Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@00:05:12 GMT

ایجاد نخستین دفتر تسهیل‌گری شهری مازندران در بابل

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۰۴۶۱

ایجاد نخستین دفتر تسهیل‌گری شهری مازندران در بابل

بابل_شهردار بابل از ایجاد دفتر تسهیلگری جهت اجرایی شدن برنامه‌های توانمندسازی و مشارکت ساکنان محله موزیرج خبر داد و گفت: شهرداری بابل نخستین شهرداری استان است که این دفتر را ایجاد کرده است.

به گزارش ایمنا، سیدمجتبی حکیم اظهار کرد: شهرداری بابل در نظر دارد برنامه‌های مدونی برای تامین نیازهای مختلف مادی و معنوی و بهبود خدمات ارایه شده به ساکنان محلات موزیرج، کتی غربی، هفت‌تن، کمانگرکلا و کتی شرقی، اسلام خیابان پاسداران و درزی کتی اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرداری قصد دارد تا با جذب اعتبارات دولتی با همکاری و مشارکت وزارت راه و شهرسازی و شرکت مادر تخصصی بازآفرینی شهری ایران وضعیت این محلات را بهبود دهد.

شهردار بابل گفت: منطقه موزیرج با افزایش تراکم جمعیت از مناطق مهم هدف به‌ شمار می‌رود و در همین راستا شهرداری جهت ارتقای سطح فرهنگی و توانمند سازی ساکنان به احداث فرهنگسرا با اعتباری بالغ بر  ۲۱ میلیارد ریال کرده است.

حکیم ادامه داد: در محله کتی غربی احداث خانه محله با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال در حال اجرا است این در حالی است که شهرداری جهت ارتقا کیفی معابر و محلات موزیرج و کتی غربی اقدام به بهسازی آسفالت، احداث جوی وسط و جدول‌بندی و اجرای کانال‌های دفع آب‌های سطحی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال کرده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه‌ شهرداری در محلات هدف توانمندسازی اهالی است، خاطرنشان کرد: برای این منظور ۷۰۰ میلیون ریال برای آموزش فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی در نظر گرفته شده است.

شهردار بابل از ایجاد دفتر تسهیلگری جهت اجرایی شدن برنامه‌های توانمندسازی و مشارکت ساکنان محله موزیرج خبر داد و افزود: با ایجاد این دفتر شهرداری بابل نخستین شهرداری استان است که با ایجاد این دفتر توانسته از  توانمندی‌های مشارکتی شهروندان و گروه‌های مردم‌نهاد در جهت ارتقا سطح فرهنگِی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مناطق هدف استفاده کند.

حکیم تصریح کرد: شهرداری بابل به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی شهرستان، جلسات ستاد بازآفرینی را جهت پیگیری و اجرایی نمودن پروژه‌ها به صورت ماهانه برگزار و در این خصوص مبلغ دو میلیاردریال به بخش مطالعات و پژوهش اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتبار جهت گسترش و توسعه ورزش همگانی برای جوانان منطقه موزیرج در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با پیگیری شهرداری دو تن قیر یارانه‌ایی برای آسفالت و بهسازی این محلات اختصاص یافت که تاکنون ۵۰۰ تن آن تحویل شهرداری بابل شده است.

شهردار بابل گفت: فاز دوم مرمت و زیباسازی و بهسازی بدنه و مناسب‌سازی دسترسی ترافیکی به پل محمدحسن‌خان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیاردریال در دست بررسی است که در صورت همکاری اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، البته فاز نخست مرمت و بازسازی بدنه پل با اعتباری بالغ بر ۳.۵  میلیارد ریال به پایان رسیده است.

کد خبر 386493

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر بافت فرسوده حاشیه نشینی بازآفرینی شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره ورزش و جوانان گلبهار گفت:این پویش به ابتکار گروه حفظ محیط زیست، هیات کوهنوردی، شهرداری، شورا در سه شنبه‌های آخر هرماه در بوستان‌های گلبهار اجرایی می‌شود.
رضا شهنازی  افزود:در نخستین گام از پویش، پر بازدید‌ترین بوستان گلبهار با مشارکت ۲۰ نفر از حامیان محیط زیست شهری پاکسازی شد.
او گفت: مشارکت و همدلی گسترده حامیان در پویش‌های پاکسازی محیط شهری می‌تواند نوید بخش آینده روشن برای محیط زیست شهری گلبهار باشد.

دیگر خبرها

  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
  • تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده های استان اصفهان در سال ۱۴۰۲
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • همکاری ازکی‌وام و بانی‌مد؛ تسهیل خرید اعتباری برای کاربران
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان