Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@12:25:49 GMT

تحریم کره شمالی تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۸۷۶۲

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری یونهاپ روز سه شنبه گزارش کرد یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز گذشته (دوشنبه) گفته است هشدار مسافرتی در مورد کره شمالی همچنان به قوت خود باقی است و با تمدید این هشدار مسافرتی، سفر آمریکایی‌ها به کره شمالی تا ۳۱ آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۰ شهریور سال ۱۳۹۹) ممنوع است.

ممنوعیت سفر شهروندان آمریکایی در سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۱۳۹۶) و پس از مرگ اوتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی در کره شمالی اعمال شد وارمبیر یک دانشجوی ۲۲ ساله بود که در رشته اقتصاد تحصیل کرده بود و با یک تور در سال ۲۰۱۶ به کره شمالی سفر کرد وی به اتهام تلاش برای دزدیدن یک نماد تبلیغاتی بازداشت شد و به ۱۵ سال زندان با اعمال شاقه محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سرانجام در سال ۲۰۱۷ در حالی که در کما به سر می‌برد به آمریکا بازگردانده شد و یک هفته بعد درگذشت.

ممنوعیت سفر اتباع آمریکایی به کره شمالی یکبار در سال ۲۰۱۸ تمدید شد اکنون این قانون تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۰، همچنان اعتبار دارد مگر اینکه توسط وزیر امور خارجه آمریکا متوقف یا ابطال شود.

این در حالی است که به دنبال سه دیدار رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در سنگاپور، ویتنام و مرز دو کره، گفت‌وگوها به منظور خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره همچنان نا تمام مانده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اگرچه از روند کند عاری سازی کره شمالی از سلاح‌های هسته‌ای ابراز نارضایتی کرده اما در کل امیدوار به ادامه گفت و گوها با پیونگ است.

استفان بیگن نماینده آمریکا در امور کره شمالی روز گذشته وارد ژاپن شد و قرار است از امروز تا پنجشنبه نیز در کره جنوبی با مقامات این دیدار کند یونهاپ نوشته است احتمال دارد او در مرز دو کره با مقامات کره شمالی دیداری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد

آمریکا بزرگترین حامی مالی، تسلیحاتی، و سیاسی رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان در غزه محسوب می‌شود. واشنگتن علاوه بر کمک تسلیحاتی ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری سالانه به تل آویو، از زمان آغاز جنگ میلیارد‌ها دلار تسلیحات به این رژیم برای کشتار فلسطینیان ارسال کرده است. با این حال، واشنگتن گاهی برای گرفتن ژست بشردوستانه با هدف فریب افکار عمومی گام‌های نمادینی را برداشته است.

به گزارش الجزیره، ۲ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود امروز (دوشنبه) اعلام کردند تحریم‌های آمریکا علیه واحد نظامی نیتسح یهودا (Netzah Yehuda) به دلیل نقض قوانین حقوق بشری علیه فلسطینیان در کرانه باختری می‌تواند امروز به اجرا درآید. 

واحد نظامی نیتسح یهودا یک واحد نظامی اولترا اورتودوکس (بیش از حد افراطی) یهودی است که در کرانه باختری مستقر بوده و به تازگی به بلندی‌های جولان انتقال داده شده است. سربازان این واحد نظامی به دلیل باور‌های افراطی خود، تمامی سرزمین فلسطین را متعلق به اسراییل دانسته و از انجام هیچ گونه توحشی علیه فلسطینیان فروگذار نمی‌کنند. 

یشن دین (Yesh Din)، یک سازمان حقوق بشری مستقر در سرزمین‌های اشغالی می‌گوید: از سال ۲۰۱۰ تاکنون هر ۵ سرباز صهیونیستی که به آسیب به غیرنظامیان فلسطینی یا اموال آنها متهم شده است، یکی مربوط به واحد نظامی نیتسح یهودا بوده است. در حقیقت این واحد نظامی یکی از بدنام‌ترین واحد‌های رزمی ارتش اسراییل در آزار فلسطینیان در کرانه باختری است. 

اوری گیواتی، مدیر نهاد حمایت از شکستن سکوت (یک گروه اسراییلی شامل سربازان پیشین صهیونیست که منتقد اشغالگری اسراییل هستند) در این باره می‌گوید: سربازان واحد نظامی نیتسح یهودا به صورت سیستماتیک اقدام به زیرپا گذاشتن قوانین حقوق بشری می‌کنند، زیرا انجام چنین اقداماتی پیامدی درپی ندارد. 

مقامات صهیونیست گرچه اختلافات عمیقی با یکدیگر دارند، ولی در حمایت از توحش نظامیان خود علیه فلسطینیان متحد القولند. از این رو، مقامات سیاسی تل آویو از تمامی احزاب به آمریکا درباره اعمال تحریم علیه واحد نظامی نیتسح یهودا هشدار داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم اسرائیل توسط آمریکا
  • درباره گردان افراطی صهیونیست که آمریکا تحریم اش کرد
  • اکسیوس: آمریکا یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش توسط آمریکا
  • اکسیوس : آمریکا یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم می کند
  • آمریکا یک گردان ارتش اشغالگر را تحریم می‌کند
  • سناتور آمریکایی، دادگاه لاهه را به نفع اسرائیل تهدید به تحریم کرد