Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله احمد بهشتی روز سه شنبه در جشن بزرگ غدیر ویژه سادات در حسینیه ثارالله شهر کرمان افزود : در روز عید غدیر خطبه ای با ۴۳ بند از زبان پیامبر بزرگوار اسلام (ص) جاری شد که در این خطبه پیامبر (ص) مردم را مورد خطاب قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه بر پیامبر اسلام (ص) سه بار جبرئیل نازل شد و دستور خداوند را مبنی بر اعلام جانشینی پیامبر خواند گفت: پیامبر(ص) هر مرتبه از جبرئل خواست که از خداوند بخواهد که پیامبر(ص) را از این کار معذور بدارد و علت امتنان ایشان از این کار کم بودن تعداد متقین و زیاد بودن تعداد منافقین، ملامت کنندگان و مسخره کنندگان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله بهشتی افزود : حدود ۱۰۰ هزار نفر خطبه غدیر را از پیامبر (ص) شنیدند که ایشان در آن روز فرمودند خداوند مقام امامت را معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه امامت دو جنبه ولایی و مردمی دارد گفت : اگر مردم حضور داشته باشند و به صحنه بیایند مساله امامت در هر دو بعد جاری خواهد شد و اگر مردم استقبال نکنند تنها بعد الهی آن جاری می شود.

۹۸۸۹ / ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های‌مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

ماموستا سلیمان رشیدی خطیب نمازجمعه مهاباد در خطبه نمازجمعه این هفته، گفت: امروز کشورمان یکی از کشور‌های توانمند و با اقتدار در منطقه است و در مقابل هرگونه تجاوز و نگاه بد دشمنان پاسخ قاطع خواهد داشت.

وی با تبریک ۲۹ فروردین روز‌ ارتش‌ جمهوری‌اسلامی، اضافه کرد: اکنون نیرو‌های‌مسلح کشورمان با انواع تجهیزات پشیرفته و مدرن که بیشتر توسط فرزندان این مرز و بوم ساخته شده مجهز هستند و ارتش کشورمان یک نیروی تدافعی و توانمند است.

خطیب نمازجمعه مهاباد در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به احسان و نیکوکاری ادامه داد: نیکوکاری و یاد خداوند تنها به ماه‌رمضان ختم نمی‌شود و اهل ایمان باید در تمام شبانه روز و طول سال از یاد خداوند غافل نشوند.

وی اظهار کرد: زنان بزرگ اسلام به خاطر ایمان به خدا و ترس از روز قیامت، با لباس‌های مناسب و پوششی کامل در بین مردم ظاهر می‌شدند، اما اکنون برخی از زنان و دختران مسلمان با پوشش‌های نامناسب در اماکن عمومی ظاهر می‌شوند.

ماموستا رشیدی افزود: خداوند به بنگانش توصیه کرده برای رسیدن به بهشت، علاوه بر اقامه‌نماز و روزه، در جامعه نیکوکار و پاک‌دست باشند و اهل ایمان باید صالح و شایسته باشند تا مورد رحمت و مغفرت‌الهی قرار گیرند.

نمازجمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • نیرو‌های‌مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند
  • نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند
  • عملیات وعده صادق خسارات جبران ناپذیری را برای رژیم صهیونیستی داشت
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • دشمنان اسلام فرقه ضاله وهابیت رابرای جنایت علیه مسلمین ایجادکردند
  • مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟
  • نیروهای مسلح با اتحاد و آمادگی کامل مقابل دشمنان ایستادند
  • «وعده صادق» ریشه در فرهنگ مقاومت دارد
  • شیخ قره‌داغی: کسی که در کنار دشمنان بأیستد با همانها محشور خواهد شد
  • جواز توسل و زیارت قبور برگزیدگان در قرآن و روایات شیعه و سنی