Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:04:13 GMT

رضوانشهر و صومعه‌سرا در صدر جدول پرورش گاومیش گیلان

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۷۹۶۵

رضوانشهر و صومعه‌سرا در صدر جدول پرورش گاومیش گیلان

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: رضوانشهر و صومعه سرا در صدر جدول پرورش گاومیش گیلان هستند.

به گزارش ایسنا، گاومیش قد و قواره‌ای بزرگتر از گاو دارد و آن طور که کارشناسان امور دام می‌گویند؛ نوعی بوفالوی اهلی محسوب می‌شود، سازمان فائو از این چهارپای آرام و قانع، به عنوان دام برتر هزاره سوم یاد کرده، حیوانی که جمعیتش در مقایسه با سایر دام های سبک و سنگین کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" گاومیش "حیوانی آب و باتلاق دوست که بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی گیلان جمعیتش در ایران به حدود 400 هزار راس می رسد و بیش از 18هزار راس آن در گیلان نگهداری می‌شود.

گاومیش برخلاف گاو که هر علوفه‌ای را نمی‌خورد و انتخابی عمل می‌کند، همه نوع علفی می‌خورد و حتی از بقایا و پسماندهای کشاورزی و جلبک های موجود در آب هم تغذیه می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پرورش گاومیش بالا بودن درصد چربی موجود در شیر این دام است. در حالی که هر لیتر شیر گاو بطور میانگین 4 تا 5 درصد چربی دارد، چربی موجود در شیر گاومیش بین 8 تا 12 درصد است.

حجت علی اکبرنژاد در گفت و گو با ایسنا با بیان این‌که بالغ بر 18هزار راس گاو میش در گیلان وجود دارد، گفت: شهرستان‌های رضوانشهر، صومعه سرا و تالش در راس پرورش گاومیش استان هستند.

وی افزود: گاومیش دامی بسیار اقتصادی بارزش تولید شیر بسیار مناسب است و برنامه داریم جمعیت این دام را در استان افزایش دهیم.

علی اکبرنژاد ادامه داد: برنامه داریم طی برنامه 5ساله جمعیت گاو میش در گیلان به 26هزار راس برسد.

وی تصریح کرد: هم اکنون برنامه ریزی‌هایی در حال انجام است تا با تلقیح مصنوعی از نژادهای مرغوب گاومیش دنیا از جمله نژادهای ایتالیایی، گاومیش‌هایی در گیلان پرورش دهیم که تولید شیر بیشتری داشته باشند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان، افزود: هم اکنون اتحادیه گاومیش داران گیلان در شهرستان رضوانشهر در حال فعالیت است و یکی از اولویت‌های کاری این اتحادیه این است که مرکز جمع آوری شیر گاومیش جدا در استان تاسیس شود.

وی گفت: هم اکنون شیر گاومیش همانند شیر گاوهای معمولی به فروش می‌رسد این درحالیست که قیمت شیر گاومیش بسیار گرانتر از قیمت شیرهای معمولی است.   

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گاوميش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 744631

دیگر خبرها

  • رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا
  • راهپیمایی صومعه سرایی ها در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۳۱ فروردین
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۲۹ فروردین
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول