Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر امروز باحضور جمعی از نمایندگان مجلس از بزرگترین طومار معلولان جهان رونمایی شد. ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عصر امروز با حضور  دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، (همایون هاشمی و فاطمه سعیدی) از بزرگترین طومار معلولان جهان با عنوان درخواست اجرای کامل قانون معلولان و تصویب‌نامه سال 94 هیئت دولت رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروز مروتی مدیر کمپین معلولان با اشاره به راه‌اندازی این کمپین اظهار کرد: ما بنا داریم با راه‌اندازی انی کمپین و گسترش آن مسئولان را نسبت به اجرای قانون حمایت از معلولان حساس کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در اعتبارات سازمان بهزیستی منابع لازم برای اجرای قانون حمایت از معلولان پیش‌بینی نشده است و هم اینکه اجرای این قانون به بن‌بست خورده است.

همایون هاشمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بهزیستی یک نهاد دولتی است اظهار کرد: این سازمان در سالهای گذشته اقدامات خوبی را انجام داده و باید در مسیر ریل‌گذاری شده حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه این طومار قطعا در اختیار معاون اول رئیس جمهور قرار خواهد گرفت گفت: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی این طومار را در اختیار جهانگیری قرار می‌دهیم تا در جریان مشکلات معلولان قرار بگیرد.

فاطمه سعیدی دیگر نماینده مجلس از پیگیری‌های مجلس رای رفع مشکلات معلولان خبر داد و گفت: معلولان در بخش‌های مختلفل نیاز به حمایت و کمک دارند و در واقع هم اینکه نیز بخشی از معلولان به عنوان اوتی نیاز به حمایت دارند.

به گزارش تسنیم در ادامه این جلسه برخی از نمایندگان معلولان نسبت به اقدامات گزینشی سازمان بهزیستی در حمایت از معلولان انتقاد کردند. آنها در این جلسه عنوان کردند که 70 دصد بودجه بهزیستی صرف نگهداری 110 هزار نفر از معلولان در 2100 مرکز نگهداری می‌شود و در واقع حدود 25 درصد اعتبارات این سازمان صرف یک میلیون و 40 هزار نفر از معلولان می‌شود.

به گزارش تسنیم در ادامه این جلسه نمایندگان مجلس قول پیگیری و رفع مشکلات معلولان را دادند.

حدود 80 درصد مردم از فعالیت‌های اورژانس اجتماعی مطلع نیستندافزایش مستمری مددجویان بهزیستی در سال جاری قطعی شد

انتهای پیام/

 

R1491/P/S2,25/CT11 واژه های کاربردی مرتبط سازمان بهزیستی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند

به گزارش صدای ایران، سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.
هادی طحان نظیف در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • انتقاد سازمان ملل از قانون شکنی‌های رژیم صهیونیستی
  • قالیباف: همه جهان اسلام وظیفه دارند از ملت غزه حمایت کنند/ مقاومت ملت غزه بی‌نظیر است/ پیروزی جبهه مقاومت بر جبهه کفر، وعده قطعی الهی است/ اسماعیل هنیه: ما مجلس شورای اسلامی را مجلس حامی فلسطین و مقاومت فلسطین می‌دانیم
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • روایت رفسنجانی از استمداد خانواده فرمانده ارشد نیروی انتظامی برای رهایی از زندان
  • بی‌وای‌دی‌های جدید در راه است
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • بزرگترین سفره افطار جهان به طول ۶ کیلومتر در مشهد مقدس 
  • توزیع ۱۸۰۰ سما کارت بین توان‌خواهان بهزیستی استان بوشهر
  • انتقاد رشیدی کوچی از نمایندگان درباره ماجرای صدیقی