Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های‎باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:  با توجه به رسالت ذاتی خود در حفظ و ارتقای سلامت جامعه و در همراهی با ستاد یکپارچه ارتقای سواد سلامت استان مصمم به استفاده از جایگزین های سالم به جای شیرینی جات در مراسم و آیین ها در این اداره هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: مصرف انواع شیرینی و آبمیوه های صنعتی به معضل بزرگی برای سلامتی مردم تبدیل شده است که با دارا بودن قند و چربی ناسالم و نیز مواد نگهدارنده در آبمیوه های صنعتی منجر به شیوع بیماری هایی از قبیل دیابت، بیماری های قلبی عروق و غیره در جامعه شده است.


به گفته این مقام مسئول با توجه به راه اندازی ستاد یکپارچه ارتقای سواد سلامت استان توسط دانشگاه و آغاز رسمی برنامه های آن زین پس ورود و مصرف هرگونه شیرینی و آبمیوه صنعتی به این معاونت و سرو آن در جلسات و برنامه ها ممنوع و به جای آن از انواع میوه های تازه و سالم و جایگزین های مناسب مانند بیسکویت های کم قند و دارای چراغ راهنمای رنگی تغذیه ای استفاده می شود.


محمدی بیان کرد: امید است با اجرای این طرح گامهای موثری در ارتقای سطح سلامت جامعه برداشته و به رواج فرهنگ زندگی سالم درمیان شهروندان کمک شود.

انتهای  پیام/ز

 

مصرف انواع شیرینی و آبمیوه های صنعتی ممنوع است 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست مرکز جامع سلامت رضویه گفت: همزمان با روز زمین پاک  مرکز بهداشت شماره ۲ مشهد و مرکز جامع سلامت رضویه با همکاری و مشارکت سازمان پسماند شهرداری مشهد و شهرداری رضویه اقدام به پاکسازی  حاشیه محور میامی از انواع زباله‌ها کرد.

محمدرضا گنابادی افزود: در این طرح  بیش از ۴۰ پاکبان محور میامی را از انواع زباله‌های خشک به طول ۱۰ کیلومتر پاکسازی کردند.

وی گفت: تردد روزانه انواع تریلی‌های حمل زباله و بعضاً عدم محافظ توری بر روی باکس‌های انتقال زباله به سمت کارخانه بازیافت زباله‌ها به اطراف پرتاب و دچار آلودگی منطقه می شود..

دیگر خبرها

  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه