Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گرانی‌های اخیر اقلام مصرفی مردم مانند مرغ و برنج اظهار کرد: ما در ابتدای سال به دولت هشدار داده بودیم که برای واردات گوشت و مرغ ارز دولتی تخصیص ندهد،  چرا که پر واضح بود  این شیوه برای کنترل قیمت این‌گونه محصولات شکست خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:  زمانی که دولت  قیمت مرغ را به صورت مصنوعی پایین نگه داشته بود، ضرر جبران ناپذیری را متوجه مرغداران کرد و آنها مجبور شدند برای تأمین غذای  طیور  نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند، در چند سال اخیر این بیستمین بار است که روش مصنوعی برای پایین نگه داشتن محصولات دامی  شکست می‌خورد.

بیشتر بخوانید: کشور‌های مختلف دنیا چه تلاش‌هایی برای افزایش قدرت خرید مردم انجام می‌دهند؟ + جدول 

ابراهیمی با بیان اینکه قیمت جهانی مرغ ۲۰ هزار تومان است، تصریح کرد: بهتر است که دولت از این روش‌های اشتباه دست بردارد  و مجلس موظف است ارز دولتی برای واردات گوشت و مرغ را قطع کند،  تلاش برای کاهش کاذب قیمت این محصول بی فایده است.

او بیان کرد: دولت ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت می‌کند و این موضوع به این معنا است که می‌تواند به ازای هر نفر پانصد هزار تومان یارانه پرداخت کند تا قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند، بنابراین نمی‌توان قیمت‌ها را کاهش داد؛ بلکه باید مانند کشور‌های توسعه یافته قدرت خرید مردم را بالا ببریم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون کشاورزی به زودی جلسه‌ای را با حضور وزیر جهاد کشاورزی پیرامون گرانی‌های اخیر مرغ، برنج و دیگر مایحتاج اساسی مردم برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

قیمت جهانی مرغ ۲۰ هزار تومان است 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مجلس اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۹۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید توافقی ۷۰۰۰ تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، گفت: تاکنون خرید بیش از ۷ هزار تن سیب‌زمینی به صورت توافقی انجام شده و خوشبختانه در این فرآیند قیمت واقعی سیب‌زمینی به قیمت تمام شده تولید نزدیک شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از نیمه اسفندماه سال 1402 با توجه به ممنوعیت واردات سیب زمینی و افت قیمت سیب‌زمینی و افزایش هزینه‌های انبارداری کشاورز، خرید توافقی سیب‌زمینی در استان آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی، مقرر گردید ذخیره‌سازی 1500 تن سیب‌زمینی مورد نیاز کشور توسط سازمان تعاون روستایی در استان چهارمحال و بختیاری انجام شود.

وی با بیان اینکه تاکنون خرید بیش از 7 هزار تن سیب‌زمینی به صورت توافقی بین صادرکنندگان و کشاورزان قرارداد منعقد شده است، مطرح کرد: این طرح با توجه به ابلاغ و پیگیری‌های انجام شده، استمرار طرح خرید توافقی سیب‌زمینی بین کشاورزان و صادرکنندگان یا صنعتگران تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

برزگر با اشاره به اینکه دو مرکز خرید در شهرستان بروجن و شهرستان شهرکرد عملیات خرید و ثبت قرارداد را ادامه می‌دهند، گفت: در خصوص صدور معرفی کشاورزان بابت ثبت در سامانه، مقرر شد برابر 40 درصد تولید در سامانه پهنه‌بندی کشاورز، گواهی تولید برای کشاورزان صادر شود.

وی عنوان کرد: بازدید بار توسط کارشناسان ناظر و بررسی فیزیکی بار در سردخانه‌های استان و نظارت بر مراحل و صدور بارنامه و همچنین تاییدیه گمرکی در مقصد از الزامات طرح است که نظارت بر خرید توافقی سیب‌زمینی جدی‌تر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این فرآیند قیمت واقعی سیب‌زمینی به قیمت تمام شده تولید نزدیک شده است و امیدواریم با تداوم این روند این امر بیشتر شود.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • پرداخت یارانه به زنجیره تولید از تورم جلوگیری می کند
  • کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار
  • یارانه باید به دست مصرف کننده نهایی برسد
  • استفاده ۱۸۵ هزار خانوار بوشهری از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی
  • یارانه سوخت هواپیما‌ها فقط به دهک‌های بالا تعلق گرفته است
  • خرید توافقی ۷۰۰۰ تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۸۵ هزار خانوار بوشهری از طرح کالابرگ الکترونیکی استقبال کردند
  • پرداخت ۲۱۰۰ میلیارد ریال به طرح فجرانه در استان بوشهر
  • مشکلات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کردستان+فیلم
  • مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک چه زمانی آغاز می‌شود؟