Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@08:43:49 GMT

ناراحتی آمریکا از حمله به کاروان پشتیبان تروریست‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۸۰۹۰

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از حمله به کاروان پشتیبان تروریست‌ها در سوریه انتقاد کرد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی توئیتری به حمله هوایی ارتش سوریه به کاروان امدادی ترکیه برای تروریست‌هادر سوریه واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره ادعا کرد: رژیم اسد و متحدانش هم اکنون باید به آتش‌بس در ادلب برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  «مورگان اورتگاس» بی اشاره به حضور نظامی واشنگتن در سوریه بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق و بر خلاف قوانین بین المللی مدعی شد: حمله هوایی به کاروان ترکیه در ادامه حملات به غیرنظامیان، کارکنان حوزه کمک‌های انسان دوستانه و زیرساخت‌ها صورت گرفته است. ما این خشونت را محکوم می‌کنیم و خشونت‌ها باید پایان یابد!   گفتنی است، وزارت دفاع ترکیه دیروز دوشنبه ادعا کرد: در بمباران کاروان ترکیه در سوریه توسط جنگنده های دولت دمشق ،۳ غیرنظامی نیز کشته شده اند!   ادعای وزارت دفاع ترکیه که با هدف سوء استفاده از این امر در مجامع مختلف در حالی است که این کشور تا کنون درباب حضور اشغالگرانه نظامیان خود در خاک سوریه هیچ توضیحی را ارائه نداده است.   لازم به ذکر است، یک منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه دیروز در این خصوص اعلام کرده بود: نظامیان ترکیه با تجهیزات و مهمات از مرز سوریه عبور کرده و به سمت خان شیخون در حومه جنوبی ادلب برای کمک به تروریستهای جبهه النصره در حال حرکت هستند که این حمایت نامحدود ترکیه از گروههای تروریستی را نشان می دهد.   وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: این اقدام که به مثابه دخالت آشکار ترکیه محسوب می شود، محکوم است و رژیم ترکیه مسئول کامل تبعات این نقض آشکار حاکمیت و تمامیت اراضی سوریه است. این رفتار متجاوزانه و خصمانه رژیم ترکیه تاثیری بر عزم راسخ ارتش سوریه برای تعقیب و مقابله با تروریستها در خان شیخون ندارد و ارتش سوریه در راستای پاکسازی کامل خاک سوریه از لوث تروریستها گام بر می دارد.   این در حالی است که منابع خبری شب گذشته از ورود ارتش سوریه به شهر راهبردی خان شیخون خبر داده بودند.   این منابع اعلام کرده بودند که نیروهای ارتش سوریه شب گذشته وارد شهر راهبردی خان شیخون شده و شروع به پیشروی در آن کرده اند و اینکه نبرد سنگینی میان تروریستها و ارتش سوریه در این شهر جریان دارد.   منابع وابسته به مخالفان سوری اعلام کردند که این اولین باری است که نیروهای ارتش سوریه از زمان خارج شدن این شهر از کنترل ارتش سوریه در سال ۲۰۱۴ وارد آن می شوند.   این منابع بیان کردند که نیروهای ارتش سوریه از سمت شمال غربی وارد شهر شده و بر برخی ساختمان ها مسلط شده اند.   یک منبع نظامی ارتش سوریه هم اعلام کرده بود که ارتش سوریه وارد شهر راهبردی خان شیخون از سمت شمال غربی آن شده است و ادوات و تجهیزات تروریست ها را منهدم و بسیاری از آنها را به هلاکت رسانده است و شمار زیادی از تروریستها نیز فرار کرده اند.   منبع: مهر     

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه وزارت دفاع انگلیس در پی حمله پهپادی-موشکی ایران علیه اسرائیل

وزارت دفاع انگلیس در پی پاسخ پهپادی و موشکی گسترده ایران به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی، ادعا کرد که برای کاهش تنش‌ها در منطقه، چندین جت اضافی را برای رهگیری حملات هوایی در محدود ماموریت‌های خود در عراق و سوریه مستقر کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در این بیانیه که یک نسخه آن بامداد یکشنبه در تارنمای وزارت دفاع انگلیس منتشر شد آمده است: دولت بریتانیا در پاسخ به افزایش تهدیدات ایران و خطر فزاینده تنش در خاورمیانه، با شرکای خود در سراسر منطقه برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از حملات بیشتر تلاش کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: ما چندین جت اضافی نیروی هوایی و تانکرهای سوخت‌رسان هوایی را به منطقه منتقل کرده‌ایم. این‌ جت‌ها عملیات «شیدر» بریتانیا را که برای مقابله با داعش در عراق و سوریه مستقر است تقویت می‌کنند. آن‌ها همچنین در صورت لزوم هرگونه حمله هوایی را در محدوده ماموریت‌های ما رهگیری خواهند کرد.

بیانیه یادشده می‌افزاید: ما به همکاری نزدیک با شرکای منطقه ای خود در راستای کاهش تنش ادامه خواهیم داد.

در همین حال گرنت شپس وزیر دفاع انگلیس در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی ادعا کرد که حمله ایران «هیچ سودی جز تضعیف بیشتر امنیت منطقه ای ندارد.»

وی مدعی شد: ما به همکاری با اسرائیل و شرکای خود در منطقه برای جلوگیری از تشدید بیشتر ادامه می دهیم.

شپس بدون اشاره به اقدامات غیرقانونی و تنش‌زای رژیم صهیونیستی افزود: صلح و ثبات به نفع همه است و من از ایران می‌خواهم که فوراً به هر گونه رفتار بی‌ثبات‌کننده پایان دهد.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعتی پیش با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم
  • بیانیه ترکیه درباره حملات ایران به اسرائیل ؛ پیام‌هایی بین ایران و آمریکا انتقال دادیم
  • ترکیه: پیام‌هایی میان ایران و آمریکا منتقل کردیم
  • واکنش سوریه به عملیات موشکی و پهپادی ایران علیه اسرائیل
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه
  • بیانیه وزارت دفاع انگلیس در پی حمله پهپادی-موشکی ایران علیه اسرائیل
  • انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریست صهیونیستی/ هشدار به دولت تروریستی آمریکا
  • کشته شدن ۴ عضو «پ.ک.ک» در حمله هوایی ترکیه به شمال عراق
  • ترکیه اتباع غیرمقیم تاجیکستان را اخراج می کند