Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهادکشاورزی، سرپرست دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی تشکیل زنجیره ارزش، انجیر را برای ساماندهی تولید تا عرضه این محصول را ضروری عنوان کرد و گفت: این زنجیره باید با حضور همه فعالان، تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و سایر مرتبطین این محصول به منظور ساماندهی تولید تا عرضه و توسعه صادرات این محصول تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا جلیلی مقدم، با اشاره به اهمیت مدیریت بهینه باغ‌های انجیر برای افزایش کمی و کیفی این محصول، افزود: انجیر یکی از مهمترین محصولات باغبانی است که می‌تواند نقش مهمی در ارزآوری داشته باشد. میزان تولید انجیر در کشور، حدود ۹۵ هزار تن از سطحی بالغ بر ۶۰ هزار هکتار است و استان فارس بزرگترین تولید کننده انجیر خشک در کشور است.

سرپرست دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برگزاری دوره ملی آموزش کشت و مدیریت باغات انجیر در استان فارس با حضور کارشناسان باغبانی ۱۱ استان انجیرخیز کشور، اظهار داشت: معاونت امور باغبانی این دوره را با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان فارس در ۲۷ و ۲۸ مردادماه سال جاری در مرکز آموزش ان استان برگزار کرد. کلیات و گیاه شناسی انجیر، اقلیم و نیازهای اکولوژیکی آن، اصول احداث باغ، ارقام، مدیریت گرده افشانی و بر دهی انجیر توسط اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، تشریح شد.

به گفته جلیلی مقدم همچنین در این کارگاه اصول مدیریت باغ شامل هرس، تغذیه، مبارزه با آفات و بیماری‌های این محصول، برداشت و فرآوری آن نیز تشریح و بررسی شد. امید می‌رود پس از این دوره همه کارشناسان نسبت به تبادل و انتقال این اطلاعات به صورت استانی اقدام کنند.

کد خبر 4697345

منبع: مهر

کلیدواژه: انجیر باغات وزارت جهاد کشاورزی باغداری قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت نفت بازار سهام تولید نفت وزارت جهاد کشاورزی بورس دلار قیمت سکه بهار آزادی وزارت صنعت معدن و تجارت مالیات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جنگ تجاری کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عمده محصول پیاز تولید شده در شهرستان اقلید از نوع زرد و سفید است که با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، عملکرد مناسبی دارد.
پارسال بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان اقلید به کاشت پیاز اختصاص یافت و پیاز سومین محصول عمده سبزی صیفی در این شهرستان محسوب می‌شود.
بهره وری بیشتر از منابع آبی و خاکی، عملکرد بالا و استفاده بهینه از مواد مورد نیاز در تولید این محصول از مزایای کشت پیاز در شهرستان اقلید است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • میزان تولیدات کشاورزی دهلران در سال ۴۲۵ هزار تن است
  • سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال