Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@13:20:59 GMT

بازسازی واقعه غدیر در 8 شهر گلستان + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۰۰۹۷

بازسازی واقعه غدیر در 8 شهر گلستان + تصاویر

همزمان با دهه ولایت و امامت بنمایش بازسازی واقعه عظیم غدیر خم به همت سپاه نینوا گلستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از گلستان ما؛ همزمان با دهه ولایت و امامت ، نمایش بازسازی واقعه عظیم غدیر خم در  مرکز استان و در تپه هزارپیچ گرگان برگزار شد.

این مراسم با حضور فرمانده سپاه نینوا استان گلستان، رئیس کل دادگستری استان، فرماندار شهرستان گرگان و سایر مدیران شهرستانی برگزار شد مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حسین معروفی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: واقعه تاریخی غدیرخم مرکز ثقل و وحدت مسلمانان و مومنان استو باید همواره برای نسل ها تبیین شود.

وی افزود:  از 27 مرداد تا روز عید غدیر غم در هشت شهرستان گلستان بازسازی واقعه غدیر خم انجام می‎شود.

فرمانده سپاه نینوا  گلستان با بیان اینکه کارگردان بسیجی بی‎توقع و به شکل رایگان برای بازسازی این واقعه تاریخی پای کار آمدند ، تصریح کرد: امیدواریم با انجام این کار هدف اصلی از بازسازی این واقعه تاریخی که اثبات غدیر و استمرار رسالت نبوی به وسیله امامت علوی که مصونیت بشری را برعهده دارد را نمایان کنیم.

 گفتنی است؛ بازسازی واقعه غدیرخم در شهرستان‌های آزادشهر، گالیکش، مینودشت، علی‌آبادکتول، رامیان، گرگان، کردکوی و بندرگز در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود

تکیه تاریخی سادات اخوی در محله امامزاده یحیی احیا و بازسازی می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در نشست مشترک شهردار منطقه 12 با رئیس نوسازی شهر تهران، معتمدین محله امام زاده یحیی و جمعی از معاونان و مدیران منطقه، احیا و بازسازی حسینیه تاریخی سادات اخوی در دستور کار قرار گرفت.

وحیدرضا انارکی محمدی؛ شهردار منطقه 12 با اشاره به اینکه این حسینیه قدمتی بیش از 200 سال دارد ومتعلق به دوران قاجار است،گفت: طرح بازسازی این حسینیه توسط سازمان نوسازی تصویب شده بود و مقررشد تا در ده روز آتی با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، بازسازی این حسینیه در سه مرحله انجام شود.

شهردار منطقه 12 با اشاره به اینکه این حسینیه جزو آثار ثبت ملی کشور است، افزود: این حسینیه توسط حاج سید ابراهیم تقوی معروف به «اخوی» در زمان فتحعلی شاه قاجار در محله عودلاجان تهران احداث شد که به مرور زمان به تکیه "سادات اخوی" معروف شده است و وارثان این حسینیه طی چند نسل متوالی تلاش کرده‌اند که میراث نیاکان به همان شکل و شمایل با سنت‌های باقیمانده بدون کم و کاست برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه این  تکیه تاریخی که علاوه بر ظرفیت مذهبی جزوی از تاریخ کشور نیز محسوب می‌شود، گفت: در این نشست مقرر شد بازسازی این حسینیه در سه فاز، اجرای کانال زه کش، مقاوم‌سازی ایوان شرقی و مرمت‌های جزئی و تاسیاساتی توسط سازمان نوسازی شهر تهران اجرایی شود.

درب ورودی تکیه دولت به کاخ گلستان بازگشایی شد

محله امامزاده یحیی با آغاز به کار مجدد دفتر نوسازی ، جانی دوباره خواهد گرفت

 انارکی محمدی از انعقاد تفاهم نامه‌ای میان منطقه با سازمان نوسازی شهر تهران در راستای کف سازی چند معبر محله امامزاده یحیی به طور پایلوت خبر داد و افزود: 85 درصد از محله امامزاده یحیی را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد  که براساس آمار و ارقامی که وجود دارد جمعیت ساکن در این محله رو به کاهش است به طوری که براساس سرشماری سال 90، جمعیت امامزاده 14 هزار نفر بوده و در ادامه بر اساس سرشماری سال 95 جمعیت در این محله به 11 هزار نفر کاهش پیدا کرده است و به همین اندازه اتباع در این محله سکونت داشته‌اند.

وی به روند کند نوسازی بافت فرسوده محله امامزاده یحیی اشاره کرد و گفت: از 2359 پارسل محله 269 پارسل نوسازی شده است. افزایش ارتفاع و تراکم بهترین راهکار برای حل مشکلات محله امامزاده یحیی محسوب می‌شود.

شهردار منطقه 12 از اقدامات مطلوب منطقه در این محله به احداث یک مجموعه ورزشی توپی و‌ آبی در محله امامزاده یحیی اشاره و بیان کرد: ان‌شاءالله تا اواخر سال جاری این مجموعه به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • رئیس جدید هیات کشتی شهرستان گرگان معرفی شد
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • مهندس حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان شد
  • افزایش ۲۰ درصدی زائران حج تمتع ۱۴۰۳ استان گلستان