Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@20:02:07 GMT

واکنش روسیه به آزمایش موشکی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۸۷۳۷

واکنش روسیه به آزمایش موشکی آمریکا

معاون وزیر خارجه روسیه به آزمایش موشک کروز توسط آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در واکنش به آزمایش موشک کروز توسط واشنگتن اعلام کرد: اقدام آمریکا به آزمایش موشک کروز زمین‌پایه تاسف آور است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه  در این خصوص تصریح کرد: این اقدام نشان داد آمریکا از مدت ها قبل برای نابودی پیمان نیروهای هسته ای میانبرد (INF) آماده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آمریکا: کره شمالی یک موشک دیگر آزمایش کرد آزمایش موشکی یا مانور تبلیغاتی نتانیاهو +فیلم

وی در ادامه افزود: مسکو به رقابت تسلیحاتی کشیده نخواهد شد.

این درحالیت که آمریکا دیروز و پس از خروج از پیمان منع ازمایش موشک های هسته ای میان برد موسوم به INF با روسیه، یک فروند موشک میان‌برد کروز آزمایش کرد. 

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: وزارت دفاع آزمایش یک موشک کروز زمین پایه و متعارف را در ساحل غربی کشور به انجام رساند. ما هم اکنون در حال ارزیابی نتایج این آزمایش هستیم.

گفتنی است، به دنبال اعلام رسمی خروج واشنگتن از پیمان منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان بُرد با مسکو، وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه ای از اقدام مشابه در این خصوص خبر داده بود.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده بود: امروز دوم آگوست سال ۲۰۱۹ میلادی، معاهده میان اتحادیه جماهیر شوروی سابق و ایالات متحده آمریکا در زمینه منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان بُرد به دلیل اقدام واشنگتن پایان می یابد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی ایالات متحده آمریکا موشک کروز سرگئی ریابکوف آمریکا آزمایش موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)

عصر ایران؛ مجله تصویری سلاح - بر اساس یک گزارش، انتظار می رود آمریکا تا پایان سال 2024 سامانه موشکی پیشرفته تایفون را در منطقه آسیا-اقیانوسیه مستقر کند. به نظر می رسد این اقدام بیشتر با هدف مقابله با تهدیدات در حال افزایش از سوی چین انجام می شود.

استقرار سامانه موشکی جدید در منطقه آسیا و اقیانوسیه

ژنرال چارلز فلین، فرمانده ارتش آمریکا در اقیانوس آرام به تازگی اعلام کرد که واشنگتن سامانه ای را مستقر خواهد کرد که توانایی شلیک موشک استاندارد 6 (اس ام-6) و موشک کروز تاماهاوک را دارد. شایان ذکر است، سامانه موشکی تایفون (Typhon missile system) توانایی پرتاب هر دو دسته موشک را دارد.

این سامانه موشکی به تازگی برای حضور در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین راهی منطقه آسیا و اقیانوسیه شده است. ارتش آمریکا اعلام نکرده است که سامانه تایفون تا چه مدت در فیلیپین باقی خواهد ماند. اما حضور آن در مجموعه ای از رزمایش های مشترک بین آمریکا و فیلیپین، این سیگنال را ارسال می کند که آمریکا می تواند تسلیحاتی تهاجمی را در فاصله مناسب از تاسیسات چینی در دریای جنوبی چین، سرزمین اصلی چین و در امتداد تنگه تایوان مستقر کند.

ارتش آمریکا نخستین نمونه های اولیه سامانه موشکی تایفون را در نوامبر 2022 از شرکت لاکهید مارتین دریافت کرد. این سامانه طی شلیک های آزمایشی در بیایان های آمریکا عملکرد خوبی داشت. با این وجود، طی آزمایش در چنین شرایطی، سامانه تحت تاثیر آب و هوای دریایی و رطوبت بالای منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار نگرفت.

به گفته گارن مولی، استاد روابط بین الملل در دانشگاه دایتو بونکا ژاپن و متخصص مسائل نظامی، آمریکا در حال برنامه ریزی آزمایش سامانه موشکی جدید خود است تا عملکرد آن در شرایط چالش برانگیزتر مشخص شده و آموزش واحدهایی که قرار است با آن کار کنند را آغاز کند. اطلاعات محدودی در مورد سامانه موشکی تایفون در دسترس است و به نظر می رسد این بخشی از روند توسعه جاریست تا عملکرد سامانه در شرایط واقعی تر بررسی شود.

سامانه موشکی تایفون

در نوامبر 2020، ارتش آمریکا شرکت لاکهید مارتین را برای توسعه این سامانه تسلیحاتی انتخاب کرد. بعدا در دسامبر 2022، نخستین نمونه اولیه از این سامانه تسلیحاتی جدید در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت.

سامانه تایفون به نام سامانه موشکی قابلیت میان برد (Mid-Range Capability) یا ام آر سی (MRC) نیز شناخته می شود. این سامانه برای شلیک موشک هایی که شکاف برد بین موشک ضربه دقیق (Precision Strike Missile) و سلاح ابرصوت دوربرد (Long-Range Hypersonic Weapon) را پر می کنند، طراحی شده است.

یک واحد سامانه تایفون از چهار پرتابگر متحرک مستقل تشکیل شده و با تریلر پر کردن دوباره سلاح و یک وسیله نقلیه پشتیبان همراهی می شود. پرتابگرهای این سامانه به گونه ای طراحی شده اند تا توانایی شلیک موشک کروز تاماهاوک یا موشک استاندارد 6 را داشته باشند.

جزئیات موشک ها

موشک استاندارد 6 برای جنگ ضد هوایی با برد گسترده علیه اهداف هوایی مانند هواگردهای با و بدون سرنشین و موشک های کروز و بالستیک و همچنین هدف قرار دادن کشتی ها در دریا توسعه یافته است. این جدیدترین موشک رهگیر نیروی دریایی آمریکا است. ادعا می شود که برد عملیاتی آن بیش از 370 کیلومتر است. اس ام-6 دارای سامانه هدایت رادار فعال است که به پرتابه کمک می کند تا هدف خود را به طور مستقل ردیابی و پیدا کند.

از سوی دیگر، تاماهاوک با برد 2500 کیلومتر، یک موشک کروز فروصوت با برد طولانی و قابلیت استفاده در هر شرایط آب و هوایی است.

مخالفت جدی چین با این اقدام

این اولین بار است که آمریکا سامانه موشکی تایفون را در منطقه آسیا و اقیانوسیه مستقر می کند. وزارت خارجه چین به طور جدی با این قبیل اقدامات آمریکا مخالفت کرده است. این کشور از آمریکا خواسته است تا به نگرانی های امنیتی دیگر کشورها احترام گذاشته و از تضعیف صلح و ثبات در منطقه دست بردارد.

به گفته مقام های چینی، استقرار چنین سامانه ای در منطقه خطر "قضاوت اشتباه" و "اشتباه محاسباتی" را افزایش می دهد.

استقرار موشک های میان برد آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوسیه برای اولین بار پس از پایان جنگ سرد صورت می گیرد. در سال 1987، آمریکا و سپس اتحاد جماهیر شوروی پیمان منع موشک های هسته ای میان برد را امضا کردند. بر اساس این پیمان، هر دو کشور توافق کرده بودند که موشک های زمینی میان برد و کوتاه برد خود با برد بین 500 تا 5500 کیلومتر را حذف کنند. اما در سال 2019، آمریکا با ادعای نقض این پیمان توسط روسیه از آن خارج شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۵ چیزی که گوشی اندرویدی شما را کند می‌کند (+ راه حل)

دیگر خبرها

  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی