Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@14:15:53 GMT

علمی که در امتداد مکتب اهل‌بیت(ع) باشد، مدنظر ماست

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۹۳۲۳

علمی که در امتداد مکتب اهل‌بیت(ع) باشد، مدنظر ماست

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله شبخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین شب گذشته 28 مردادماه در سخنرانی در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: خداوند انسان را برای رسیدن به سعادت خلق کرده و راه رسیدن به این سعادت و کمال را تنها در عبادت و پرستش خود قرار داده است. هدف خداوند از خلقت انسان هدایت و رسیدن انسان به کمال است و این هدف از مسیر عبادت خداوند میسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فطرت انسان اساسا خداجو است و عبادت خداوند هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امامت و نبوت یک ضرورت است تا بشریت را نجات دهد و به کمال برساند و کمال انسان به وسیله پیامبران و سپس به دست امامان محقق می‌شود، عنوان کرد: بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) فرقه‌های مختلفی ادعا کردند که اسلام را می‌دانند و نسبت به آن علم کامل دارند اما اسلام واقعی را تنها کسانی می‌شناسند که بر امر امامت تکیه دارند.

قاسم گفت: اسلام بدون حضرت علی(ع) و بدون اهل بیت(ع) کامل و واقعی نیست. اسلامی که مشکلات بشر را حل می‌کند، اسلامی است که از طرف خداوند آمده و سپس به دست حضرت رسول(ص) سپرده شده و اهل بیت(ع) ادامه‌دهنده آن مسیر نورانی هستند، این اسلامی است که بشریت به آن نیاز دارد.

رهبر شیعیان بحرین بیان کرد: ما به دنبال علمی هستیم که انسانیت را فراموش نکند و در امتداد مکتب اهل بیت(ع) و حضرت رسول اکرم(ص) باشد. تنها شخصیت‌هایی که رسالت و مکتب الهی در آن‌ها متجلی شده و راه رسیدن به خداوند را می‌دانند، حضرت امیرالمومنین علی(ع) و اهل بیت(ع) هستند. تنها آن‌ها با علم خود به زندگی انسان حیات می‌بخشند، احکام عبادی و علم خداوند را برپا می‌سازند و از زبان خداوند سخن می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه حضرت رسول اکرم(ص) علم خود را به هیچ کس عطا نکرد مگر به کسی که قرآن را قطعی دانست و فهم دقیقی از آن داشت، تصریح کرد: علم امام علی(ع) بالاترین حکمت و علم بوده حکمت و علم ایشان بالاترین حکم است، ایشان راه دنیا و آخرت را برایمان ترسیم می‌کند. قرآن برای آگاهی و هدایت انسان‌ها نازل شده تا مشکلات آن‌ها را مرتفع کند. کلام الهی با نزول بر پیامبر اکرم(ص) نیاز اصلی انسان را تامین و با احکام خود حقیقت را برای انسان روشن کرد.

قاسم ادامه‌داد: آیا ما از عبدالله ابن عباس می‌خواهیم همه علم رسول خدا را به ما بدهد؟ آیا او همه علم را دریافته که به ما بدهد؟ آیا می‌تواند فهم رسول خدا از قرآن را به ما بدهد؟ آیا شخصی به جز اهل بیت(ع) در زمین وجود دارد که مستقیما علم رسول خدا(ص) را دریافت کرده باشند یا ادعا کنند فهم حقیقی قرآن را می دانند؟ در میان صحابه حضرت رسول(ص)، تنها شخصی که بر قرآن مسلط بوده، علم حضرت رسول(ص) را داراست، حضرت رسول(ص) نیز به علم او شهادت می‌دهد و مورخان و صحابه نیز بر ایستادگی، کمال و علم او شهادت داده‌اند، شخص امیرالمومنین حضرت علی(ع) است.

رهبر شیعیان بحرین اصافه کرد: از میان تمام صحابه چه کسی به غیر از حضرت علی(ع) است که تفسیر قرآن را کامل بداند و نظریات زیادی درباره قرآن داشته باشد و هیچ کس نتواند سخن او را رد کند؟ حضرت علی(ع) تفسیر دقیق قرآن و شان نزول آیات را می‌دانست و تنها اوست که وارث بر حق حضرت رسول اکرم(ص) است. همه حضرت علی(ع) را می‌شناختند و می‌دانستند که امام علی(ع) در مواضعش هیچ‌گاه از قرآن تجاوز نمی‌کند. هیچ کس جرأت نداشت به امام علی(ع) بگوید تو دروغگو هستی؛ چگونه جرأت داشتند که بگویند علی(ع) تفسیر یقینی و فهم حقایق قرآن را نمی‌داند، در حالی که اهل سنت نیز شهادت داده‌اند علی(ع) وارث رسول خدا(ص) بوده و فهم حقیقی قرآن نزد او است.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) تضمین‌کننده دنیا، دین و آخرت انسان‌هاست، عنوان کرد: وظیفه بزرگ پیامبران و امامان خارج کردن مردم از ظلمات و هدایت آنان به سوی نور است تا انسان را به سمت کمال الهی هدایت کنند. بزرگترین ستم در زمین این است که ارتباط انسان با رسول خداوند قطع شود و امت اسلام را از این نعمت محروم کنند، اگر مسلمانان با دقت تفکر کنند متوجه می‌شوند که کنار گذاشتن امامت نیز باعث می‌شود تا از اصل اسلام محروم و از دین الهی دور شوند. خداوند بعد از منسوب کردن و بیعت کردن امام علی(ع) دین را برای آن‌ها کامل کرد و در واقع تمام نعمت‌های الهی نیز همین بوده و بدون آن نعمت ناقص است.

قاسم با اشاره به اینکه اگر حج و نماز ترک شود کل واجبات ترک می‌شود و از بین می‌رود، تصریح کرد: اگر امامت نیز نبود تمام نظام‌ها در اسلام و انسانیت نابود می‌شد و هنگامی که مردم در خط نبوت باشند، به هدف اصلی و نهایی می‌رسند. عزت نمی‌ماند، مشکلات حل نمی‌شود و به هدف نمی‌رسد، جز اینکه حکم قرآن اجرا شود و زمانی این حکم اجرا می‌گردد که منجی بشریت حضرت مهدی موعود(عج) قیام کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی سیاست و اقتصاد شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین مکتب اهل بیت حرم رضوی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان

رسانه‌های تاجیکستان از برگزاری رزمایش مشترک این کشور و روسیه در امتداد مرز افغانستان برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های تاجیکستان، رزمایش مشترک چهار روزه روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی درحال برگزاری است.

رسانه های تاجیکستان هدف از برگزاری این رزمایش مشترک را مقابله با افزایش تهدیدات تروریستی و هرگونه تهدید احتمالی عنوان کردند.

بر پایه اخبار منتشر شده برخی تجهیزات نظامی روسیه برای این رزمایش به پایگاه نظامی 201 تاجیکستان منتقل شده است و انواع تاکتیک‌های رزمی به ویژه تاکتیک مهار گروه‌های تروریستی که به صورت غیرقانونی وارد تاجیکستان می‌شوند را در این رزمایش تمرین می‌کنند.

انهدام مخفیگاه داعش در مرز افغانستان با پاکستانتاجیکستان: تهدیدهای تروریستی در مرز افغانستان افزایش یافته استآغاز رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در نزدیکی مرز افغانستان

پیش از این در فروردین ماه سال گذشته نیز نیروهای مسلح روسیه و تاجیکستان رزمایش مشترکی را در مرز با افغانستان برگزار کرده بودند.

پایگاه نظامی 201 در شهرهای دوشنبه و باختر تاجیکستان واقع شده است که  بزرگترین مرکز نظامی روسیه در خارج از مرزهای این کشور گفته می‌شود.

تاکنون هیئت حاکمه افغانستان به این رزمایش مشترک که در نزدیکی افغانستان برگزار می‌شود واکنشی نشان نداده است، اما مقامات حکومت طالبان بارها تأکید کرده‌اند که هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه دیگر کشورها و به خصوص همسایگان افغانستان نمی‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هر حق‌الناسی، حق‌الله هم است
  • عهد و پیمان مردم ایران با آرمان‌های انقلاب تا همیشه محکم است
  • شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند
  • اجیری و مزدوری در اسلام مکروه است / نباید تمام حیثیت علمی و عملی انسان در اختیار کارفرما باشد
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • پاسخ به مسائل دینی با هوش مصنوعی ممکن نیست
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • واکاوی تقابل علم و اخلاق علمی