Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزادچابهار روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با جشنواره مونسون جشنواره‌ غذاهای محلی با طعم متفاوت و خوشمزه برگزار که مورد استقبال واقع شد.

محمداکبر چاکرزهی افزود: این جشنواره غذا با شرکت بالغ بر ۶۰ نفر از رستوران‌ها، مراکز بوم‌گردی و پذیرایی، سرآشپزها و کدبانوهای شهرستان‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان و سایر شهرهای کشور در نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار محل برگزاری جشنوار مونسون برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: جشنواره مونسون در منطقه آزاد چابهار همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه عرضه کالاهای متنوع از ۲۵ مردادماه آغاز شده و تاکنون در شب‌های گذشته با استقبال خوب قشرهای مختلف مردم روبه‌رو شده است.

وی ادامه داد: همزمان با جشنواره تابستانی مونسون و نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات و هدایای استان‌های مختلف کشور در نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار، به‌طور مشترک روز فرهنگ و هنر شهرستان‌های نیکشهر، چابهار، کنارک، سراوان، قصرقند و سرباز نیز برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: امسال جشنواره مونسون متفاوت و همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار شد و مورد استقبال خوب علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر منطقه قرار گرفت.

چاکرزهی افزود: اجرای دهل و سرنا قصرقند رقص دو چاپی به‌عنوان هنر موسیقی بلوچ و اجرای سازهای سیستانی وسرحدی از جمله برنامه‌های شاد این رویداد فرهنگی هنری بود.

وی بیان کرد: آداب، رسوم و باور شهرستان نیکشهر با اجرای موسیقی پیرپتر، برنامه‌های شاد کمدی، اجرای مسابقه جذاب و هیجان‌انگیز برای خانواده‌ها، اجرای موسیقی سنتی و پاپ و تجلیل از پیشکسوتان هنری باهدف حمایت و پاس‌داشت از خدمات آنان نیز در طول این برنامه انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین همزمان با جشنواره تابستانی مونسون منطقه آزاد چابهار و نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایای استان‌های مختلف کشور روز فرهنگ و هنر شهرستان سراوان و چابهار نیز برگزار شد.

عضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: این برنامه فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان انجمن‌های نمایش طنز، موسیقی محلی و پاپ و بانوان هنرمند سفالگر سفال کلپورگان به اجرا درآمد.

وی گفت: معرفی غذاها، آداب و رسوم و آثار باستانی شهرستان سراوان از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

وی افزود: برگزاری روز فرهنگ و هنر شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان در شب‌های جشنواره تابستانی مونسون منطقه آزاد چابهار مورد استقبال قرار گرفته و موجب رضایت‌مندی هنرمندان و مردم شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و هنری نیز توسط گروه هنری طنز چابهار برگزار شد.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های شاد کمدی توسط کمدین معروف چابهار"نعیم شیخ" و مسابقه جذاب و هیجان‌انگیز با خانواده‌ها از برنامه‌های روز فرهنگ و هنر شهرستان چابهار بودو در بخش دیگری از این برنامه نوازندگان و خوانندگان موسیقی از گروه‌های سنتی و پاپ چابهار به اجرای برنامه پرداختند.

وی بیان کرد: علاوه بر جشنواره مونسون همزمان با عیدغدیر جشن بزرگداشت عید سعید غدیر خم با همکاری حوزه مقاومت بسیج شهید شوشتری منطقه آزاد چابهار، هتل لیپار، موسسه مردم نهاد همراهان جوان، هیات نجات غریق و غواصی چابهار و مجتمع تجاری صالحیار در میدان امام خمینی (ره) منطقه آزاد ورودی هتل لیپار برنامه های ساز و دهل سیستانی، توزیع شربت، شیرینی و نورافشانی برگزار شد.

جشنواره تابستانی مونسون با هدف معرفی آداب و رسوم، موسیقی، غذاهای محلی، سوزن‌دوزی بلوچی و سایر صنایع، شناخت بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی هنری از ۲۵ تا ۲۹ مرداد برگزار شد.

۳۰۴۳**۶۰۸۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان های مختلف کشور برنامه های متنوع فرهنگی خانواده موسیقی موسیقی سنتی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس امروز ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با بیان اینکه جشنواره شکوفه‌های بادام دژ کرد ششم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره به همت شورای شهر، شهرداری و مردم شهر دژ کرد و با حضور سرکار خانم دکتر جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری همچنین تنی چند از مسئولان استانی و شهرستان اقلید برگزار می‌شود.

او گفت: اجرای برنامه‌های شاد و متنوع شامل مسابقات بازی‌های بومی و محلی، موسیقی محلی برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، نمایش آداب‌ورسوم، پخت نان و غذا‌های محلی، نمایش محصولات کشاورزی ازجمله برنا‌هایی است که در اجرای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: در این جشنواره نیز لوح ثبت ملی مراسم شاهنامه‌خوانی و کیسه بافی در شهر دژ کرد به شهردار اهدا خواهد شد.

او افزود: جشنواره شکوفه‌ها با هدف برند سازی بادام دژ کرد، معرفی جاذبه‌های گردشگری توریستی، معرفی صنایع‌دستی، تولیدات محصولات کشاورزی و جذب سرمایه‌گذار در زمینهٔ‌های صنایع‌دستی و تبدیلی و گردشگری برگزار می‌شود.

در شهر دژکرد رشته‌های صنایع‌دستی کیسه بافی، قالی‌بافی، گلیم، جاجیم، گبه، چنته، نمکدان، رودوزی سنتی، قلاب‌بافی و سه کارگاه در رشته‌های گلیم‌بافی و رودوزی سنتی زیر نظر معاونت صنایع‌دستی استان فعال است.

شهر دژکرد از توابع شهرستان اقلید با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر با وجود امامزاده شمس‌الدین محمد (ع)، باغ‌های تماشایی و چشمه‌سار‌های دیدنی چهل شهیدان، پارک ساحلی، چشمه‌سار انگفته، رودخانه سفید، دره باغ گل و محصولات باغی بادام، گردو، سیب، هلو، آلو زعفران و گیاهان دارویی و مجاورت آزادراه شیراز - اصفهان از مقاصد نوظهور و پرجاذبه استان فارس برای گردشگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر