Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، برگزاری نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران تحت تاثیر الزام‌های استانداردسازی ورزشگاه‌ها مانند راه اندازی سیستم بلیت فروشی الکترونیکی، شماره گذاری صندلی ها، نصب گیت‌های بازرسی و دوربین‌های مداربسته قرار گرفت و همین امر سبب ایجاد وقفه‌ای سه هفته‌ای در آغاز این رقابت‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی همزمان با تاکید روی این موارد مهم، کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ برای ساماندهی به وضعیت مالی باشگاه‌ها از حدود ۲ ماه پیش با ارسال ابلاغیه به کل باشگاه‌ها و هیئت‌های استانی اعلام کردند تا زمان تسویه یا تعیین تکلیف نشدن این بدهی ها، اجازه ثبت قرارداد‌های جدید تیم‌های بدهکار از آن‌ها سلب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مهمانان ویژه برای پرسپولیس در دیدار افتتاحیه لیگ برتر

براین اساس باشگاه‌های بدهکاری که در کمیته تعیین وضعیت دارای پرونده‌های منجر به صدور رای قطعی شده بودند، تنها با پرداخت دیون خود یا ارائه مصالحه نامه می‌توانستند قرارداد‌های جدیدشان را ثبت کنند. این تصمیم که مورد تصویب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است هم تنها برای جلوگیری از تلنبار شدن بدهی برای تیم‌ها اتخاذ شده است.

دریافت برگه تسویه حساب از کمیته تعیین وضعیت فدراسیون تنها راهکار باشگاه‌های بدهکار برای استفاده از بازیکنان و البته مربیان جدیدشان عنوان شده است تا از این طریق گام بلندی برای شفاف سازی وضعیت مالی تیم‌ها برداشته شود. در واقع مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ همان گونه که روی کیفی سازی ورزشگاه‌ها تاکید کردند، قصد داشتند مقابل حجم بی انضباطی مالی باشگاه‌ها را هم کاهش بدهند تا کوه بدهی آن‌ها فرو بریزد.

شفاف بودن صورت حساب‌های مالی بحثی که در سال‌های اخیر مورد تاکید فیفا و AFC هم قرار گرفته است و اصولا یکی از اصلی‌ترین شرایط صدور مجوز حرفه‌ای برای تیم‌ها و حضور آن‌ها در لیگ قهرمانان همین مورد است.

از طرفی در زمینه جذب بازیکنان خارجی هم دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای باشگاه‌های ایرانی درنظر گرفته شده است. در واقع اگر تیمی بخواهد سراغ به کار گیری بازیکن غیر ایرانی برود، ابتدا باید ثابت کند هیچگونه بدهی‌ای در کمیته تعیین وضعیت ندارد و سپس تضمین‌های لازم را هم برای پرداخت حقوق آن بازیکن ارائه بدهد. فدراسیون فوتبال با تشکیل کارگروه جذب بازیکنان خارجی این مسائل را هم به شکل ویژه‌ای رصد می‌کند.

بیشتر بخوانید: تاج: لیگ برتر امسال با نظم و امنیت کامل برگزار می‌شود/ با متخلفان در کمترین زمان برخورد خواهد شد

نکته مهمی که بار‌ها جمشید نورشرق (رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان) و فریبرز محمودزاده (رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ) روی آن تاکید کرده اند این است که باشگاه‌ها باید تمام بدهی‌های خود را پرداخت کنند و البته این کار را هم به آخرین ساعات باقی مانده تا شروع لیگ به تعویق نیندازند. با این وجود به نظر می‌رسد برای این اخطار‌ها و تذکرات در بین تیم‌های ایرانی که عادت به انجام دادن کار در دقیقه ۹۰ و آن هم با استفاده از لابی و واسطه دارند، گوش شنوایی وجود ندارد و تاکنون به جز تیم‌های سپاهان و ذوب آهن که نام آن‌ها در فهرست تیم‌های بدهکار نبود تنها چهار تا پنج تیم دیگر برای تسویه بدهی هایشان اقدام کرده اند.

گل گهر سیرجان، پیکان تهران، شاهین شهرداری بوشهر و پرسپولیس تهران تیم‌هایی هستند که از آن‌ها به عنوان تیم‌هایی یاد می‌شود که با ارائه برگه تسویه حساب یا اخذ رضایت طلبکاران خود جواز ثبت قرارداد‌های جدیدشان را کسب کرده اند و ۱۰ تیم دیگر لیگ برتر در فاصله یک روز مانده تا شروع این رقابت‌ها همچنان بدهی خود را به صورت کامل تسویه نکرده اند.

استقلال تهران، سایپا، شهر خودرو مشهد، تراکتور و ماشین سازی تبریز، صنعت نفت آبادان، فولاد خوزستان، نساجی مازندران، پارس جنوبی جم، نفت مسجد سلیمان باید در این فاصله کوتاه باقی مانده تا آغاز لیگ، برای دریافت این مجوز تلاش کنند و امیدواریم این تصمیم درست، قربانی فشار و اصرار‌های بی دلیل باشگاه‌ها نشود.

بیشتر بخوانید: مراسم تجلیل از سادات فوتبالی برگزار شد

آندره آ استراماچونی (استقلال) مصطفی دنیزلی (تراکتورسازی) رسول خطیبی (ماشین سازی) دراگان اسکوچیچ (صنعت نفت) جواد نکونام (فولاد) رضا مهاجری (نساجی) فراز کمالوند (پارس جنوبی) و مهدی تارتار (نفت مسجد سلیمان) مربیانی هستند که در صورت تسویه نشدن بدهی باشگاه شان فرصت نشستن روی نیمکت خود در هفته اول لیگ را از دست می‌دهند و البته بازیکنان جدید این تیم‌ها هم کارت بازی دریافت نخواهند کرد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از لیگ برتر فوتبال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش: هنوز درباره ادامه همکاری با من صحبت نکردند/ بعد از بازی با سپاهان به قرارداد اوسمار می پردازیم+ فیلم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: یک کار غیر ممکن بعد از 40 سال ممکن شد، با واگذاری در بحث مالی هم مشکلات مرتفع می شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از واگذاری این باشگاه به بخش خصوصی اظهار کرد: همیشه می‌شنیدیم که واگذار می‌کنند، اما یک کار غیرممکن انجام شد و یکی از کار‌های بزرگی که بعد از انقلاب صورت گرفت همین بود. یکی از الزامات مجوز حرفه‌ای بحث مالکیت بود. قبل از مالکیت بحث بدهی بود که همیشه مشکل‌ساز بود و باشگاه‌ها با مشکلات بزرگی همیشه دست و پنجه نرم می‌کردند که خدا را شکر با واگذاری بحث مالی باشگاه‌ها هم رفع خواهد شد.

او ادامه داد: در اداره باشگاه تسریع به وجود خواهد آمد. دغدغه مدیر نباید این باشد که پول بدهی را از کجا بدهم و این همه پرونده بدهی را چه کار کنم. باید به فکر ارتقا باشیم و برای خوشحالی هواداران و اینکه بتوانیم با قهرمانی در آسیا آن‌ها را شاد کنیم تلاش کنیم.

درویش درباره اینکه آیا مدیران بانک‌های خریدار پرسپولیس برای همکاری با او صحبت کرده‌اند؟ بیان کرد: تازه چند لحظه است که این اتفاق افتاده است.

مدیرعامل پرسپولیس درباره شرایط اوسمار هم گفت: تلاش می‌کنیم که بعد از بازی با سپاهان حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر به این موضوع ورود کنیم.

درویش درباره اینکه پیش از این با بانک شهر سابقه همکاری داشت و به همین خاطر شانس ابقای او در این باشگاه زیاداست بیان کرد: همان طور که گفتم چند دقیقه است که واگذاری صورت گرفته، اما به طور یقین همه دوستان تلاش می‌کنند که کیفیت تیم را ارتقا دهند. حالا چه ما باشیم چه نباشیم مهم پرسپولیس است که بالا باشد. این تیم هواداران زیادی دارد و قهرمانی‌های زیادی را هم به دست آورده است.

او درباره اینکه علی دایی مذاکره با او را برای نیمکت پرسپولیس رد کرده است افزود: گزینه اول ما اوسمار است، اما این را بگویم که پرسپولیس خانه اول علی دایی است. در بحث مشورتی هم با ایشان صحبت می‌کنیم. آخرین صحبتی که بنده با او چند ماه پیش داشتم قصد حضور در فوتبال را ندارد. متاسفانه مسائلی را دامن می‌زنند که فضای پرسپولیس را ملتهب کنند. ۴ تیم بالای جدول را نگاه کنید، کدام خبرنگار از مدیر یا مربی‌شان یا جذب بازیکن جدید پرسیده است؟ در سه هفته اخیر مدام در مورد پرسپولیس می‌پرسند، اما در مورد تیم‌های دیگر چنین چیزی نیست. به دنبال حاشیه‌سازی برای پرسپولیس هستند.

مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه مدیرعامل بانک شهر اعلام کرده او تا پایان فصل ابقا شده است هم گفت: ایشان به ما لطف دارد. ما چه باشیم و چه نباشیم پرسپولیسی هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • درویش: هنوز درباره ادامه همکاری با من صحبت نکردند/ بعد از بازی با سپاهان به قرارداد اوسمار می پردازیم+ فیلم
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
  • فوتبالیست لیگ‌برتری که در ۷سال فقط یک‌دقیقه بازی و تمدید کرده! / چرا هیچ سرمربی و مدیرعاملی جرات حذف او را ندارد؟ / آقای تاج، فساد واضح همین است
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است