Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سینا در اراک به عنوان اولین و بزرگترین قطب توریست درمانی کشور گفت: بیمارستان سینا به عنوان یک فرصت در بخش توریست درمانی محسوب می شود.

مونسان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر ورودی به کشور داشتیم عنوان کرد: این تعداد ۵۲ درصد نسبت به سال ۹۶ رشد داشته است و باید گفت که طی چند ماه ابتدای ۹۸ نیز ورود گردشگران به کشور با افزایش ۴۰ درصدی روبه رو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از گردشگران ورودی، گردشگران درمانی هستند بیان کرد: به نظر می‌رسد که بیمارستان سینا اراک نیز با توجه به ظرفیت های موجود در آن باید از این مزیت بهره مند شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گردشگری درمانی را یکی از بخش‌های مهم گردشگری برشمرد و اظهار کرد: به ازای هر گردشگر ۲ هزار و ۴۰۰ دلار هزینه کرد در نظر گرفته می شود که نشان از اهمیت این بخش دارد و به نظر می‌رسد با توجه به وجود پزشکان خوبی که در کشور داریم می‌توان از این بخش استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ان شاءالله برنامه ویژه ای برای رونق گردشگری استان مرکزی در نظر داریم تصریح کرد: باید گفت در حوزه توریست درمانی بازار خوبی به نام بازار قم در کنار اراک وجود دارد که حجم زیادی از گردشگران کشورهای عربی در آنجا حضور دارند و به نظر می‌رسد که باید یک مقدار روی تبلیغات در آنجا کار شود و همین الان این ظرفیت وجود دارد که شما از قم گردشگر به اینجا بیاورید.

مونسان از تلاش سازمان برای ایجاد پروازی برای فرودگاه اراک در راستای تقویت توریست درمانی خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر آن به نظر می رسد با توجه به پر بودن بیمارستان های تهران و شهرهای بزرگ این بیمارستان می تواند مقصد بیماران کشورهای اطراف باشد و باید از امکانات خوب ایجاد شده در این بیمارستان استفاده شود و گردشگری درمانی به خوبی در این بیمارستان فعال گردد.

وی افزود: متاسفانه در شهرهای بزرگ حضور دلالان مشکلاتی را ایجاد کرده است که کنترل این قضیه در اراک می تواند به عنوان یک مزیت مطرح باشد و گردشگرانی که به منظور درمان به اراک می آیند نسبت به قیمت های این جا راحتی خیال داشته باشند و بدانند که با قیمت مناسب و بدون حضور دلالان درمان می شوند.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مرکزی هم در بخش تاریخی و حوزه میراث فرهنگی و هم جاذبه های طبیعی از ظرفیت های خوبی برخوردار است.

وی عنوان کرد: به نظر می‌آید که تا به حال بخش صنعت در استان مرکزی غالب بوده است و شاید همه مردم ایران اراک را به عنوان قطب صنعتی می‌شناسند در حالی که انصافاً ظرفیت های خیلی خوبی در حوزه گردشگری دارد. انشاالله که این سفر سرآغازی برای اقدامات بهتری در این حوزه باشد.

مونسان بیان کرد: در این سفر قول دادیم که ۵ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت ها و مرمت بناهای تاریخی اختصاص دهیم و ۲ میلیارد تومان نیز علاوه بر آن برای مرمت بازار اراک در نظر گرفتیم و مقرر شد که دو میلیارد تومان دیگر نیز استاندار مرکزی به مرمت بازار اراک اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه بازار اراک بازار بسیار خوبی است و به عنوان یک جاذبه مطرح است اظهار کرد: علاوه بر آن از مدیر کل میراث فرهنگی استان خواستیم که مرمت بناهای تاریخی را نیز به سرعت ذیل ماده ۲۷ به سرمایه‌گذاران واگذار کنند. چون در این کشور با این همه داشته های تاریخی، بودجه دولتی کفاف این همه بناهای تاریخی را نمی‌دهد.

مونسان خاطر نشان کرد: در سطح کشور به شدت توانستیم مشارکت سرمایه گذاران را جذب کنیم و خود مردم آمدند و کار را با استانداردهای سازمان میراث فرهنگی انجام دادند و کسب و کارهایی از این بناهای تاریخی ایجاد شده و اشتغال ایجاد کرده است و اینجا هم باید این اتفاق بیفتد که همین موارد منجر به سرعت در رونق گرفتن گردشگری است.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار

مراسم اختتامیه نمایشگاه بناهای تاریخی ایران در حالی برگزار شد که مدیرعامل صندوق توسعه و احیا بر روی این نکته تأکید کرد که از ظرفیت هنرمندان برای معرفی آثار تاریخی در مناطق کم‌برخوردار کشور می‌توان استفاده کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه نمایشگاه بناهای تاریخی ایران با حضور مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی در عمارت شاپوریه برگزار شد.

در این مراسم شهاب طلایی شکری با قدردانی از خانه هنر دل افکن که با دعوت از هنرمندان نسبت به برگزاری نمایشگاه بناهای تاریخی ایران اقدام کرد، اظهار داشت: موضوع صنایع دستی و بناهای تاریخی یکی از محورهای اصلی و فلسفه وجودی صندوق احیا و توسعه است.رویکرد ما نیز همواره این بوده که حمایت های متفاوتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نوع کار ما در صندوق توسعه و احیا، مشارکت مردم در امر احیا بناهای تاریخی بوده است افزود: بسیاری از بناهای تاریخی از جمله کاروانسراها که به بخش خصوصی واگذار شده در راستای توجه به احیا این مکان ارزشمند تاریخی است.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا به شعار روز جهانی بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت: یکی از آن، رفع تعارضات جوامع محلی است، و بر ابن باوریم تا جامعه محلی نداشته باشیم که خودش میراثش را حفظ کند دولت نمی‌تواند با حفاظت و نظارت‌های فیزیکی کاری را انجام دهد.

حمایت هنرمندان اصفهان از عملیات "وعده صادق"

طلایی شکری با تاکید بر اینکه حافظ اصلی میراث فرهنگی مردمی هستند که در محدوده و در جوار یک اثر تاریخی قرار دارند خاطرنشان کرد: عدم آگاهی مردم از اهمیت بناهای تاریخی سبب ایجاد تعارضاتی برای کشور و میراث فرهنگی در بسیاری از استان‌های کشور شده و مردم ارزش بناهای تاریخی را نمی‌دانند. عدم آگاهی‌ها کم‌کاری ما است که هویت‌ها و دارایی‌ها را در بخش میراث معرفی نکردیم، هویت‌هایی که می‌تواند ارزش‌آفرین و حتی درآمدزا باشد. 

وی افزود: امروز بسیاری از کاروانسراهایی که ثبت جهانی شده‌اند چون برخی در دل کویرند راه دسترسی ندارند و همواره شاهد تخریب این آثار ارزشمند هستیم که بدون شک معرفی این بناها با مشارکت هنرمندان و همکاری مردم می‌تواند از تخریب‌ها جلوگیری کند.

مدیرعامل صندوق توسعه احیا گفت: آماده همکاری و ایجاد بسترسازی برای گروه‌های مختلف هنری از جمله خانه هنر دل افکن در معرفی بیشتر آثار و بناهای تاریخی ایران به ویژه نقاط کمتر برخوردار کشور هستیم. بسیاری از خانه‌های تاریخی در نقاط مختلف کشور و تهران وجود دارد که به بهانه برگزاری نمایشگاه های مختلف فرصتی فراهم می‌شود که مردم با این بناها آشنا شوند.

در این مراسم مریم دل افکن مدیر برگزاری نمایشگاه بناهای تاریخی ایران نیز با قدردانی از حمایت مدیرعامل و سایر مسئولان صندوق توسعه و احیا در برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه بناهای تاریخی ایران آغازی خوب برای معرفی بناهای تاریخی فراموش شده بود و می‌توان با بهره‌گیری از هنر این آثار ارزشمند را احیا و مرمت کرد.

دل افکن گفت: در نمایشگاه آثار بناهای تاریخی ایران حدود 50 هنرمند آثار خود در روزهای 30 و 31 فروردین را در رشته‌های مختلف هنری از جمله مجسمه‌سازی، صنایع دستی، دیجیتال آرت، نقاشی خط، نقاشی با مداد رنگی، رنگ روغن، آبرنگ و پاستل، با موضوع بناهای تاریخی به نمایش گذاشتند.

مدیر مجموعه هنری دل افکن برای برگزاری نمایشگاه‌ها در مناطق کمتر برخوردار کشور که آثار و بناهای تاریخی آن در حال فراموشی و تخریب‌اند اعلام آمادگی کرد.

وی بیان کرد: خانه هنری دل‌افکن و هنرمندان آن این ظرفیت و توانمندی را برای نقش آفرینی در معرفی و فرهنگسازی اهمیت بناهای تاریخی ایران دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیاردی بخش خصوصی در بناهای تاریخی
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • تزریق روح تازه در کالبد بناهای تاریخی پایتخت
  • تدوین بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز و مالی برای حمایت از بخش خصوصی در اصفهان
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک
  • لزوم حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری