Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم به‌صورت هفتگی قیمت میوه و تره‌بار و انواع مواد پروتئینی در سطح بازار شهر سنندج را منتشر می‌کند. ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از سنندج، این خبرگزاری در نظر دارد با انتشار قیمت انواع کالاها و اجناس مایحتاج مردم در سطح بازار برای مسئولان شفاف‌سازی کرده تا با اقدام به‌موقع جلوی سوءاستفاده برخی گرانفروشان را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت میوه، حبوبات، گوشت و مرغ در سمنان؛ دوشنبه 28 مرداد‌ماه +جدولقیمت انواع میوه، مواد پروتئینی و حبوبات در یاسوج؛ 27 مردادماه + جدولقیمت انواع کالاها در بازار بوشهر؛ یکشنبه 27 مردادماه + جدول

ردیف

نام کالا

قیمت(تومان)

توضیحات

1

شلیل 

8000

هر کیلوگرم

2انبه20000

هر کیلوگرم

3

انگور یاقوتی

7000

هر کیلوگرم

4

هندوانه

700

هر کیلوگرم

5

هلو

9000

هر کیلوگرم

6سیب‌زمینی5000

هر کیلوگرم

7

بادمجان

3000

هر کیلوگرم

8

خیار 

2000

هر کیلوگرم

9

پیاز سفید و قرمز 

2500-3500

هر کیلوگرم

10

گوجه‌فرنگی

2000-3000

هر کیلوگرم

11

طالبی

2500

هر کیلوگرم

12

سبزی

5000

هر کیلوگرم

ردیف

نام کالا

قیمت(تومان)

توضیحات

1مرغ14710

هر کیلوگرم

2تخم‌مرغ16000

هر شانه

3

گوشت گوسفند

100000-110000

هر کیلوگرم

4

گوشت گوساله

100000

هر کیلوگرم

5

شیر

3500

هر کیلوگرم

6

ماست

14000-20000

دو کیلوگرمی

7

برنج ایرانی

25000-30000

هر کیلوگرم

8

برنج هندی

7200-7700

هر کیلوگرم

9

پنیر

8000

450 گرمی

10

رب گوجه‌فرنگی

15000-23000

هر کیلوگرم

11

ماکارونی

3900-5500
هر بسته

ردیف

نام کالا

قیمت(تومان)

توضیحات

1

دستمال کاغذی

7000-8500

هر بسته 300 برگی

2

دستمال توالت

6000-7500

هر بسته 200 برگی

3

پوشک بچه

27000

بسته 15 عددی

4

پوشک بچه

76000

بسته بزرگ

5

صابون

3300-5000

هر عدد

6شامپو3500-43000

هر عدد

7

مایع دستشویی 4 لیتری

28000-42000

هر عدد

8

مایع ظرفشویی 4 لیتری

28000-42000

هر عدد

9

پودر لباسشویی

5800-7000

هر عدد

10

پودر دستی

3300-6000

هر عدد

11

خمیر دندان

3000-30000

هر عدد

انتهای پیام/ح

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر نفخ زیاد می کنید لب به این غذاها نزنید!

غذاهای نمکی مانند چیپس، نوشابه های گازدار مانند کولا و شیرین کننده های مصنوعی موجود در آدامس از عوامل معمول نفخ هستند. با این حال، تعجب خواهید کرد اگر بدانید که حتی غذاهای مغذی مانند میوه ها و سبزیجات مانند گل کلم، سیر و پیاز می توانند باعث ایجاد گاز و نفخ در برخی افراد شوند.

نفخ چیزی نیست جز گاز بیش از حد محبوس شده در دستگاه گوارش. نفخ شکم ممکن است برای هر فردی در هر سنی اتفاق بیفتد. عادت غذایی نادرست یکی از دلایل اصلی نفخ است.

انواع خاصی از میوه ها و سبزیجات نیز می توانند باعث نفخ در برخی افراد شوند.

اگر به طور منظم نفخ را تجربه می کنید، می تواند به برخی از اختلالات گوارشی یا بیماری های سوء جذب مربوط باشد. برای رد هرگونه بیماری جدی با پزشک خود مشورت کنید.

نوشابه های گازدار

برخی از مردم گزارش می دهند که نوشابه های گازدار باعث تسکین موقت نفخ و گاز آنها می شود، اما این نوشیدنی های گازدار بیشتر از تسکین به بدن آسیب می رسانند.

این نوشیدنی ها دارای کربن دی اکسید هستند که در هنگام مصرف گاز بیشتری را به بدن القا می کند.

برخی از شیرین کننده های مورد استفاده در این نوشیدنی ها ممکن است باعث نفخ و مشکلات گوارشی در افرادی شود که سیستم گوارشی حساسی دارند.

غذاهای شور، تند و چرب

غذای شور باعث احتباس آب می شود که منجر به برآمدگی نواحی اطراف معده می شود. غذاهای چرب و تند باعث تحریک در مسیر معده شده که منجر به نفخ نیز می شود.

آدامس جویدن

برخی از افراد پس از جویدن آدامس شیرین از گاز و نفخ شکایت دارند؛ این را می توان به این دلیل نسبت داد که در حین جویدن آدامس، ممکن است در این فرآیند مقداری هوا ببلعید که در معده گیر می کند و باعث نفخ می شود. علاوه بر این، وجود شیرین کننده های مصنوعی مانند سوربیتول در آدامس های شیرین شده نیز منجر به تولید گاز می شود.

اکنون فهرستی از غذاهای خوب و سالم را بررسی کنید که می توانند باعث ایجاد گاز نیز شوند زیرا ممکن است برای دستگاه گوارش کار آسانی نباشد.

با این حال، صرفاً به دلیل نفخ یا گاز معده از این غذاهای مغذی دوری نکنید. راه هایی برای کاهش یا حذف گاز این غذاها در صورت مصرف صحیح وجود دارد.

حبوبات

انواع عدس، دال، نخود، لوبیا حبوبات را تشکیل می دهند. حبوبات یکی از غنی ترین منابع پروتئین شناخته شده است، همچنین منبع غنی از مواد مغذی مانند ویتامین ها، آهن، کلسیم هستند.

با این حال، برخی از حبوبات برای گاز معده و نفخ مضر هستند. قند موجود در حبوبات به راحتی توسط بدن ما هضم نمی شود. این نوع قند فقط توسط باکتری های روده جذب می شود که در برخی افراد منجر به نفخ می شود.

توصیه نمی شود از مصرف حبوبات به طور کلی اجتناب کنید زیرا دارای بسیاری از مواد مغذی ضروری است. مطالعات نشان می دهد که ترکیب کردن حبوبات با غلات کامل مانند برنج نفخ را کاهش می دهد. ترکیب حبوبات یا عدس با سبزیجات، خواص نفاخ آن را نیز کاهش می دهد.

شینی متخصص تغذیه پیشنهاد می کند که اگر حبوبات را به عنوان بخشی از وعده غذایی روزانه خود مصرف کنید، بدن شما نیز با آن سازگار شده و گاز زیادی تولید نمی کند.

لبنیات

محصولات لبنی نیز باعث ایجاد گاز بیش از حد و نفخ در برخی افراد می شوند. گفته می شود که حدود سه چهارم جمعیت جهان به لاکتوز حساسیت دارند. کسانی از شما که قادر به هضم قند موجود در لبنیات نیستند یا عدم تحمل لاکتوز دارند باید از محصولات لبنی دوری کنند.

کلم و گل کلم

سبزیجاتی مانند کلم، گل کلم و کلم بروکلی که به عنوان سبزیجات چلیپایی شناخته می شوند، منبع بسیار خوبی از فیبر و ویتامین هایی مانند C، E و K هستند. این سبزیجات همچنین به عنوان دوستدار قلب شناخته می شوند زیرا می توانند از ما در برابر بیماری های قلبی عروقی محافظت کنند.

با این حال، اگر بعد از خوردن یک بشقاب سبزیجات چلیپایی احساس ناراحتی کردید ، می توانید آن را به گردن سبزیجات چلیپایی بیندازید. این سبزیجات نفخ شدید ایجاد می کنند.

عاقلانه نیست که به طور کامل از این سبزیجات دوری کنید. این سبزیجات را به همراه مقداری غذای آسان هضم بخورید و نحوه واکنش بدنتان به آن را کنترل کنید.

میوه ها و خشکبار

یکی از بهترین غذاهای موجود، میوه های تازه سرشار از مواد مغذی است که برای سلامتی ما مفید است. همه ما می دانیم که میوه ها و میوه های خشک برای ما مفید هستند زیرا سرشار از مواد مغذی هستند.

با این حال، اگر از سوء جذب فروکتوز رنج می برید، جایی که بدن شما نمی تواند قند موجود در این میوه ها را هضم کند، ممکن است باعث ایجاد نفخ در شما شود.

میوه های سرشار از فروکتوز مانند سیب، گلابی، موز و میوه های خشک مانند کشمش، زردآلو، آلو، می توانند نفخ را در برخی افراد تشدید کنند.

اگر میوه های فیبری و میوه های خشک می خورید، به اندازه کافی آب بنوشید تا به کاهش خواص تولید گاز کمک کند.

سیر

سیر دارای خواص ضد باکتریایی است که برای سرماخوردگی مفید است. همچنین برای فشار خون مفید بوده و سطح کلسترول را بهبود می بخشد.

با این حال، اگر سیستم گوارش شما حساس است و به طور منظم از نفخ و مشکلات گاز رنج می برید، سیر می تواند برای شما مضر باشد.

پلیمری از مولکول های فروکتوز به نام فروکتان وجود دارد که در سیر وجود دارد. کسانی که سیستم گوارشی حساسی دارند نمی توانند آن را هضم کنند.

سیر را همراه با سایر غذاهای گاز زا نخورید زیرا ممکن است منجر به نفخ بیشتر شود. برای کاهش نفخ، بلافاصله بعد از خوردن سیر خام آب گرم بنوشید.

گندم و سایر غلات گلوتن دار

گندم و سایر غلات مانند جو، چاودار بسیار مغذی هستند و دارای فیبر بالا و انباری از مواد مغذی، غلات دارای فیبر، مواد معدنی و ویتامین ها هستند.

غلات همه کاره مانند گندم برای بهبود متابولیسم و کنترل چاقی مفید می باشد.

دانه هایی مانند گندم ممکن است باعث نفخ شوند. با وجود فواید بسیاری که برای سلامتی دارد، گندم و غلات گلوتنوس ممکن است برای همه مناسب نباشند. کسانی که از یک اختلال خود ایمنی مانند بیماری سلیاک رنج می برند نمی توانند گلوتن و فیبرهای موجود در غلات کامل مانند گندم، جو و چاودار را هضم کنند. از هر ۱۰۰ نفر در سراسر جهان یک نفر از بیماری سلیاک رنج می برد. اگر از سندرم روده تحریک پذیر (IBS) رنج می برید، بهتر است از گندم و سایر غلات گلوتنوس نیز دوری کنید.

برای بهره مندی از فواید غلات، مقدار زیادی آب بنوشید تا غذا بهتر هضم شود.

پیاز

پیاز برای پاکسازی بدن ما از سموم شناخته شده است و به مبارزه با بیماری ها کمک می کند.

هضم پیاز برای بسیاری از افراد به راحتی انجام نمی شود. درست مانند مورد سیر، حتی پیاز نیز حاوی فروکتان هایی است که منجر به نفخ می شود. باکتری های موجود در روده ها فروکتان ها را تجزیه می کنند که می تواند معده شما را تحریک کند و باعث ایجاد گاز شود.

اگر احساس می کنید پیاز خام باعث نفخ شما می شود از مصرف آن اجتناب کنید. اگر می خواهید از گاز و نفخ رنج نبرید، پیاز خود را درست بپزید. پروبیوتیک ها همچنین به هضم بهتر پیاز کمک می کنند.

بنابراین، دفعه بعد که بعد از یک وعده غذایی سنگین احساس ناراحتی و نفخ کردید، از مصرف ناخوشایند معمولی مانند کولا و چیپس اجتناب کنید و سعی کنید غذاهای سالم اما گاز زا را با برخی از غذاهای آسان هضم ترکیب کنید. همچنین، به خاطر داشته باشید که این اجزای متنوع در غذا می‌توانند از فردی به فرد دیگر واکنش متفاوتی نشان دهند. برای داشتن یک تجربه غذایی آگاهانه، آنچه را که در دهان شما می رود، پیگیری کنید. درست بخور!

منبع: بهداشت نیوز

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • اگر نفخ زیاد می کنید لب به این غذاها نزنید!
  • اعلام قیمت انواع میوه در میادین و بازار‌های میوه و تره‌‌بار
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول