Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@11:31:44 GMT

واقعیت ماجرای بازداشت حسن عباسی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۹۵۸۹

واقعیت ماجرای بازداشت حسن عباسی چیست؟

ایرنا نوشت: این موضوع باعث ایجاد حرف و حدیث‌هایی در مورد علت این بازداشت و نیز انتقاداتی در خصوص انتقادناپذیر بودن دولت شده است. اما اصل ماجرا چیست؟

۱. برخلاف ادعای حساب‌های کاربری منتسب به عباسی، این شکایت ارتباطی با وزیر اطلاعات ندارد و یک شکایت رسمی از سوی مجموعه مرتبط با اقدامات حقوقی در وزارت اطلاعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شکایت که البته تازه نوبت به رسیدگی آن رسیده است، حدود یک سال و نیم پیش صورت گرفته است. نکته جالب این است که در دفاعیه‌ای که حسن عباسی در کانال تلگرامی خود بارگذاری کرده نیز، گفته شده که این شکایت توسط «مرکز امور حقوقی وزارت اطلاعات» صورت گرفته است.

۳. عمده‌ترین دلیل شکایت این بوده که عباسی در یک سخنرانی عجیب مدعی «تلاش وزارت اطلاعات برای براندازی نظام» شده است. (ظاهرا سخنرانی در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۶ در باقرآباد قرچک) (متن بخش جنجالی این سخنرانی هم چنین است: «رفته یه چی‌چی نیوز راه انداخته و از بالا تا پایین نظام رو به سخره می‌گیره؛ البته وقتی می‌رسه به وزیر محترم اطلاعات با تقدیرات ویژه [یاد می‌کند]. هنوز هم وزیر اطلاعات به ما جواب نداده [پیرو پرسش نمایندگان از ایشان] چرا چی‌چی‌نیوزِ فلان‌شده، پسر فلانی در وزارت نفت، به وزیر اطلاعات می‌رسه اینقدر تقدیر می‌کنه. خب آیا ما می‌توانیم شک کنیم که وزیر اطلاعات پشت سر چی‌چی‌نیوزه!؟ چون لااقل دوتا فحش هم به وزیر اطلاعات می‌داد. اون که مقام معظم رهبری‌رو، مراجع تقلیدرو، همه‌رو به سخره می‌گیره!»)

۴. شکایت وزارت اطلاعات از حسن عباسی، در مرداد سال گذشته صورت گرفته و در ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ عباسی به دادسرا احضار شده بود و در همان زمان نیز به دلیل عدم تودیع وثیقه در مرحله اول بازداشت شده بود و همین موج خبری پیرامون بازداشت او ایجاد شده بود. با این حال او بعد از تودیع وثیقه آزاد شد و در اسفند ماه دادگاه حکم اولیه او مبنی بر حبس را صادر کرد که این حکم در تیرماه امسال تایید شد و در نهایت حسن عباسی برای گذراندن دوره حبس خود به زندان رفته است.

۴. نکته قابل توجه این است که برخی از منتقدان این شیوه برخورد دستگاه قضایی با حسن عباسی، آیا به صورت گزینشی و جناحی به این دستگاه اعتماد دارند؟ به هر روی وزارت اطلاعات صرفا شکایت کرده و دادگاه این موضوع را بررسی کرده است. نمی‌توان برای بخشی از اقدامات دستگاه قضایی که مطابق میل ماست، کف و سوت زد و هورا کشید و بخش دیگر را به این شکل زیر سوال برد.

۵. چند روز پیش کانال تلگرامی قرارگاه سایبری عمار مدعی شد، «سرکار خانم بهمنی، همسر حسن عباسی، طی پیامی از قول ایشان نقل کردند گفتند: استاد امروز تأکید فرمودند دوستان رسانه‌ای جبهه انقلاب و جوانان مومن مراقب هستند اما بیشتر مواظب باشند که حرمت وزارت اطلاعات و قوه قضائیه و آقای علوی و دیگران رعایت شده و نظام دشمن شاد نشود. ان شاء الله.» روح الله مومن نسب، یک کاربر فضای مجازی نیز مدعی شده که نظر وزیر اطلاعات نیز روی عفو او پس از مرحله تجدیدنظر بوده است. حال باید دید که آیا مرکز حقوقی وزارت اطلاعات، شکایت خود از حسن عباسی را پس خواهد گرفت یا اینکه او طول دوره مجازات خود را خواهد کشید.

کد خبر 452182 برچسب‌ها قوه قضائیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت

محمد رضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ا‌ستان یزد از ایجاد سایت جدید تلفن همراه با فناوری نسل چهارم ۴G موبایل در روستا‌های دشتک سفلی و دشتک علیای شهرستان تفت خبر داد و گفت: با اجرای این طرح جمعیتی بالغ بر ۱۳۰ نفر (۴۰ خانوار) از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت ۴G همراه با کیفیت و پایدار برخوردار شدند.

وی افزود: برای بهبود کیفیت دسترسی ساکنین این روستا‌ها به اینترنت پرسرعت همراه، نیاز به ایجاد سایت جدید تلفن همراه بود، بنابراین سایت تلفن همراه با فناوری نسل چهارم موبایل در روستای دشتک سفلی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه ریزی و توسط اپراتور همراه اول اجرا شد که با اجرای این طرح، روستا‌های دشتک سفلی و دشتک علیا از پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت با کیفیت و پایدار نسل چهارم برخوردار شدند.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد، تکمیل پوشش و توسعه ارتباطات روستایی به منظور سهولت در زندگی و کسب و کار روستاییان مخصوصا برای دریافت خدمات الکترونیک و هوشمند را از اولویت‌های وزارت ارتباطات برای کاهش شکاف دیجیتال و تحقق عدالت اجتماعی از مسیر عدالت ارتباطی دانست و از تلاش‌های ارزشمند و جهادی مجری و تیم طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفتر امور استان‌های وزارت، مدیر مخابرات منطقه یزد و همکاران همراه اول، فرماندار، بخشدار و مسئولین محلی به ویژه نماینده مردم شریف شهرستان تفت در مجلس شورای اسلامی که نقش بسزایی در تسریع اجرای پروژه و تحقق این امر داشتند، تشکر کرد.

گفتنی است روستا‌هایی دشتک سفلی و دشتک علیای شهرستان تفت از جمله روستا‌های ییلاقی و خوش آب و هوا با طبیعت بکر در استان یزد است که در طول سال پذیرای گردشگران و گروه‌های کوهنوردی می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد
  • توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • نتانیاهو به گالانت: اطلاعات حساس را فاش کردی!
  • اتهام‌زنی نتانیاهو به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • ماجرای لغو کنسرت‌ها در بوشهر چیست؟
  • خبر جدید وزارت جهادکشاورزی درباره فروش دام زنده/ فروش گوسفند با کارت ملی واقعیت دارد؟
  • ماجرای عجیب کتک زدن پدر شوهر و فلج کردن او
  • کانال 13 اسرائیل: مشاجره نسبتا شدیدی بین وزیر خارجه آلمان و نتانیاهو رخ داد