Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات افغان امروز (سه‌شنبه) اظهار کردند، شمار زخمی‌های چندین انفجاری که در شهر جلال‌ آباد صورت گرفته، به ۱۲۳ تن رسیده است.

به گزارش ایسنا، یک روز پس از انفجار ۱۴ بمب در جلال آباد افغانستان، مقامات این کشور اعلام کردند که شمار مجروحان این انفجارها به ۱۲۳ تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیچ گروه شبه‌نظامی تاکنون مسؤولیت این انفجارهار ار بر عهده نگرفته اما داعش و طالبان هر دو در این منطقه که در مرز پاکستان قرار دارد، فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلزاده سنگر، یکی از مقامات پزشکی دولتی افغانستان در جلال آباد گفت، تاکنون هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

روز شنبه یک انفجار انتحاری که داعش مسؤولیت آن را بر عهده گرفت، یک مراسم عروسی در کابل را هدف قرار داد و ۶۳ تن در این حادثه جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد، افراد مسلح طالبان امروز مدرسه‌ای دخترانه را در کابل آتش زدند این در حالی است که طالبان این خبر را تکذیب کرد.

شبکه طلوع به نقل از نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور افغانستان آورد، طالبان مدرسه‌ای را در نیمه‌های شب گذشته به آتش کشید. این مدرسه در روستای نصیری از توابع کابل قرار دارد.

اما طالبان دست داشتن خود در این حادثه را رد کرد. به گفته مقامات محلی صدها دختر در این مدرسه که به آتش کشیده شده درس می‌خوانند. این حادثه هیچ تلفاتی نداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انفجار در افغانستان کابل طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال افزایش تعامل با کابل هستیم

سید حسن مرتضوی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ‎ایران در کابل با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزراء طالبان دیدار و گفتگو کرد.

سید حسن مرتضوی، معاون سفارت ‎جمهوری اسلامی ایران در کابل در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرا گفته است که ایران به هیچ‌کس اجازه فعالیت سیاسی علیه حکومت سرپرست را نمی‌دهد.

مرتضوی همچنین افزوده است ایران تلاش‌ می‌کند تا زمینه تعامل مثبت کشورهای منطقه با حکومت سرپرست را فراهم کند و روابط میان کابل ‎و ‎تهران را بیش از پیش گسترش دهد.

گفتنی است که در سال گذشته میزان تجارت بین دو کشور به طور قابل توجهی افزایش یافته و بر اساس گزارش ها، ایران مهمترین شریک تجاری افغانستان می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • به دنبال افزایش تعامل با کابل هستیم
  • افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هرات
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۳ هزار و ۷۹۷ نفر رسید
  • شاهراه هرات کابل مسدود شد
  • افزایش شمار شهدای غزه به 33 هزار و 792 شهید
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • کابل پاسخ ایران به تجاوز رژیم اسرائیل را مشروع خواند
  • شادی مردم افغانستان از حملات ایران به رژیم صهیونیستی
  • مسابقات فوتسال جام رمضان به ایستگاه آخر رسید
  • هند: بازگرداندن اموال «سیک‌ها» تحول مثبت حکومت کابل است