Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:50:04 GMT

ماهنشان دمای ۴۰ درجه را ثبت کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۸۱۸۹

ماهنشان دمای ۴۰ درجه را ثبت کرد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان هفته شرایط جوی پایدار همراه با آسمانی صاف تا قسمتی برای اغلب مناطق استان پیش بینی شده که در ساعات بعداز ظهر نیز وزش باد به مقادیر کمتر از ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

سونا صرفی افزود: بر این اساس در برخی نقاط استان به جز شهرستان طارم دمای هوا طی امروز و فردا بین ۲ تا چهار درجه کاهش خواهد یافت اما در سایر مناطق تا پایان هفته هوای گرم حاکم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هر چند به لحاظ اقلیمی شهروندان   زنجانی در پایان مرداد هوای خنک تری راتجربه می کردند، اما بر خلاف سال های گذشته هوای گرم همچنان میهمانان زنجانی هاست.

این کارشناس  ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ماهنشان با ۴۰ درجه و زنجان با ۱۲ درجه  به ترتیب گرمترین و خنک ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز ۲۸ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه  کاهش نشان می‌دهد.

به گفته وی، دمای کمینه و بیشینه زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۲ و ۳۶  درجه بالای صفر بوده است.

هم اکنون اداره کل هواشناسی استان زنجان ۵۷ ایستگاه هواشناسی در این استان دارد که از این تعداد ۱۵ ایستگاه به صورت اقلیم شناسی خودکار، ۹ ایستگاه به صورت بارانسنج خودکار، ۲۳ ایستگاه بارانسنج سنتی، ۲ ایستگاه به صورت خودکار جاده ای، ۶ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه سینوپتیک فرودگاهی و یک ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی اطلاعات مورد نیاز را در سطح استان جمع آوری می کنند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا ماه نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاله زار سردترین ایستگاه کشور 

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: برای امروز جوی نسبتاً آرام و پایدار در سطح استان پیش بینی می‌شود؛ اما از فردا ضمن افزایش ابر، احتمال رگبار باران در نیمه غربی، برخی مناطق شمالی، مرکز و جنوب غرب استان دور از انتظار نیست.
 
 
وی افزود: برای هفته جاری افزایش ابر پدیده غالب جوی در سطح استان است و از روز سه شنبه نیز فعالیت سامانه بارشی نه چندان قوی در سطح استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: از لحاظ دمایی نیز افزایش دما را شاهد هستیم. 
 
 راستی گفت: کهنوج در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.
 
وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

راستی بیان داشت: لاله زار سردترین ایستگاه کشور با ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • لاله زار سردترین ایستگاه کشور 
  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود
  • هوای قم هفته آینده بارانی می‌شود
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود