Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افزایش تنش‌ها بین شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب و شبه نظامین دولت عبدربه منصور رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، شبه نظامیان این شورا یک پادگان را در شهر ابین به دست گرفتند. ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منابع خبری امروز دوشنبه از وقوع درگیری بین شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات است و شبه نظامیان عبدربه هادی خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی بعد نیز وزارت خارجه دولت هادی از کنترل شبه نظامیان شورای انتقالی بر یک پادگان در شهر ابین خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه ای در توییتر نوشت: هم اکنون استان ابین شاهد تنش توجیه ناپذیر شبه نظامیان شورای انتقالی مورد حمایت امارات است. این امر مردود و غیرقابل قبول است و باعث تضعیف و شکست تلاشهای میانجیگرانه عربستان خواهد شد که با بسیار آن را ارج می نهیم.

اختلاف بین شبه نظامیان شورای انتقالی با شبه نظامیان دولت هادی از بیش از یک هفته پیش در شهر عدن در جنوب یمن آغاز و باعث وقوع درگیری بین دوطرف و کشته شدن و زخمی شدن شماری از آنها شد.

در نهایت، شبه نظامیان شورای انتقالی مورد حمایت امارات توانستند مراکز دولتی و نظامی بویژه کاخ ریاست جمهوری به نام "کاخ المعاشیق" را به کنترل خود در بیاورند.

این اقدامات در سایه سکوت عربستان انجام شد اما در نهایت ، با شدت گرفتن اختلافات بین دوطرف در سایه اختلاف پشت پرده امارات و عربستان، شاه و ولیعهد سعودی با عبدربه منصور هادی گفت وگو کردند و سپس محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در دیداری غیرمنتظره برای مذاکره با مقامات سعودی به این کشور سفر کرد.

دولت سعودی دو طرف درگیر در عدن را دعوت به گفت وگو کرد و دولت هادی عقب نشینی شبه نظامیان شورای انتقالی از مراکز دولتی و پادگانهای شهر عدن را شرط گفت وگو با این شورا اعلام کرد.

در پی این امر، کمیته ای از عربستان برای نظارت بر روند عقب نشینی شبه نظامیان شورای انتقالی از این مراکز دولتی و پادگان ها وارد عدن شد.

هرچند ظاهر اوضاع حکایت از فروکش کردن تنش بین دو طرف و موفقیت عربستان در مهار بحران داشت اما شورای انتقالی جنوب خبرها درباره عقب نشینی از مراکز دولتی و پادگان ها در شهر عدن را تکذیب کرد و همزمان طرفداران این شورا نیز در حمایت از اقدامات آن تظاهرات کردند.

دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن نیز اقدام شورای انتقالی در گرفتن مقرهای دولتی و پادگان ها و تخلیه نکردن آنها را "کودتا" توصیف کرد.

حال اختلاف بین شورای نظامی و دولت هادی به استان ابین رسیده و آنها در این استان با یکدیگر درگیر شده اند که حکایت از تداوم بحران و اختلافات دارد.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی پایتخت یمن را بمباران کردندروزنامه آلمانی: ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن در حال فروپاشی است

 

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "یمن"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار یمن اخبار یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   سعید شهند افزود: انتقال حداکثری آب به دریاچه ارومیه در دستور کار است و در این راستا منطقه گدار نقده به منطقه حفاظت شده تبدیل شده است.

 وی ادامه داد: این نظارت ها در مسیر کانال انتقال آب از کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه تشدید شده و ۲ پاسگاه در فصل زراعی در این مکان بر برداشت مجاز آب نظارت داشته و رصد فیزیکی و آنلاین با دوربین های مداربسته را انجام می دهند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سال گذشته ۱۶ مورد پرونده قضایی در زمینه برداشت غیر مجاز آب تشکیل و مراجع قانونی ارجاع شد و این گشت و کنترل ها همچنان ادامه دارد و با افراد متخلف برخورد جدی می شود.

 وی اظهار کرد: تنها برداشتی که انجام می شود، حق آبه کشاورزان و بهره برداران محلی است که سالیان سال به اندازه نیاز و با مجوز برداشت داشته اند.

 

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی 
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد