Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، ایزابل هوپر که در جشنواره سارایوو با دریافت قلب افتخاری تقدیر شد این جایزه را برای نقش تاثیرگذارش در سینما و هنر فیلم که شامل همکاری با کارگردان‌های مطرحی چون کلود شابرول، ژان لوک گدار و میشاییل هانکه می‌شود، دریافت کرد.

هوپر در این مراسم گفت بیشتر موفقیت او به دیدگاه فیلمسازانی بستگی داشته که پرتره او را روی پرده سینما برده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در زندگی یک بازیگر همه چیز مربوط به آن چیزی است که در راس هرم می‌گذرد، و او کارگردان است. کارگردان است که تصمیم می‌گیرد شما چطور به نظر برسید، چطور دوست داشته باشید و چطور دوست داشته شوید. نه بیشتر نه کمتر، همه چیز به برخوردهای مختلف و متعدد با کارگردان‌ها بستگی دارد. در حرفه من کارم با شابرول شروع شد و من در هفت فیلم با او همکاری کردم.

هوپر گفت روابط برمبنای افرادی که با آنها همکاری کرد گسترش یافت و آنها بودند که به او این احساس را دادند که چه کاری بکند و به عنوان یک بازیگر چه دستاوردی داشته باشد.

او افزود: برای من فیلمسازی واقعا درباره زمان حال است، نه چیزی مربوط به قبل و نه بعد. این به تو تعلق ندارد، به مخاطب تعلق دارد.

بازیگر سرشناس فرانسوی از روند ساخت یک فیلم به عنوان نوعی زبان سکوت بین کارگردان‌ها و بازیگران یاد کرد و گفت بیشتر به برداشت‌ها و احساسات مربوط می‌شود و یک چیز کاملا خوب است، اما توصیفش چندان آسان نیست و معتقد است همه کارهای تخصصی خلاقانه هستند. وی افزود: خودم را یک فرد خلاق یا هنرمند نمی‌دانم.

وی در توضیح این امر گفت: فکر نمی‌کنم کسی بتواند خودش خودش را یک هنرمند بداند. هیچ کسی نمی‌تواند از خودش به عنوان یک هنرمند دفاع کند. این حق شماست که مرا یک هنرمند بدانید، اما قطعا وظیفه من نیست که از خودم به عنوان یک هنرمند دفاع کنم. به عنوان یک بازیگر تو یک مترجم هستی، که خوب برای من خوب است. این کار مرا ناامید نمی‌کند. یک واقعیت است.

هوپر در ادامه گفت بازیگری چیزی تکنیکی نیست. هیچ روش دقیقی هم ندارد. بازیگری اتفاق می‌افتد یا نمی‌افتد و وقتی اتفاق می‌افتد که یک فرد درست در برابر شما باشد.

بازیگر برنده گلدن گلوب از همکاری‌اش با هانکه گفت: همکاری ما با کار نکردن شروع شد و در توضیح این حرف افزود که فیلمساز اتریشی از وی برای ایفای نقش در فیلم «بازی‌های مسخره» در سال ۱۹۹۷ دعوت کرد که وی نپذیرفت و بعد برای «زمانه گرگ» او را به کار دعوت کرد که وی باردار بود و نتوانست در فیلم بازی کند و در نهایت سه یا چهار سال بعد «معلم پیانو» از راه رسید و برای یک بازیگر خیلی دلنشین است که بشنود کارگردان بگوید: اگر تو بازی نکنی این فیلم را نمی‌سازم و خوب من انجامش دادم.

هوپر بعد با هانکه در  فیلم‌های «زمانه گرگ»، «عشق» و «پایان خوش» همکاری کرد.

وی در پاسخ به این که در فیلمنامه‌ها به دنبال چیست؟ گفت: فیلمنامه یک وسیله خیلی خاص برای کار است. کتاب نیست، فیلم نیست، خیلی جالب نیست؛ فیلمنامه است. وقتی فیلمی با توصیف‌های بسیار زیادی همراه شود، مرا مشکوک می‌کند و می خواهم بگویم: خوب اگر می‌خواهی نویسنده باشی ‌کتاب بنویس، فیلمساز نباش... فیلمنامه باید اطلاعات کمی بدهد. برای من، مهم‌ترین چیز در فیلمنامه دیالوگ است. از طریق دیالوگ من فیلمنامه خوب را می‌شناسم.

کد خبر 4697472

منبع: مهر

کلیدواژه: ایزابل هوپر سارایوو جشنواره سینمایی تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی کنسرت موسیقی کارگردان تئاتر سینمای مستند فیلم کوتاه سریال ایرانی جشنواره آیینی و سنتی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان خانه سینما بازیگر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 

کره شمالی و بلاروس در تلاش برای تعمیق روابط دوجانبه جهت "فعال کردن همکاری در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی" توافق کردند.

ایم، چون ایل، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی و اوگنی شستاکوف، معاون وزیر امور خارجه بلاروس، در مورد نیاز به «تقویت تماس‌های سطح بالا» و توافق برای دیدار‌های بیشتر گفتگو کردند.

در این گزارش آمده است: «آن‌ها همچنین تصمیم گرفتند از یکدیگر در عرصه بین المللی حمایت و همکاری کنند تا روابط دوستانه بین دو ملت گسترش و توسعه یابد. «نماینده روسیه به جزئیات بیشتر درباره نوع توافق‌ها اشاره نکرده است.

بلاروس از متحدان روسیه در راستای حمایت از پیونگ یانگ توافقاتی را با کره شمالی اتخاذ کرده است. در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس اولین توافقنامه بین دولتی در زمینه همکاری اقتصادی و فرهنگی بین کره شمالی و روسیه، سفیر کره شمالی گفت که هر دو ملت همبسته و همسایه در کنار هم به پیمودن مسیری به سوی «شکوفایی ابدی و یک راه جدید ادامه می‌دهند».

پس از آن، کره شمالی همکاری و توافق با متحدان روسیه را آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بازیگر جومونگ در جلسه فیلمنامه‌خوانی سریال جدیدش/ عکس
  • فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است/ اهمیت خرده‌فرهنگ‌ها
  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • قاب ماندگار اکران مردمی متفاوت فیلم آپاراتچی در اهواز
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • تلویزیون و سازمان‌های سینمایی آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
  • آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی باید تولید شود
  • ماجرای ورود پارک علوم و فناوری به فیلمنامه‌نویسی
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر