Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@14:05:56 GMT

پیش‌بینی وضعیت هوا تا آخر هفته: همه جا آرام است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۸۰۵۹

آفتاب‌‌نیوز :

«امین حسین نقشینه» کارشناس هواشناسی گفت: بعدازظهر امروز سه شنبه ارتفاعات البرز و غرب مازندران، نقاطی از استان آذربایجان غربی، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی و برای روز چهارشنبه هم در این مناطق به اضافه جنوب شرق استان بوشهر، این وضعیت جوی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعدازظهر روز های پنجشنبه و جمعه برای جنوب کرمان، نقاطی از هرمزگان و بوشهر و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهکیلویه بویر احمد و غرب فارس رشد ابر را خواهیم داشت که می تواند رگبارهای پراکنده ای را حتی همراه با رعد و برق و وزش باد ایجاد کند.

نقشینه اظهار داشت: شنبه هفته آینده بیشتر مناطق ایران جوی آرام خواهد داشت و آسمانی آفتابی در سه روز آینده همراه با وزش باد شدید در نوار شرقی کشور به خصوص شرق منطقه زابل تداوم خواهد داشت و شرق استان‌های یزد، کرمان، نقاطی از خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی را وزش باد در بر خواهد گرفت و احتمال خیزش گرد و خاک برای این مناطق دور از انتظار نیست.

وی گفت: برای تهران در پنج روز آینده آسمان تهران صاف و آفتابی خواهد بود و گاهی وزش باد را خواهد داشت. بیشنه دمای امروز تهران از ایستگاه هواشناسی مستقر در مهرآباد ۳۶ درجه و فردا و پس فردا ۳۴ درجه خواهد بود و کمینه دمای شمیرانات ۲۰ و مهرآباد ۲۴ درجه پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: خنک ترین مرکز کشور در صبح امروز سه شنبه فرودگاه اردبیل با دمای ۴ درجه بود و بیشینه دما در روز گذشته از مرکز اهواز با ۴۶ درجه گزارش شد که گرمترین منطقه کشور اعلام شده است.

نقشینه در خصوص پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی سواحل شمالی و جنوب کشور برای امروز و چند روز آینده با توجه به تعطیلات پیش رو گفت: آب‌های سواحل در شمال کشور حداقل تا پایان هفته آرام همراه با وزش باد ملایم خواهد بود و سواحل دریای جنوب طی همین مدت آرام پیش بیینی می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هواشناسی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش ها در کرمان

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت: بارش‌ها طی امروز همچنان در سطح استان کرمان ادامه دارد و از ساعات بعداز ظهر به تدریج از میزان ناپایداری‌ها کاسته می‌شود.

وی افزود: همچنین بارش‌ها با رعدوبرق و تند باد‌های لحظه‌ای همراه هستند؛ بنابراین آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: در ارتفاعات، بارش تگرگ پیش بینی می‌شود؛ بنابراین افراد از صعود به ارتفاعات اکیدا خود داری کنند.

وی گفت: همچنین برای امروز وزش باد در سطح استان را شاهد خواهیم بود.

 سلاجقه تصریح کرد: فردا از شدت ناپایداری‌ها در استان کرمان کاسته می‌شود و فقط بارش‌های ضعیفی در مناطق جنوب، شمال، مرکز و جنوب غرب استان خواهیم داشت. 

وی تصریح کرد: برای روز شنبه نیز بارش در ارتفاعات جنوب استان دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود درباره دمای استان کرمان بیان داست: از لحاظ دمایی تغییراتی چندانی نداریم.

وی بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته در ارزوئیه، بم، انار، رفسنجان، راین، زرند، سیرجان، شهربابک، ماهان، کوهبنان و بافت گزارش بارندگی داشته ایم که بافت با ۳۵ میلیمتر و بعداز آن کوهبنان با ۲۵ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را داشته اند.

سلاجقه تصریح کرد: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لاله زار با دمای صفر درجه سانتیگراد، خنک‌ترین منطقه استان کرمان بود. 

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۸ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش دمای هوا در مازندران
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • تداوم بارش ها در کرمان
  • پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در اغلب ساعات آرام خواهد شد
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ کدام استان‌ها بارانی میشوند؟
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها