Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه مشترک سازمان همکاری‌های اقتصادی D-8 و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ضمن موافقت اعضای نشست با طرح‌های پیشنهادی ISC، مقرر شد برگزاری کارگاه‌های "ارتقای اثربخشی پژوهش" برای کشورهای عضو D-8 به طرح ها اضافه شود. همچنین، موافقت اولیه برای تأسیس دفتر منطقه ای ISC در مقر اصلی D-8 در استانبول نیز اعلام شد تا به دنبال آن همکاری‌های علمی کشورهای اسلامی در جوی دوستانه محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی D-8 و هیئت همراه از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز  بازدید به عمل آوردند تا در خصوص عملیاتی سازی تفاهم‌نامه منعقده و نیز طرح‌های مورد نیاز D-8 و پیشنهاد شده از سوی ISC، به بحث و گفتگو بپردازند.

در این نشست، دکتر کو جعفر کوشعری، دبیرکل D-8؛ آقای الهام اولوداگ، مسئول امور مطبوعات و تحلیل تحقیقات؛ آقای نصیر امینو، مدیر امور اداری، قانونی و داخلی؛ و نیز هیئت رئیسه و مدیران گروه‌های بخش‌های مختلف ISC حضور داشتند.

در ابتدای جلسه، محمدجواد دهقانی، ریاست ISC ضمن تأکید بر ارتقای روابط بین دو سازمان بین المللی ISC و D-8 ایجاد زیرساختی مناسب برای تأمین اطلاعات مورد نیاز D-8 ، به توانمندی‌های ISC در حوزه‌هایی همچون بالا بردن کیفیت تحقیقات علمی و فناوری در کشورهای عضو D-8، ارزیابی دانشگاه‌ها، نشریات و دانشمندان کشورهای D-8،  ارتقای جایگاه نشریات علمی، تهیه اطلس علم کشورهای عضو D-8 و ... اشاره کرد.

در ادامه این نشست، دکتر کوشعری دبیرکل D-8، از همکاری با ISC ابراز خرسندی و اظهار کرد: این همکاری می‌تواند هم برای سازمان همکاری اسلامی (OIC)  و هم برای سازمان D-8 حائز فایده و اهمیت باشد.

وی ضمن بیان اقدامات صورت گرفته از سوی D-8 در ایران، شامل تأسیس سازمان TTEN در پارک پردیس تهران و دانشگاه بین‌المللی D-8 در همدان، ابراز امیدواری کرد که در آینده ISC برای کشورهای عضو D-8 کارگاه‌های مختلف برگزار کند.

در ادامه این نشست، اعضای تیم پروژه ISC به معرفی بخش‌های مختلف طرح ارائه شده پرداختند. از جمله مدیر گروه تجزیه و تحلیل منابع ISC (حیات داوودی)، به ارائه نقشه علمی کشورهای عضو D-8  و تبیین نقش آن در ارائه خدمات به نویسندگان، دانشمندان، مؤسسات علمی و دانشگاه‌های کشورهای عضو D-8 پرداخت.

همچنین فاطمه خلیفه، کارشناس مسئول گروه برنامه نویسی استنادی ISC ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص کارکرد سامانه علمی کشورهای عضو D-8، فعالیت‌های علمی، اطلاعات، گزارش‌ها و مجلات این کشورها را تشریح کرد.

 در ادامه منصوره صراطی، مدیر گروه رتبه بندی ISC  به معرفی سامانه رتبه‌بندی جهانی ISC و چگونگی توسعه رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای D-8، برخی از دستاوردهای مهم این رتبه‌بندی و تأثیر آن بر ارتقای کیفی علم و فناوری در کشورهای اسلامی پرداخت.

بهاره پهلوان‌زاده، مدیر اداره فناوری اطلاعات ICT پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز در ادامه، توانایی‌ها و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گروه IT پایگاه استنادی علوم جهان اسلام را شرح داده و ضرورت ارتقای زیرساخت‌ها را به منظور اجرای پروژه پیشنهادی برای سازمان D-8 تشریح کرد.

