Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنج دوچرخه سوار حامی محیط زیست که از ۱۰ روز پیش رکاب زنی خود را از بندر ترکمن آغاز کرده بودند، سفر خود را در بندر آستارا به پایان رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«عباس خیام نیا» شامگاه( دوشنبه، ۲۸ مرداد) در حاشیه آیین استقبال جمعی از شهروندان از دوچرخه سواران حامی محیط زیست در محل پارک طبیعت گردی لوندویل این شهرستان،اظهارکرد: پنج دوچرخه سوار حامی محیط زیست به نام های محمدرضا آقاسیان، سید اسماعیل حسینی اشرفی، رضا ویزواری، مجتبی ظفرزاده و امیرخیام نیا در ۱۷ مرداد سال جاری و در آستانه روز دریای خزر رکاب زنی خود از بندر ترکمن را با شعار «مقابله با زباله های دریایی» آغاز کردند و امروز به پایان رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور و مجری طرح تفکیک پسماند خشک از مبدا بندر آستارا تصریح کرد: دوچرخه سواران حامی محیط زیست در این برنامه رکاب زنی از شهرهای بندرترکمن، بندرگز، بهشهر، نکا، خزر آباد، بابلسر، نور، نوشهر، سلمان شهر، تنکابن، رامسر، رودسر،لنگرود، لاهیجان، بندر کیاشهر، بندر انزلی و تالش گذر کرده و به بندر آستارا رسیدند.

 

خیام نیا با بیان اینکه دوچرخه سواران حامی محیط زیست دریای خزر در این برنامه رکاب زنی مسیر ۶۵۷ کیلومتری بندر ترکمن تا آستارا رکاب زدند، افزود: در طول مسیر رکاب زنی دوچرخه سواران با استفاده از بنرهای نصب شده بروی دوچرخه هایشان و توزیع بروشورهای آموزشی بین مردم به ترویج فرهنگ صیانت و پاکیزگی ساحل دریای خزر اقدام کردند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به تهدیدات زیست محیطی دریای خزر، گرامیداشت این روز مهم، در راستای حفظ و حراست از این دریا بسیار دارای اهمیت است.

 

خیام نیا گفت: در راستای راه اندازی این برنامه فرهنگی و ورزشی سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری‌ها و ادارات حفاظت محیط زیست شهرهای ساحلی دریای خزر و شرکت امیران پاک ایرانیان مشارکت داشتند.

 

به گزارش شبستان، کشور های حاشیه دریای خزر در سال ۱۳۸۲ یک کنوانسیون منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریای خزر موسوم به کنوانسیون تهران را امضاء کرده و در تاریخ ۲۱ مردادماه ۱۳۸۵ لازم الاجرا شدن این معاهده نامه را بعنوان یک واقعه مهم زیست محیطی جشن گرفتند.

 

از سال ۸۷ به بعد جشن روز جهانی دریای خزر در پنج کشور ساحلی برگزار شد و ایران نیز همانند سایر کشورها هر ساله برنامه های ویژه ای را به مناسبت این روز اجرا می‌کند.

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر غدیر سومین جشنواره طنین مسجد جشنواره طنین مسجد عید غدیر خم جشنواره طنین بیرجند دهه ولایت و امامت خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد حامی محیط زیست روز دریای خزر رکاب زنی دوچرخه سواران بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم

مدیر اجرایی بندر اشغالی ایلات (ام الرشراش) در جنوب سرزمین های اشغالی گفت: شرکت های حمل و نقل به ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ اعتماد ندارند و ما هر ماه میلیون ها دلار خسارت متحمل می شویم.

به گزارش مشرق، «گدعون گالبر» افزود: ائتلاف آمریکا نشان داد که در مقابل تهدیدهای یمنی ها ناتوان است و ترس از درگیری با یمنی ها، به تعطیلی کامل بندر ایلات منجر شده است.

وی اضافه کرد: از پایان نوامبر۲۰۲۳ تا امروز فقط ۲ تا ۳ کشتی وارد بندر ایلات شده است و تقریبا کاری در بندر انجام نمی شود.

گالبر گفت: اسرائیل و کشورهای عضو ائتلاف دریایی، ثابت کرده اند که می ترسند و ضعیف هستند به همین خاطر یمنی ها هر روز با افتخار بیشتری به عملیات خود ادامه می دهند.

وی درباره میزان خسارت های بندر اسلات تصریح کرد: هر ماه متحمل خسارتی درحدود ۱۰ میلیون شِکِل(۲.۷ میلیون دلار) می شویم.

مدیر اجرایی بندر اشغالی ایلات گفت: اگر روزی در شمال با حزب الله وارد جنگ شویم و فرودگاه بن گورین بسته شود و موشک ها به بنادر «حیفا» و «اشدود» برسد، اسرائیل در محاصره کامل قرار می گیرد، پس از هم اکنون باید برای بازگشایی مسیر به سمت ایلات کاری کنیم.

گالبر افزود: شرکت بهره بردار بندر ایلات، برای ماه های نوامبر و دسامبر مقداری کمک دریافت کرده است ولی این کمک ها، حقوق کارکنان را نیز پوشش نمی دهد.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم اسرائیل را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس چند نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته تا حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده که هدف از این عملیات، فقط دفاعی خواهد بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد
  • مسجد شکر طبس مقصد دوچرخه سواران طبسی
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  •  مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا
  • حضور سه دوچرخه سوار استان در اردوی تیم ملی
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • حضور ۶ دوچرخه سوار و یک مربی از آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • ساخت دوچرخه‌ای دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند
  • دوچرخه‌ای که دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند