Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@07:58:39 GMT

تولید ۹۵ هزار تن انجیر در استان فارس

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۹۵۱۷

تولید ۹۵ هزار تن انجیر در استان فارس

یک مقام مسوول گفت: میزان تولید انجیر در کشور، حدود ۹۵ هزار تن از سطحی بالغ بر ۶۰ هزار هکتار است و استان فارس بزرگترین تولید کننده انجیر خشک در کشور است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت جهادکشاورزی، سرپرست دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی تشکیل زنجیره ارزش، انجیر را برای ساماندهی تولید تا عرضه این محصول را ضروری عنوان کرد و گفت: این زنجیره باید با حضور همه فعالان، تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و سایر مرتبطین این محصول به منظور ساماندهی تولید تا عرضه و توسعه صادرات این محصول تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا جلیلی مقدم، با اشاره به اهمیت مدیریت بهینه باغ‌های انجیر برای افزایش کمی و کیفی این محصول، افزود: انجیر یکی از مهمترین محصولات باغبانی است که می‌تواند نقش مهمی در ارزآوری داشته باشد. میزان تولید انجیر در کشور، حدود ۹۵ هزار تن از سطحی بالغ بر ۶۰ هزار هکتار است و استان فارس بزرگترین تولید کننده انجیر خشک در کشور است.

سرپرست دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برگزاری دوره ملی آموزش کشت و مدیریت باغات انجیر در استان فارس با حضور کارشناسان باغبانی ۱۱ استان انجیرخیز کشور، اظهار داشت: معاونت امور باغبانی این دوره را با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان فارس در ۲۷ و ۲۸ مردادماه سال جاری در مرکز آموزش ان استان برگزار کرد. کلیات و گیاه شناسی انجیر، اقلیم و نیازهای اکولوژیکی آن، اصول احداث باغ، ارقام، مدیریت گرده افشانی و بر دهی انجیر توسط اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، تشریح شد.

به گفته جلیلی مقدم همچنین در این کارگاه اصول مدیریت باغ شامل هرس، تغذیه، مبارزه با آفات و بیماری‌های این محصول، برداشت و فرآوری آن نیز تشریح و بررسی شد. امید می‌رود پس از این دوره همه کارشناسان نسبت به تبادل و انتقال این اطلاعات به صورت استانی اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انجیر کشاورزی فارس میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، در نشست امروز شورای کشاورزی استان از سایت مدیریت ستاد گیاهان دارویی به نشانی نشانی www.herbalplant.ir رونمایی شد.
دهقان پور رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: رونمایی از این سایت سبب می‌شود اطلاعات تولید و فراوری گیاهان دارویی و میزان کشت و محل کشت آن‌ها برای سرمایه گذاران مشخص می‌شود.
فارس با داشتن بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی زیر کشت گیاهان دارویی تولید بیش از نیمی از گیاهان دارویی کشور را در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داد.
در این نشست همچنین برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی علاوه بر اعتبارات ملی، بودجه استانی هم در نظر گرفته شد استاندار فارس در این نشست بر علمی‌تر شدن تولید و بهره‌برداری محصولات حوزه کشاورزی تاکید کرد و از متولیان خواست در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی از هوش مصنوعی استفاده کنند.
دکتر ایمانیه استاندار فارس  هم در این نشست بر علمی‌تر شدن تولید و بهره‌برداری محصولات حوزه کشاورزی تاکید کرد و از متولیان خواست در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی از هوش مصنوعی استفاده کنند.
 در این نشست همچنین برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی علاوه بر اعتبارات ملی بودجه استانی در نظر گرفته شد.
حل مشکل کاهش سهم سوخت ادوات کشاورزی و تلاش برای پیشگیری از پیشروی ملخ‌های مراکشی در مزارع و باغ‌های فارس از دیگر مباحث مطرح شده در شورای کشاورزی بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب