Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@08:12:59 GMT

ارتش سوریه در خان شیخون مستقر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۸۲۰۳

ارتش سوریه در خان شیخون مستقر شد

یک منبع نظامی سوری امروز(سه شنبه) در مصاحبه با شبکه خبری"روسیا الیوم" گفت، بدنبال شدت یافتن درگیری ها با تروریست ها در ادلب، نیروهای ارتش سوریه در برخی محله های شمالی خان شیخون مستقر شدند.

منابع سوری همچنین اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته و در درگیری میان تروریست ها با ارتش سوریه، ۳۳ تروریست کشته شدند که یک فرمانده از "فیلق الشام" نیز در میان کشته شدگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع خبری پیشتر گزارش دادند که ارتش سوریه از دو محور غرب و شمال شرق به سوی شهر راهبردی خان شیخون در حال پیشروی است و توانسته مسیرهای اصلی تدارکاتی تروریست ها به شهرهای خان شیخون، مورک، اللطامنه و کفر زیتا و روستاهای لحایا، لطمین، معرکبه و الصیاد را قطع کند.

ارتش سوریه پس از بحرانی شدن اوضاع تروریست های جبهه النصره در ادلب و تلاش ترکیه برای یاری به آنها، وارد خان شیخون شده است.

کاربران شبکه های اجتماعی شب گذشته (دوشنبه) تصاویری از کاروان نظامی گروه های تروریستی «تیپ الحمزه» و «احرارالشرقیه» مورد حمایت ترکیه را منتشر کردند که برای مشارکت در نبرد با ارتش سوریه وارد استان ادلب می شوند.

ارتش سوریه چند ماه است که عملیات گسترده ای را از حومه حماه علیه تروریست ها آغاز کرده تا بتواند حومه حماه و استان ادلب را از کنترل آنها خارج کند.

دولت سوریه با اشغالگر خواندن دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، بارها خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سوریه شده است.

خان شیخون بزرگترین شهر در حومه جنوبی ادلب، حلقه ارتباطی محورهای شرقی، غربی و شمالی  ادلب است و آزاد سازی آن به مثابه گام نخست بازگشایی مسیر حلب به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه به دمشق پایتخت سیاسی این کشور به شمار می رود.

اهمیت نظامی خان شیخون نیز در این است که کنترل آن به ارتش سوریه این امکان را می دهد که براحتی به سمت شمال یعنی "معرة النعمان" حرکت کند؛ منطقه ای که به دلیل آنکه حلقه ارتباط مسیرهای بین‌المللی سوریه به سمت شمال، جنوب، شرق و غرب است، به نوبه خود حائز اهمیت زیادی است.

ادلب استانی در شمال سوریه و در همسایگی ترکیه است که بیش از سه میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند و به آخرین محل استقرار تروریست‌ها و گروه‌های مخالف دولت سوریه تبدیل شده است.

310 23310

کد خبر 1291399

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سوریه باشگاه پرسپولیس لیگ برتر نوزدهم عید غدیر محمدجواد ظریف ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال ایران و آمریکا محمد یزدی دونالد ترامپ صادق لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد چند تیپ از نیروهای لشکر ۹۹ ارتش مجدداً به مناطقی مابین جنوب و شمال نوار غزه بازگشتند تا جایگزین نیروهای تیپ ناحال شوند که آماده حمله به رفح می‌شوند.

این در حالی است که در روزهای اخیر برخی از تیپ های ارتش رژیم صهیونیستی از برخی مناطق غزه از جمله خان یونس خارج شده بود.

در تحولی دیگر، ظهر امروز منابع محلی از درگیری شدید مقاومت با نظامیان اشغالگر در اطراف اردوگاه النصیرات در شهر غزه خبر دادند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد درگیری‌های شدیدی بین مبارزان مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه جریان دارد.

از سوی دیگر، الموگ بوکر خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ارتباط با نبرد زمینی غزه گفت: داستان حقیقی این روزهای نوار غزه این است که ما آن‌گونه که نتانیاهو می‌خواهد ادعا کند، به پیروزی نزدیک نیستیم.

کد خبر 6087602 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • عملیات دائمی در لیتوانی پروژه‌ای هزینه‌بر برای ارتش آلمان
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان