Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   ناسا به طور موفقیت آمیز نخستین ابزار طراحی شده برای سوختگیری دوباره فضاپیما در فضا را خارج از ایستگاه فضایی بین المللی آزمایش کرد.

البته برای این منظور ۳ ابزار طراحی شده است. در «ماموریت سوختگیری رباتیک ۳» یک آداپتور مخصوص به کار گرفته شد که می‌تواند گاز‌های بسیار سرد متان، اکسیژن یا هیدروژن را در خود نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله بعد این آداپتور به یک تانک سوخت دیگر متصل شد.

فضاپیما‌ها به کمک نسخه‌های آینده این سیستم می‌توانند در اعماق فضا سوخت‌هایی مانند متان مایع را دریافت کنند. این امر پیشرفت مهمی به حساب می‌آید، زیرا اکتشافات فضایی آینده در مقاصد دور دستی مانند ماه و مریخ به قابلیت سوخت گیری دوباره در فضا وابسته است.

حفظ تانک برودتی سوخت در دمای بسیار پایین اهمیت زیادی دارد. زیرا اگر مخزن گرم شود، سوخت به جوش می‌آید.

البته ماموریت سوختگیری دوباره ناسا با مشکل بزرگی نیز روبرو شد. زیرا یک اختلال سخت افزاری سبب شد تانک برودتی به طور ناگهانی به جوش آید و گاز تبخیر شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

ابزار سوختگیری در فضا آزمایش شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | القسام تصاویر هدف قرار دادن تانک و بولدوزر رژیم اشغالگر را منتشر کرد

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این کلیپ نشان می‌دهد که یکی از رزمندگان مقاومت، تانک مرکاوا را تا نزدیک شدن به موقعیت خود زیر نظر گرفته و سپس با شلیک یک فروند موشک یاسین ۱۰۵، آن را کاملا منهدم می‌کند.

این صحنه‌ها همچنین نشان می‌دهد که رزمندگان مقاومت یک بولدوزر D۹ را با گلوله یاسین ۱۰۵ از فاصله نزدیک هدف قرار دادند که باعث آتش گرفتن آن شد.

گردان‌های القسام دیروز دوشنبه، صحنه‌هایی از هدف قرار دادن مقر ارتش رژیم اشغالگر و مقابله رزمندگان با خودرو‌های نظامی در حال نفوذ به اطراف مرکز پزشکی الشفا در شهر غزه را پخش کردند.

رزمندگان القسام، خودرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی را از فواصل مختلف با گلوله‌های «یاسین ۱۰۵» هدف قرار دادند که این خودرو‌ها به دقت مورد اصابت قرار گرفتند و در آتش سوختند.

این صحنه‌ها نشان می‌دهد که رزمندگان القسام مقر فرماندهی و کنترل رژیم اشغالگر را با گلوله‌های کالیبر ۱۲.۷ ضد استحکامات هدف قرار دادند و حداقل دو نظامی را زخمی و یکی از هواپیما‌های اشغالگر را که در منطقه در حال پرواز بود، رهگیری کردند.

دیگر خبرها

  • پیشرفته‌ترین تانک روسیه/ افسانه‌ای که تنها نمی‌جنگند
  • (ویدئو) ورود تانک‌های آمریکایی آبرامز به اوکراین
  • تونل رسانه‌ای حماس از قلب غزه تا اعماق افکار عمومی جهان
  • ۱۵۲ هزار لیتر سوخت به پروازهای غرب خراسان رضوی رسید
  • مشکل فضاپیمای «وویجر 1» حل می‌شود
  • عکس ناسا از شیراز که ایرانی‌ها را خوشحال می‌کند
  • تصویر روز ناسا: دم یونی دنباله‌دار Pons-Brooks
  • (ویدیو) کشف شبح کوسه در اعماق دریا
  • کشف حیرت‌انگیز شبح کوسه در اعماق دریا (فیلم)
  • ببینید | القسام تصاویر هدف قرار دادن تانک و بولدوزر رژیم اشغالگر را منتشر کرد