88 درصدی را شاهد بود.   قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش 2.44 درصدی دیروز با 15 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 56 دلار و 6 سنت رسید.   به گفته استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت تمدید مهلت شرکت هوآوی «یک علامت بسیار مثبت» در آستانه مذاکرات تجاری ماه آینده آمریکا و چین به شمار می رود.   وی افزود: «اختلافات تجاری آمریکا و چین در مرکز توجهات فعالان بازار نفت قرار داد، زیرا این اختلافات اقتصاد جهانی را به آستانه رکود کشانده و تاثیری منفی بر پیش بینی ها از تقاضا برای نفت داشته است.»   افزایش احتمال اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان موجب شده تا بخشی از نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصادی کاهش یابد و این مسئله رشد شاخص ها در بازارهای بورس و افزایش قیمت نفت را به دنبال داشته است.   بانک مرکزی چین اقدام به اصلاح نرخ های بهره کرده که انتظار می رود موجب کاهش هزینه های استقراض شرکت ها شود. دولت ائتلافی آلمان نیز گفته اقداماتی را به منظور مقابله با بروز رکود احتمالی به اجرا می گذارد.   در همین حال نظرسنجی رویترز از 7 تحلیلگر نشان می دهد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 16 اوت به میزان 1.9 میلیون بشکه کاهش یافته است.   منبع: تسنیم  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت جهانی نفت بعد از تجربه یک صعود باورنکردنی

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت یک روز بعد از اینکه برای اولین بار از ماه نوامبر به اوج ۸۵ دلار در هر بشکه رسیده بود، کاهش یافته، اما در آستانه ۳ درصد افزایش هفتگی قرار دارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸ سنت معادل ۰.۰۹ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۳۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۷ درصد کاهش، ۸۱ دلار و ۴ سنت معامله می‌شود.
تحلیلگران عقیده دارند با توجه به کاهش عرضه سوخت‌های موتوری، انتظار می‌رود قیمت نفت از این هم بالاتر رود.
اما این نگرانی وجود دارد که فدرال رزرو آمریکا نتواند نرخ بهره را به خاطر بالا ماندن نرخ تورم بیشتر از هدف دو درصد بانک مرکزی،  پایین بیاورد. کاهش نرخ بهره فرصتی برای رشد تقاضا در آمریکاست.

نفت طی یک ماه گذشته بین ۸۴ دلار در هر بشکه معامله می‌شود. آژانس بین‌المللی انرژی در روز پنجشنبه پیش‌بینی خود از تقاضای نفت در ۲۰۲۴ را برای چهارمین بار از ماه نوامبر افزایش داد.
آژانس بین المللی انرژی در آخرین گزارش خود اعلام کرده تقاضای جهانی برای نفت ۱.۳ میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش می‌یابد. این رقم ۱۱۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه گذشته بالاتر است. این آژانس پیش‌بینی می‌کند عرضه نفت در صورت ادامه کاهش تولید اعضای ائتلاف اوپک پلاس با کمبود مواجه می‌شود.
شرکت‌های انرژی آمریکا در این هفته بیشترین تعداد چاه‌های نفت و گاز را از ماه سپتامبر اضافه کردند. تعداد چاه‌های نفت این کشور حالا به بالاترین رقم طی ۶ ماه گذشته رسیده است.
تعداد چاه‌های نفت و گاز که اولین نشانه تولید آینده در آمریکاست ۷ حلقه در هفته منتهی به ۱۵ مارس افزایش یافته و به ۶۲۹ رسیده است‌.
از طرف دیگر، ارزش دلار با سریع‌ترین سرعت طی ۸ هفته گذشته افزایش یافته است. بالا رفتن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.
حمله اوکراین به پالایشگاه‌های نفت روسیه هم از قیمت نفت حمایت کرده است.
پایین آمدن نرخ بهره هزینه وام‌گیری برای مصرف‌کنندگان را کاهش داده و می‌تواند باعث رشد اقتصاد و افزایش تقاضا برای نفت شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا در بازار امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • کاهش ارزش جهانی طلا
  • طلای جهانی بی‌حال و دلار ثابت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
  • کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی
  • طلای جهانی به بهار نرسید!
  • کاهش قیمت جهانی نفت بعد از تجربه یک صعود باورنکردنی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۲۶|برنت ۸۵ دلار و ۳۴ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
  • قیمت طلا با سر زمین خورد؛ زیان سنگین سرمایه‌گذاران