Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@08:52:50 GMT

نخست کاروان حاجیان هرمزگان به وطن بازگشتند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۸۵۴۰

نخست کاروان حاجیان هرمزگان به وطن بازگشتند

جانشین مدیریت حج  و زیارت هرمزگان گفت: این کاروان ۲۳۵نفره حاجی هرمزگان از سرزمین وحی پس از پایان انجام اعمال مناسک حج تمتع و زیارت بارگاه حضرت رسول(ص) وارد استان شده  و ظرف امروز  و فردا چهارشنبه ۳۰ مرداد ماه حاجیان در قالب ۹ کاروان و پنج پرواز به استان بازمی‌گردند.
سجاد قادری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین یک کاروان حاجیان هرمزگان شامل ۹۹ زائر یکم شهریورماه از فرودگاه بوشهر وارد این استان شده و از راه زمینی به هرمزگان منتقل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این‌که همه حاجیان هرمزگان در سلامت هستند، اظهارداشت: امسال در مجموع هزار و ۲۵۰ زائر همراه با عوامل اجرایی روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه از این استان راهی سرزمین وحی شدند.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان هم به خبرنگاران اظهار داشت: یک هزار و ۱۵۱ زائر هرمزگانی در قالب ۷ کاروان و با ۵ پرواز که به سرزمین وحی اعزام شده بودند طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ مردادماه ) به وطن باز خواهند گشت.

حجت الاسلام حاجبی از شهروندان و خانواده های حجاج خواست تا با توجه به گرمای هوا و ایجاد ترافیک و شلوغی ،مراسم استقبال را به منازل منتقل کرده و از تجمع در فرودگاه پرهیز کنند.

جوان‌ترین زائر امسال از این استان یک بانوی ۱۸ ساله و مسن‌ترین زائر نیز یک مرد ۹۰ ساله است. سال گذشته یک هزار و ۱۸۰ نفر از استان هرمزگان به سرزمین وحی اعزام شدند.

امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران حج تمتع از سراسر کشور به سرزمین وحی اعزام شدند.

میانگین سنی حجاج امسال ۵۵ سال و حدود هشت هزار زائر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند و هزار و ۸۰۰ نفر نیز بالای ۸۰ سال هستند و حدود ۱۵۰ نفر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند.

۷۱۹۸/۶۰۴۸/۷۱۹۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان حج شهرستان پارس آباد به سرزمین نور

ایسنا/اردبیل امام جمعه پارس آباد مغان از اعزام کاروان حج تمتع شهرستان پارس آباد برای اولین بار در سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی ۲۵ فروردین در دیدار با ابراهیم احدی، مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل گفت: برای اولین بار یک کاروان مستقل از پارس آباد به خانه خدا در سال جدید اعزام می‌شود و این سفر معنوی برای شهرستان پارس آباد مایه خیر و برکت خواهد بود.

وی افزود: بکارگیری و آموزش عوامل بومی در زمینه خدمت به زائرین این شهرستان از مطالبات و دغدغه های اهالی است تا از ظرفیت بومی نخبه گان و جوانان مؤمن و متدین در این راستا استفاده شود.

باقری بنابی ضمن قدردانی از تلاش های حج و زیارت استان در اعزام کاروان از شهرستان پارس آباد، بر مسائل فرهنگی کاروانها، استعداد نفوس زائران شهرستان، دامنه فعالیت فرهنگی دفاتر زیارتی و بررسی ابعاد و ظرفیت های افزایش معرفت زائرین در سفرهای معنوی زیارتی تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۷۰ زائر کرمانشاهی به حج عمره
  • اعزام بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره به سرزمین وحی در ماه شوال
  • اعزام زائران عمره از هفتم اردیبهشت
  • اعزام بیش ۳ هزار یزدی به سرزمین وحی
  • اعزام بیش سه هزار یزدی به سرزمین وحی
  • اعزام ۳۸۰ زائر چهارمحال و بختیاری به حج تمتع
  • اعزام هزار و ۲۱۹ زائر از همدان به حج تمتع
  • ۳۸۰ زائر از چهارمحال‌ و بختیاری به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • اعزام کاروان حج شهرستان پارس آباد به سرزمین نور
  • ‌۱۲۰ زائر از کهگیلویه و بویراحمد به حج تمتع اعزام می‌شوند