Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن پورسیدآقایی،  با بیان اینکه افراد براساس حس شخصی خود افزایش و کاهش ترافیک را قضاوت می‌کنند، عنوان کرد: این حس دقیق نیست چرا که باید براساس قرارگیری در نقاط مختلف شهر و ساعت‌های متفاوت باشد. مهم این است که براساس آمارها و دوربین‌ها، طول ترافیک را اندازه گیری و تحلیل کرد.

وی در مورد اظهارنظرهای ترافیکی بیان کرد: آمار ترافیک تهران تنها در اختیار شرکت کنترل ترافیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارنظر پلیس راهنمایی و رانندگی برای افزایش یا کاهش ترافیک نیز براساس حس تجربی از خیابان‌های مختلف است و مبتنی بر آمار، اعداد و ارقام نیست. به منظور دقیق بودن گزارشات ترافیکی باید به آمار و ارقام دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک توجه کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: البته اظهارات پلیس مربوط به افزایش ترافیک در رینگ بیرونی محدوده کنترل آلودگی هوا یعنی بزرگراه‌های همت، چمران، بعثت و امام علی (ع) است.

پورسیدآقایی در مورد وضعیت کلی ترافیک در ماه اول اجرای طرح ترافیک جدید، گفت: مجموع کل روزهای تیرماه جاری نسبت به تیرماه گذشته نشان می‌دهد که ترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا و خارج از رینگ حلقه اول و دوم، بسیار کاهش و سرعت تردد ماشین‌ها افزایش یافته است. در تیرماه، محدوده طرح ترافیک و رینگ بیرونی آن ۱۴ تا ۳۵ درصد کاهش ترافیک داشته است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک اولیه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی موجب بروز این بی نظمی ترافیکی شد، تصریح کرد: طرح اولیه در آغاز به یک عده محدود اجازه تردد در سطح شهر را می‌داد اما روز به روز این استثنائات گسترش پیدا کرد تا اینکه طرح به همه مقامات دولتی و اقشار خاص اجازه تردد داد در حالی که استفاده مردم عادی از طرح ترافیک ممنوع بود. 

پورسیدآقایی ادامه داد: پیشرفته‌ترین طرحی که درحال حاضر در دنیا اجرا می‌شود همان طرح ترافیکی است که از اول تیرماه در تهران اجرا می‌شود. طرح ترافیک جدید ابزار کنترلی را به دست خودمان داده تا در صورت مشاهده رفتار غیرقابل پیش بینی، براساس نوع آلایندگی خودرو، ساعت، تعداد روزهای مجاز و عوارض آن را بتوان تغییر داد.       

به گفته‌ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارش آمار ترافیکی مردادماه به زودی منتشر خواهد شد. 

کد خبر 4697371 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران شهرداری تهران طرح ترافیک پلیس راهور شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه نیروی انتظامی عید سعید قربان اربعین حسینی سازمان حج و زیارت پیروز حناچی حج تمتع 98 سیدابراهیم رئیسی سازمان هواشناسی پلیس راهور شهر تهران سید جواد حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد

 سرهنگ فیروز کشیر  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین بدلیل لغزنده بودن معابر به دلیل بارش نزولات آسمانی در سطح پایتخت بودیم. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک در محور‌های غربی پایتخت افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – یادگار و در حال حرکت آبشناسان – سردار جنگل، همت – قبل از جنت آباد، چمران - نهج البلاغ، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله و بعد از مرزداران و حکیم – شقایق است. 

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – نیروی زمینی – تا مقطع نیروی زمینی، زین الدین– صدف، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – صیاد شیرازی و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون ترافیک ‌است. 

سرهنگ کشیر بیان داشت: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است . 

سرهنگ کشیر گفت: معابر شهر تهران با توجه به بارش‌ها و نزولات آسمانی لغزنده است و می‌طلبد رانندگان در این شرایط فاصله طولی را با خودروی جلویی رعایت کرده و از سرعت و سبقت جدا خودداری نمایند. 

وی از رانندگان خواست به جهت لغزنده بودن معابر از سرعت و سبقت در این شرایط جدا خودداری نمایند. همچنین رانندگان از پر بودن باک بنزین مطمئن و سیستم‌های خودرویی مانند بخاری و برف پاک کن را بررسی نمایند. همچنین تردد موتورسیکلت‌ها در شرایط بارانی و لغزنده بودن معابر ممنوع است و موتورسیکلت سواران نباید در این لحظات در معابر تردد نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۳ اردیبهشت