Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@13:39:00 GMT

عقب‌نشینی تروریست‌ها از خان شیخون سوریه

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۹۱۱۹

عقب‌نشینی تروریست‌ها از خان شیخون سوریه

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، نهاد موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» صبح امروز (سه شنبه) به نقل از منابع محلی اعلام کرد که عناصر تروریستی (عمدتا جبهة النصره) از ترس اینکه در محاصره کامل قرار گیرند؛ به طور کامل از شهر «خان شیخون» عقب‌نشینی کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، تروریست‌ها از مناطق واقع در جنوب «خان شیخون» و شهرک‌های شمال «حماه» از جمله «کفرزیتا»، «اللطامنه» و «مورک» عقب‌نشینی کرده‌اند و از آن‌جایی که مقر دیده بانی ترکیه نیز در منطقه «مورک» قرار دارد؛ خبری از وضعیت این مقر در دست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر نیروهای ارتش و همپیمانان سوریه در حال پیشروی در محله‌های داخل شهر هستند.

نیروهای سوری عصر روز گذشته (دوشنبه) موفق شدند کنترل بخشی از جاده بین‌المللی «دمشق-حلب» را در دست خود بگیرند که بدین ترتیب مسیر ارتباطی تروریست‌ها قطع شد. همچنین کاروان کمک‌رسانی ارتش ترکیه به تروریست‌ها نیز روز گذشته هدف حمله هوایی ارتش سوریه قرار گرفت و منهدم شد. (جزئیات بیشتر)

اهمیت آزادسازی خان شیخون به دلیل موقعیت ارتباطی آن است که شرق و غرب و شمال ادلب را می‌تواند به هم متصل کند. آزادسازی آن راه را برای آزادی شهر مهم معرة النعمان نیز باز می‌کند و کنترل ارتش سوریه بر آن جاده ارتباطی بین‌المللی استان حلب به دمشق را که از این شهر می‌گذرد، آزاد می‌کند. ارتش سوریه صبح روز یکشنبه پس از آزادسازی چندین روستا در اطراف شهر خان شیخون، موفق شده بود آن را محاصره کند.

پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب پس از آن آغاز شد که اوایل ماه اوت گروهک جبهة‌ النصره اعلام کرد که به آتش‌بس و توافق کاهش تنش (میان ترکیه با روسیه و ایران و سوریه) پایبند نخواهد ماند. جبهة النصره تأکید کرده بود که حتی یک سرباز خود را هم از خط توافق موسوم به کاهش تنش عقب نخواهد کشید. دمشق مسئولیت این امر را بر عهده ترکیه دانسته بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خان شیخون ادلب سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت

سفیر ایران در ترکیه در مراسم گرامیداشت روز ارتش مرزهای بین ترکیه و ایران را مرز دوستی، صلح و همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نامیده و به نقش حیاتی قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت، ثبات و برقراری صلح منطقه‌ای تاکید نمود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در آنکارا روز دوشنبه سوم اردیبهشت با حضور ارتشبد ضیا جمال کادی اوغلو، فرمانده نیروی هوایی ترکیه، سفرا و نمایندگان نمایندگی‌های دیپلماتیک، وابستگان دفاعی و نظامی مقیم آنکارا، رهبران و نمایندگان احزاب سعادت، وطن، دوباره رفاه، هدی پار، حزب صدا و برخی نمایندگان مجلس از حزب عدالت و توسعه، دوباره رفاه، سعادت، هدی پار و اصحاب رسانه برگزار شد. 

در ابتدا سرهنگ خلبان "تورج زین الدین"، رایزن نظامی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه از حضور  مهمانان تشکر و قدردانی نمود.

سرهنگ زین الدین نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران را یکی از قوی‌ترین و خودکفاترین ارتش‌ها نه‌تنها در منطقه بلکه در جهان دانست که توانسته است، مسئولیت خود یعنی «پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور» را به‌خوبی به انجام برساند.

در قسمت بعدی این مراسم محمد حسن حبیب‌الله زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا ضمن ادای احترام به شهدایی که جان خود را در راه دفاع از کشور، آزادی، حاکمیت و تمامیت ارضی فدا کردند، نیروهای مسلح قدرتمند و ملی را لازمه بقای یک ملت و یک کشور دانست. 

سفیر کشورمان در ادامه به قتل عام کودکان و زنان بی‌گناه غزه اشاره کرده و حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را نقض آشکار حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل و نقض فاحش اصل اساسی و شناخته ‌شده جهانی مبنی بر مصونیت نمایندگان و اماکن دیپلماتیک و کنسولی دانست.

وی به تلاش دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از تشدید تنش، اشاره کرده اما اظهار داشت که در نهایت رژیم صهیونیستی با حمایت شرکاری غربی‌اش نقض مکرر قوانین را به مرحله‌ای رساندند که الزاما پاسخ قاطعانه، متناسب و منطبق بر قوانین بین‌المللی را دریافت کرد.

سفیر کشورمان سپس مرزهای بین ترکیه و ایران را مرز دوستی، صلح و همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نامیده و به نقش حیاتی قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت، ثبات و برقراری صلح منطقه‌ای تاکید نمود.

در بخش پایانی این مراسم  فرمانده نیروی هوایی ترکیه  با اشاره به فرهنگ و تاریخ مشترک ایران و ترکیه گفت: روابط سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دو کشور هر روز رو به گسترش است و دیدارهای متقابل میان مقام‌های بلند پایه کشورمان انعکاس بارز اراده دو کشور در  راستای تقویت هرچه بیشتر روابطمان می باشد‌.

ارتشبد کادی اوغلو اضافه کرد: ترکیه به گفتگوهای قوی با ایران ادامه می‌دهد و تحریم‌های یکجانبه که مانع از همکاری‌های اقتصادی منطقه ای می‌شود را تصویب نمی‌کند.

وی همچنین روز ارتش ایران را صمیمانه تبریک گفت‌.

کنعانی: تاریخ انقلاب مشحون از فداکاری غیور ارتش استگرامیداشت روز ارتش از سوى سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • بازداشت ۳۶ مظنون داعشی در ترکیه
  • انهدام مقرهای تروریست‌ها در شرق و مرکز سوریه
  • پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت
  • سوریه از حمله به مقر تروریست‌ها در دیرالزور و تدمر خبر داد