Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به ورود جدی‌تر آتش‌نشانی به موضوع ایمنی اماکن تجمعی از جمله کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها گفت: هم اکنون طرحی در منطقه ۶ شهرداری تهران با همکاری آتش‌نشانی و شهردار این منطقه درباره بررسی ایمنی اماکن گردشگری آغاز شده است و به‌طور حتم در این منطقه متوقف نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا مهدی داوری با اشاره به لزوم رعایت اصول ایمنی در اماکن عمومی از جمله کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها اظهار کرد: قهوه خانه‌ای که اخیرا دچار حریق شد و تعدادی از شهروندان متاسفانه جان خود را از دست دادند، پیش از حادثه از سوی آتش نشانی مورد بازبینی قرار گرفته و هشدارها و دستورالعمل‌های لازم به آن‌ها اعلام شده بود.

وی ادامه داد: این اتفاق اما باعث شد ما نگاه جدی‌تری به رستوران‌ها و اماکن تجمعی این گونه داشته باشیم البته نقش شهروندان در ایمنی این اماکن را نباید فراموش کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه پیش‌بینی تمهیدات ایمنی در این گونه اماکن چندان پیچیده نیست، اظهارکرد: با چند اقدام ساده و با چاره اندیشی برای راه‌های خروج و طرح فرار و البته کاهش بار اشتعال می‌توان از بروز حوادث سهمگین جلوگیری کرد.

داوری تاکید کرد: استفاده از گونی و گیاه‌های خشک در کافی شاپ‌ها و چوب به‌صورت غیر معمول، زمینه بروز خطرات را افزایش می‌دهد. شهروندان نیز باید خود احساس خطر و مطالبه‌گری کنند و صاحبان این اماکن با اجرای چند اقدام ساده می‌توانند در صورت بروز خطر جان شهروندان را نجات دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمام سالن‌های سینما و تئاتر توسط سازمان آتش نشانی مورد بازدید قرار گرفته است، گفت: دستورالعمل‌های ایمنی برای این اماکن صادر و به آن‌ها تحویل داده شده است.

به گزارش شهرنوشت، وی با تاکید بر لزوم ورود جدی‌تر رسانه‌ها به موضوع ایمنی اماکن عمومی اظهارکرد: هم اکنون طرحی در منطقه ۶ شهرداری تهران با همکاری آتش نشانی و شهردار این منطقه پیرامون بررسی ایمنی اماکن گردشگری آغاز شده است و به‌طور حتم در این منطقه متوقف نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کافی شاپ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران رستوران ايمني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی شهرداری تهران، اهداف اصلی این رویداد که به‌صورت هماهنگ و یکپارچه در مناطق مختلف پایتخت برگزار می‌شود، ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگانی، رعایت ایمنی در سفرهای درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهادهای مردمی و نیز توجه ویژه به موتورسیکلت‌سواران، عابرین پیاده و... اعلام شده است.   

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در این باره گفت: این رویداد، اقدامی نمادین است تا با عزم و اراده مشترک، توجه افکار عمومی را به موضوع ایمنی و رعایت مقررات مربوط به حمل و نقل شهری معطوف کنیم.  

شهریار افندی‎زاده تاکید کرد: راهبرد ایمنی، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و البته همراهی شهروندان است؛ بنابراین، تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس راهور، شهرداری‌ها، شرکت‌های سازنده خودرو، آموزش و پرورش، مسئولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها، حتی رسانه‌ها  نیاز است در کنار هم  برای مقابله با تلفات ناشی از حوادث ترافیکی چاره‌اندیشی کنند. 

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، رویداد "ایمنی حمل و نقل" درنظر دارد توجه شهروندان تهرانی به‌خصوص اقشار در معرض خطر تصادفات مانند کودکان، افراد مسن، دوچرخه‌سواران، موتورسواران و...، همچنین مدیران شهری، متولیان حوزه حمل و نقل و ایمنی، کاربران و فعالان فضای مجازی و سازمان‌های مردم ‎نهاد را به موضوع مهم رعایت مقررات ایمنی در خیابان‌ها و معابر پایتخت جلب کند. 

افندی‌زاده با اشاره به اینکه این برنامه از چهارم اردیبهشت ماه آغاز و تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: تمرکز بر برنامه‌های آموزشی، ایمنی تردد در خیابان ویژه دانش‌آموزان، اجرای برنامه‌های مشارکتی با سازمان‌های مردم‌نهاد و تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای از جمله: اکران پوستر رویداد در ساختمان‌های شهرداری‌های مناطق، نواحی، پارک‌های آموزش ترافیک، همچنین روی انواع سازه‌های تبلیغاتی، پرتابل، بیلبورد، استرابورد و عرشه پل یا نمایش در تلویزیون‌های شهری و تولید و انتشار اخبار از رویدادهای مربوط، از جمله فعالیت‌هایی است که طی یک هفته انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • توصیه‌های ایمنی روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد به شهروندان در پی طوفان و وزش باد 
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • آتش‌سوزی در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران
  • گودبرداری غیر اصولی جان مرد جوان را گرفت
  • مانور سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت
  • انجام ۶۵ مورد ماموریت آتش‌نشانی در شهرکرد