Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

محمدرضا تابش، نماینده اردکان و نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در مورد شائبه ایجاد دوقطبی میان وزارت امور خارجه و سپاه در کشور، گفت: معتقدم میان سپاه و وزارت امور خارجه در کشور دوقطبی‌ای ایجاد نشده و شاید این تلقی برخی از بدخواهان نظام و انقلاب باشد.

او ادامه داد: جلسات تعامل و هماهنگی موثر میان دیپلمات‌ها به عنوان ستاد و نظامیان به صف، باید بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته آقای ظریف اشاره کردند که جلسات دوستانه‌ای وجود دارد.

نقش شورای عالی امنیت ملی در هماهنگی بیشتر میان وزارت امور خارجه و سپاه

نایب‌رئیس فراکسیون امید با تاکید بر لزوم اقدام شورای عالی امنیت ملی به منظور هماهنگی بیشتر وزارت امور خارجه و سپاه، گفت: شورای عالی امنیت ملی در راستای هماهنگی بیشتر، بهتر و موثرتر حوزه نظامی با حوزه دیپلماسی، اقدام و تلاش کند. با توجه به اطلاعات و شناختی که از دکتر ظریف و آقای سلیمانی دارم، می‌دانم که آنها سربازان پاکباخته نظام و انقلاب در عرصه‌های دیپلماسی و نظامی هستند. بنابراین هرچه تعامل و هماهنگی میان آن ۲ بیشتر باشد، نتایج مطلوب‌تر و موثرتری خواهیم گرفت.

تابش ادامه داد: قاطعانه اعلام می‌کنم در عرصه دیپلماسی حرف اول و آخر را باید وزیر امور خارجه بزند؛یعنی وزیر امور خارجه ما باید بیانگر نظرات کشور در حوزه سیاست خارجی باشد. اگر ما این موضوع را مراعات نکنیم، کم‌کم کشورها گرفتار این عارضه می‌شوند که حرف اول و آخر را در ایران چه کسی می‌زند. بنابراین با رئیس‌جمهور حرف‌هایشان را می‌زنند و بعد اگر ببینند که رئیس‌جمهور هم در این عرصه قدرت ندارد، با مقام معظم رهبری صحبت خواهند کرد؛ در صورتی که این اهانت به ساحت ایشان است که درباره کوچک‌ترین مسائل دیپلماتیک از ایشان نظرخواهی کنند.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی امیرعبداللهیان با لاوروف درباره پاسخ ایران

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی وزرای امور خارجه ایران و روسیه درباره عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی خبر داده و به محورهای اصلی آن اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، «وزارت امور خارجه روسیه» امروز در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران درباره پاسخ تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی در پی حمله آن به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق خبر داد.

در این بیانیه آمده است: این گفت‌وگو بر وضعیت خاورمیانه معطوف بود. رییس دستگاه دیپلماسی ایران توضیحاتی را به همتای روس خود درباره اقدامات تهران در پاسخ به حمله اسراییل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق در اول آوریل که منجر به جان باختن مقامات رسمی ایران شد، ارائه داد.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه اشاره کرد که طرفین متذکر شدند تنش‌زایی بیشتر در وضعیت منطقه و «اقدامات تحریک‌آمیز خطرناک» می‌تواند به افزایش تنش‌ها در منطقه منجر شود.

طبق این بیانیه «جلوگیری از این سناریوها و ریشه‌کن کردن عوامل آن باید اولویت اصلی شورای امنیت ملی سازمان ملل قرار بگیرد.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه‌شب عملیات «وعده صادق» را اجرا کرد و قبل از ساعت ۳ بامداد سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران به آسمان سرزمین‌های اشغالی رسید و گنبد آهنین را درگیر کرد. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

وزرای امور خارجه روسیه و ایران همچنین بر حمایت خود از آتش‌بس فوری در نوار غزه تاکید کردند.

شمار تلفات غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی به نزدیک ۳۴ هزار نفر رسیده، ۸۵ درصد از جمعیت آن با وجود نبود مواد غذایی، آب آشامیدنی و دارو آواره شده و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی آن از بین رفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا جلسه شورای امنیت بدون صدور بیانیه یا قطعنامه‌ پایان یافت؟ | پاسخ مهم سخنگوی وزارت امور خارجه
  • قدردانی امیرعبداللهیان از نقش سازنده مالت به‌عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت
  • ارمنستان خواستار اجتناب از تشدید تنش‌ در منطقه شد
  • رایزنی امیرعبداللهیان با لاوروف درباره پاسخ ایران
  • ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم
  • رژیم صهیونیستی: ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد
  • واکنش روسیه به پاسخ ایران به اسرائیل
  • نشست نماینده ولی فقیه در استان با اعضای شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان هرمزگان
  • دیدار نماینده دشتستان با وزیر امور خارجه روسیه
  • با حضور ظریف برگزار می‌شود: کارگروه پژوهشی ـ کاربردی شبیه‌سازی شورای امنیت ملل متحد+ جزئیات