سپس دکتر کوشعری تاریخچه و هدف سازمان D-8 را تشریح و تاکید کرد که هدف اصلی سازمان این است که کشورهای اسلامی، به جای رقابت و رویکرد تقابلی، در جوی دوستانه و تعاملی به همکاری در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری بپردازند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دارای ظرفیت‌های بالایی است و D-8 مایل است بتواند در جریان مذاکرات جاری به راهکارهایی مشخص برای استفاده بهینه از این امکانات برسد.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی D-8 در پایان افزود: برای پیگیری مصوبات و نیز انجام طرح‌های پیشنهادی ISC موافقت کلی وجود دارد؛ اما لازم است تا از طریق رایزنی با سازمان‌های دیگر برای تأمین هزینه طرح‌ها با هدف محقق کردن تمامی پیشنهادها، رایزنی شود تا بتوانیم در زمانی کوتاه‌تر در خصوص تحقق این پیشنهادها بکوشیم.

بر اساس اعلام اداره روابط عمومی و همکاری‌های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، در پایان توصیه‌ها و اولویت‌های مختلف همکاری از سوی اعضای نشست پیشنهاد شد و ضمن موافقت با طرح‌های پیشنهادی ISC، مقرر شد برگزاری کارگاه‌های "ارتقای اثربخشی پژوهش" برای کشورهای عضو D-8 به طرح ها اضافه شود. همچنین، موافقت اولیه برای تأسیس دفتر منطقه ای ISC در مقر اصلی D-8 در استانبول اعلام شد. 

به گزارش ایسنا، در مرداد 97 پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و سازمان همکاری اقتصادی D-8، به منظور ایجاد یک شبکه علمی برای رصد مستمر جایگاه علمی کشورهای عضو D-8، در استانبول تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که ضمن امضای این تفاهم‌نامه، دکتر محمد جواد دهقانی سرپرست ISC در مقر اصلی سازمان D-8 در استانبول حضور یافت و با دبیر کل این سازمان و مسئولان مربوطه دیدار کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پايگاه استنادي علوم جهان اسلام ISC سازمان همکاری اقتصادی D 8

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است

آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب یکی از دلایل مقابله صهیونیست ها و استکبار جهانی با ایران اسلامی را تضعیف اسلام و امت اسلامی دانست و اظهار داشت: هیچ یک از قدرت های بزرگ و کوچک جهانی نمی توانند مشاهده کنند که اسلام به عنوان یک قدرت اثر گذار در جهان بشریت باشد و به همین جهت به عناوین مختلف با اسلام دشمنی می کنند.

آیت الله استادی، افزود: حال امت ، علما و اندیشمندان جهان اسلام چه وظایفی در این میان دارند؛ باید آگاهانه و با هوشیاری کامل و دقیق، وظایفی که دارند را به خوبی انجام دهند و آسیب ها را به خوبی رصد کرده و بشناسند.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم، عنوان کرد: یکی از عوامل تضعیف مسلمین نزاع واختلاف است؛ در گذشته نیز هر گونه جنگ ، خونریزی و درگیری های لفظی و تنش آفرین ریشه در اختلاف داشته است این در حالی است که این وضعیت به نفع هیچ یک از طرفین نبوده است بلکه دشمنان سود برده اند.

وی ادامه داد: صهیونیسم بین الملل و دشمنان اسلام هیچ دلسوزی نداشته و موجودیت اهل سنت و شیعه را به ضرر خود می دانند لذا از هز راه و مسیر که بتوانند اسلام را تضعیف کنند وارد می شوند.

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، تصریح کرد: حکام کشورهای عربی و اسلامی منطقه توجه نمایند که مصداق آب به آسیب دشمنان ریختن شکل نگیرد و با بی توجهی موجب تضعیف اسلام و تقویت دشمان نشوند.

وی در پایان تاکید کرد: باید به آنچه که اسلام ، قرآن و پیامبر خواسته اند توجه کرد و با برادری ، الفت و دوستی در کنار یکدیگر همدلی و اخوت برقرار نماییم و از هرگونه تنازع و اختلاف و جنگ دوری کرده که در واقع امری عقلانی است زیرا که جهان اسلام با وحدت موفق خواهد بود.

 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو
  • ابلاغ شیوه‌نامه اعطای پژوهانه تشویقی پژوهشگران پر استناد برتر