Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@22:51:57 GMT

کاهش ۱۴ تا ۳۵ درصدی ترافیک تهران در تیر ماه

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۹۹۶۱

کاهش ۱۴ تا ۳۵ درصدی ترافیک تهران در تیر ماه

به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه افراد براساس حس شخصی خود افزایش و کاهش ترافیک را قضاوت می‌کنند، عنوان کرد: این حس دقیق نیست چرا که باید براساس قرارگیری در نقاط مختلف شهر و ساعت‌های متفاوت باشد. مهم این است که براساس آمارها و دوربین‌ها، طول ترافیک را اندازه گیری و تحلیل کرد.

وی در مورد اظهارنظرهای ترافیکی بیان کرد: آمار ترافیک تهران تنها در اختیار شرکت کنترل ترافیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارنظر پلیس راهنمایی و رانندگی برای افزایش یا کاهش ترافیک نیز براساس حس تجربی از خیابان‌های مختلف است و مبتنی بر آمار، اعداد و ارقام نیست. به منظور دقیق بودن گزارشات ترافیکی باید به آمار و ارقام دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک توجه کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: البته اظهارات پلیس مربوط به افزایش ترافیک در رینگ بیرونی محدوده کنترل آلودگی هوا یعنی بزرگراه‌های همت، چمران، بعثت و امام علی (ع) است.

به گفته پورسیدآقایی، مجموع کل روزهای تیرماه جاری نسبت به تیرماه گذشته نشان می‌دهد که ترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا و خارج از رینگ حلقه اول و دوم، بسیار کاهش و سرعت تردد ماشین‌ها افزایش یافته است. در تیرماه، محدوده طرح ترافیک و رینگ بیرونی آن 14 تا 35 درصد کاهش ترافیک داشته است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک اولیه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی موجب بروز این بی نظمی ترافیکی شد، تصریح کرد: طرح اولیه در آغاز به یک عده محدود اجازه تردد در سطح شهر را می‌داد اما روز به روز این استثنائات گسترش پیدا کرد تا اینکه طرح به همه مقامات دولتی و اقشار خاص اجازه تردد داد در حالی که استفاده مردم عادی از طرح ترافیک ممنوع بود. 

پورسیدآقایی ادامه داد: پیشرفته‌ترین طرحی که درحال حاضر در دنیا اجرا می‌شود همان طرح ترافیکی است که از اول تیرماه در تهران اجرا می‌شود. طرح ترافیک جدید ابزار کنترلی را به دست خودمان داده تا در صورت مشاهده رفتار غیرقابل پیش بینی، براساس نوع آلایندگی خودرو، ساعت، تعداد روزهای مجاز و عوارض آن را بتوان تغییر داد.       

براساس گزارش شهرنوشت، به گفته‌ی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارش آمار ترافیکی مردادماه به زودی منتشر خواهد شد. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۹۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد قیومی در مراسم تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر تهران، گفت: اتفاقات خوبی در کمیته‌های مختلف، چون حمل و نقل، هلال احمر، اورژانس، راهنمایی و رانندگی، راه آهن، فرودگاه، اتوبوس رانی و کارگروه‌ها  در خدمت رسانی به مسافران نوروزی شاهد بودیم.

وی با اشاره به اهمیت پیش بینی‌های هواشناسی در ایام نوروز، افزود: هواشناسی نیز هم پای دیگر کمیته‌ها بسیار دقیق و بصورت منظم و روزانه فعالیت کرد.

فرماندار تهران با اشاره به کاهش تصادفات در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز شاهد کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهری تهران بودیم و این امر محقق نمی‌شد مگر در بررسی نواقص مختلف که در شورای ترافیک فرمانداری پیگیری شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: تهران در حوزه گردشگری از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است و باید این ظرفیت را به مردم معرفی کرد.

مهدی چمران خطاب به اعضای ستاد سفر‌های نوروزی پایتخت تاکید کرد: تهران مملو از آثار دیدنی و فاخر است که حتی خود تهرانی‌ها هم با این اماکن آشنا نیستند و باید این اماکن را به مردم تهران و مسافران معرفی کرد.

 

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۳۱ فروردین ماه
  • جزییات ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام در غرب تهران | ۴۲ ملک معارض این ساختمان تعیین تکلیف شدند
  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • ۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد
  • ترافیک نیمه سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۳۰ فروردین ماه
  • آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۲۹ فروردین ماه