Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس آوارگان سازمان ملل و مقام‌های بنگلادشی امروز (سه‌شنبه) رایزنی با بیش از ۳۰۰۰ آواره روهینجایی را برای اطلاع از تمایلشان به بازگشت به میانمار آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام از سوی آژانس آوارگان سازمان ملل و مقام‌های بنگلادشی یک تلاش جدید برای بازگرداندن آوارگان روهینجایی به میانمار محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۷۳۰ هزار مسلمان روهینجایی در اوت ۲۰۱۷ و در نتیجه عملیات ارتش میانمار از این کشور گریخته و به بنگلادش رفته‌اند. آنها را در اردوگاه‌هایی واقع در کاکس بازار پناه داده‌اند و تلاش‌هایی که تاکنون برای بازگرداندن داوطلبانه این افراد در نظر گرفته و انجام شده، بی‌نتیجه مانده است.

مقام‌های بنگلادشی می‌گویند، میانمار از فهرست ۲۲ هزار نفری که از سوی داکا ارائه شده تنها ۳۴۵۰ تن را واجد شرایط بازگشت اعلام کرده است.

لوئیس دونوان، سخنگوی آژانس آوارگان سازمان ملل در منطقه کاکس بازار گفت: اهداف نظرسنجی‌ها از امروز آغاز شده است. در کنار دولت بنگلادش به دنبال این هستیم تا با آوارگان روهینجایی گفت‌وگو کنیم و به بررسی گزینه بازگشت آنها به میانمار بپردازیم. آژانس آوارگان دومین مصاحبه محرمانه با آنهایی که تمایل خود برای بازگشت را اعلام کرده‌اند، انجام می‌دهد و به بررسی اهداف می‌پردازد و اطمینان می‌دهد که این بازگشت، به صورت داوطلبانه است. از آنها پرسیده می‌شود که فرم بازگشت داوطلبانه را نیز امضا کنند.

یکی از سخنگوهای دولت بنگلادش نیز گفت:‌ محمد عبدالکلام، نماینده کمک به آوارگان در بنگلادش نیز در این مصاحبه‌ها حضور دارد.

عبدالکلام در این باره گفت: آژانس آوارگان سازمان ملل با روهینجایی‌هایی که نامشان در این فهرست است، مصاحبه خود را آغاز کرده است.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل درباره جدیدترین برنامه بازگشت آوارگان روهینجایی به میانمار در نشست غیرعلنی روز چهارشنبه جلسه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آوارگان روهینجایی سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ در طرح بازگشت به زندگی سالم از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است، در این طرح مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می شود و همزمان تحت درمان قرار می گیرد.   در قالب این طرح مددجو با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می شود و کسب درآمد می کند.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی روز چهارشنبه در این مراسم گفت: درمان معتادان به تنهایی کارساز نیست و برای جلوگیری از بازگشت بهبودیافتگان به چرخه اعتیاد باید مهارت آموزی و اشتغال زایی مورد توجه باشد.   اسماعیل رحمانی افزود: اعتیاد تهدید جدی برای جوامع بشری است و سرمایه های انسانی را در معرض خطر نابودی قرار می دهد.   وی گفت: در مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد تمام خدمات رایگان به معتادان ارائه می شود، اما فعالیت این مراکز خیلی ثمربخش نیست و مددجویان دوباره به چرخه اعتیاد برمی گردند.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی ادامه داد: از این رو طرح توانمندسازی معتادان و بهبودیافتگان در دستور کار دادسرا قرار گرفته و تلاش می شود با استفاده از ظرفیت های مختلف و راه اندازی کارگاه ها و مراکز حرفه آموزی و اشتغال، به بهبودیافتگان انگیزه بازگشت به زندگی سالم داده شود.   رحمانی گفت: همچنین از لحاظ درمانی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و غیره نیز به مددجویان خدمات لازم ارائه می شود تا برای بازگشت به زندگی سالم آمادگی لازم را کسب کنند.   او افزود: در این طرح برنامه مستمر برای مددجویان خواهیم داشت و بر فعالیت مراکز ترک اعتیاد نیز نظارت خواهد شد که بدین طریق فرآیند درمان با متادون تا حد امکان کاهش خواهد یافت.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت:در این طرح برنامه ریزی شده تا چرخه بازگشت مددجویان به اعتیاد لغو شود، بازگشت حتی یک معتاد به زندگی سالم مغتنم است.   رحمانی ادامه داد: در این طرح از کارآفرینان علاقه مند دعوت شده تا کارگاهی در مجاورت مراکز ترک اعتیاد راه ندازی شود و تعدادی از مددجویان در این مراکز مشغول به کار شوند.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی افزود: در طول اجرای طرح، آسیب شناسی صورت گرفته و معایب رفع خواهد شد، همچنین نظارت بر مراکز ترک اعتیاد نیز به صورت جدی انجام می شود و فرایند تشریفاتی نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • جشن دستاوردهای آژانس پلاتین در سال 1402
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • نماز باران در بنگلادش
  • آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند